Åh ja navne. Vi drøftede også navne længe - kiggede navne på nettet. Fik min familie med på navneleg (alle skrev deres 3 favorit pige- og drengenavne på en seddel) og ud fra det, kunne vi konstatere, at min mand og jeg havde meget forskellig navnesmag ;0)
Pigenavne var det, vi havde nemmest ved at komme på. Jeg var sikker på, at mit barn skulle have dobbelt fornavn. Valg af pigenavn blev: Anna Cecilie - min afdøde mormors navn.
Vi drøftede, at drengenavne skulle kunne udtales internationalt. På min liste var Daniel. Har kunnet lide navnet siden jeg første gang hørte Elton John synge om Daniel ;0) På min mands var David. Ellers havde vi intet, der mindede om hinanden.
Det var ikke lykkedes mig at finde et dobbelt fornavn navn til en dreng heller!
Så da vi tog på sygehuset og var overbeviste om, at det blev en pige, var det jo ikke noget problem.
- men HALLO det blev en dreng - og han blev hapset på neonatal med 1 på Apgar. Da min mand havde været med ovre med ham og kom tilbage, skulle vi have et navn til kuvøsen. Jeg kunne ikke lige overveje 'Blop' eller andet. Det skulle være det navn, vi valgte. Er ikke religiøs, men fik alligevel sådan en Daniel og løvekamp fortælling i hovedet, og min mand gav grønt lys.
Så med et enkelt fornavn til vores søn og så dobbelt efternavn, blev der ændret familietradition i min mands familie. Min svigerfars 2 navne er min mand udstyret med, men i omvendt rækkefølge ;0) Min mands fornavn var også hans farfars fornavn. Oldefars mellemnan Valdemar var med i mine overvejelser, men jeg kunne ikke få det til at klinge med Daniel, så blev valgt fra.
Ved vores 2. barn vidste vi tidligt i forløbet, at det var en dreng. Min mor og mand var enige om, at Andreas var et godt navn. Det var jeg ikke enig i. De fik dog bearbejdet storebror, og da han i en periode havde gået og sagt, at lillebror skulle hedde Andreas, blev det sådan - og jeg har vænnet mig til navnet og i dag kan jeg slet ikke se, noget andet ville have passet til ham (eller storebror) ;0)