Emma og William topper navnelisten - Hvordan valgte I navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Webredaktøren-vb

I 2011 blev Emma og William de mest populære navne til nyfødte, mens Agnes, Ellen, Liv, Merle og Smilla var nye pigenavne på top 50-listen og Aksel og Laurits blev nye drengenavne på top 50-listen.

Kiggede I på navnelisten, inden I besluttede jer for navn?

Vi ønskede bevidst ikke et top 10-navn, men William stod ellers højt på min navneliste, da vi har en afdød i familien som hed Wiiliam.

I stedet brugte vi så William som mellemnavn, og valgte det meget lidt brugte Elliot som fornavn... det er så nu blevet mere populært, men det er alligevel ret sjældent, at knægten render ind i navnebrødre wink

Hvilke kriterier spillede ind, da I valgte navn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Meesalith-vb

Her er det et familienavn. Niels' morfar hed Christian og Niels hedder Niels Christian. Det samme med pigenavn, både jeg, min mor og min mormor hedder Agnete til mellemnavn. Så her har Christian fået navn allerede inden han blev lavet. Den næste skal hedde Agnete eller Erik. Jeg hedder Ea og min morfar hed Ejnar. Vil gerne have e'et går igen. Desuden er det navnet på en barndomshelt :-)

Anmeld

13. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi havde egentlig besluttet at Alma skulle havde Esther Nelly efter min reserve-bedste. Men hun døde mens jeg ventede Alma, så det ville jeg ikke alligevel.

Vi havde snakket meget frem og tilbage og kunne ikke blive enige om noget som helst.

Vi var til Esthers begravelse, og 'nabokonen' hed Alma. På vej hjem snakkede vi om navnet og blev enig om det da var det hun skulle hedde.

Så nu hedder hun Alma, da det opfølger mine kriterier for et navn. Det skulle være internationalt, ingen tvivl om stavemåde, kort, og let for alle at udtale.

Og så SKAL mine børn have 2 fornavne. Så de har fået et klassisk navn, og et lidt mere moderne et at vælge imellem.

Adam opfylder også mine kriterier, og så matcher det til Alma ;)

Alma Sally og Adam Xander

Anmeld

13. januar 2012

als-vb

Tøsen lå på 27. pladsen for hendes år og den næste ligger vidst på top 20. Har da prøvet at vælge noget der ikke lå på top ti.

Anmeld

13. januar 2012

kongster-vb

Vi kiggede slet ikke på top 10 lister, men valgte udfra at navnet skulle være let at sige og stave og helst på mange sprog. Tøsen hedder Laura og det opfylder alle krav og så var det det eneste pigenavn vi kunne blive enige om. Som barn elskede jeg 'Det lille hus på prærien' bøgerne og det har måske også spillet ind. Knægten hedder Johan efter min morfar, som stadig levede da knægten blev født. Jeg har altid syntes at min morfar havde det flotteste navn i verden og aldrig kendt andre der hed det. Og nu er det så blevet et super populært navn :-) Men det gør ikke noget. Ungen er jo lige speciel uanset hvor mange han deler navn med

Anmeld

13. januar 2012

rigell@mail.com-vb

Min mand og jeg blev med vores drømmebarn. Vi havde ikke været kærester mere end 1 år, men jeg vidste det skulle være med ham, på trods af at han havde to i forvejen. Nu skal det ikke lyde forkert, men det var faktisk os min mands drømmebarn, hans to første var 'upser', så han glædelig sig på en helt anden måde for momentet i hvonår det skete kunne jo være når som helst eftersom jeg var stoppet med pillerne.. OG der gik heller ik længe før der var pletskud. Ugerne op til kønsscanning talte vi allerede om navne. Og drengenavnet var faktisk ret nemt for os. Det skulle være Silas som betyder den 3 fødte. Lidt sværere blev det da vi så fik at vide vi ventede os en pige. Hvilket var FANTASTISK... Jeg var den første på min mors side som ventede og havde en pige... Så jeg vidste med det samme det skulle være noget HELT specielt. Som mdr gik og pigebarnet vikelig begyndte at give nogle RET store kick, tnækte jeg.. det bliver en vildbasse... Søgte på pigenavne og vild og vupti..... Der kom faktisk et navn op. LINNEA.. som betyder smuk vild blomst på svensk. Vi havde diskuteret frem og tilbage om Laura og Leah. Da jeg så fortalte min mand om min fundne navn, var han solgt med det samme.

Min mormor som jeg ELSKEDE overalt på jorden, på trods af at hun var blevet en sur gammel kone, fik desværre nyheden om min graviditet samme dag hvor hun sov stille ind. Og der vidste jeg at  hun skulle hedde hendes navn også. Så det blev til Linnea Minna. Dog bliver hun kun kaldt for Linnea er min vores smukke vilde blomstheart.

Anmeld

13. januar 2012

babytrunte-vb

Vi lavede en lang liste, satte dem i prioritet, navnet havde vi begge prioriteret højt og det lød godt sammen med efternavnet. Det holdes hemmeligt indtil næste søndag, den 22 januar. Der holder vi nemlig barnedåb... men hun får 2 navne, det ene er jeg ret sikker på ligger i top 10, desværre. Har i mange år sagt at det skulle være Josefine, men så kom den kongelige prinsesse i vejen for den plan... synes ikke min datter skulle hedde det samme som prinsessen.

Anmeld

13. januar 2012

Laurie-vb

Sikke en smuk historie, acer... rørende med din mormor.. min søns farfar gik bort mindre end et døgn efter sit barnebarn (første barn fra hans eneste søn) blev født... Og min eks nåede ikke, at fortælle det til ham. Jeg tror, at et sted ved sjælen det... og det er bare smukt... din mormor var helt sikker glad for, at der kom en lille pige i familien... Knus. Smukke navne I vælger!

Anmeld

13. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Vi kiggede ikke på nogen lister eller  i bøger.....vi valgte de navne vi kunne lide og som vi synes passede til vores guldklumper....

Mens jeg var gravid første gang snakkede vi om både drenge og pigenavne da vi ikke kendte kønnet.....men ingen af dem vi havde snakket passede på knægten som kom ud wink dog fandt vi hurtigt ud af et navn, Alexander.

Ved nummer to kendte vi kønnet, en dreng, så der blev der kun diskuteret drengenavne, igen blev det ikke nogen af de navne vi havde diskuteret, men et helt andet. og der gik nogle dage før vi fandt frem til at han skulle hedde Lucas.

Så Alexander og Lucas hedder vores to guldklumper wink

Anmeld

15. januar 2012

Happymummy-vb

Jeg remsede navn på navn på navn op i en uendelighed, faderen sagde Nej og Nej og Nej  i en uendelighed, uden selv at komme med forslag.

Jeg pressede på med Karl, hans sagde så Karl-Emil, og det syntes vi begge var et helt fantastisk navn. Så det hed drengen i en uges tid, indtil vi indså, at selvom det var det fedeste navn, så var det bare ikke vores lille søn, der hed det.

Så sagde jeg 'Hvis ikke Nikolai, så Mathias!'. Og så kom han til at hedde Mathias, og det er helt rigtigt.

(Men han kunne godt have været en Karl, og ligner nogle gange helt klart en Nicolai blink).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.