Kigger I på børnenes fritidsinteresser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Webredaktøren-vb

Min datter er begyndt at gå til judo, og knægten går til svømning.

På svømmeholdet skal man med i vandet (han er 5 år), men selv om min datter nyder, at jeg kigger på træningen, så er det jo lidt absurd at bruge mange timer på at kigge på hendes træning, mens jeg har problemer med at finde tid til min træning ermm

Nu overvejer jeg istedet selv at finde et hold, mens judotræningen foregår eller måske bare løbe en tur...o-motion Stævner og konkurrencer vil jeg dog ikke gå glip af.

Jeg overvejer også at melde min søn til tennis, så vi kan spille sammen, når han bliver lidt større... hvis han gider wink

Kigger I på mens jeres børn dyrker idræt, eller udnytter I tiden til andre gøremål?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Polyp-vb

Vi har for lang transporttid til og fra træning til at jeg gider tage hjem (og han kunne godt være selvtransporterende, men så bliver den i forvejen sene aftensmad ALT for sen og lektielæsning umuligt) , en dag om ugen passer det så med, at jeg selv træner næsten samtidig - og de andre dage handler jeg, hvis vi trænger eller sidder med en bog eller snakker med andre, der er blevet og kigge.

En sjælden gang i mellem ender jeg som reservetræner for andetholdet, hvis dere egentlige træner er syg, og der er for mange til at 1. holdets træner rigtig kan tilgodese alle - det kan jeg, dels fordi jeg selv har spillet, ageret dommerbordsofficial, været holdleder og deltaget i diverse kurser klubben har holdt samt ikke mindst kigget på MANGE gange - det kan være underholdende at studere knægtenes interaktion og udvikling...og så får jeg stadig lov at trøste og hente is til forslåede fingre og knæ etc - når de små pus på snart 14 - en del er også væsentligt højere end mig - kommer til skade eller bliver dårlige ;-) 

En anden sidegevinst er at en del af de jævnaldrende tøser, der træner lige før drengene, ikke har vanvittigt travlt med at skulle hjem - og de er meget sludrevorne og spørgelystne o-telefon en ren guldgrube af oplysninger om teenageres tanker og liv

Anmeld

12. januar 2012

Webredaktøren-vb

Polyp SKREV:

En anden sidegevinst er at en del af de jævnaldrende tøser, der træner lige før drengene, ikke har vanvittigt travlt med at skulle hjem - og de er meget sludrevorne og spørgelystne o-telefon en ren guldgrube af oplysninger om teenageres tanker og liv

Ha ha, ja det er da en sidegevinst, der er til at føle på :)

Synes nu egentligt også, at det er rigtigt hyggeligt at kigge på træningen, men det bliver så på bekostning af selv at træne, da jeg stort set alle dage har svært ved både at få tid til job, familie og træning...sad For at udnytte tiden bedst er det letteste så faktisk at have fælles motionsdag og så en aften med noget fitness...

Anmeld

12. januar 2012

Buar-vb

Webredaktøren SKREV:

Min datter er begyndt at gå til judo, og knægten går til svømning.

På svømmeholdet skal man med i vandet (han er 5 år), men selv om min datter nyder, at jeg kigger på træningen, så er det jo lidt absurd at bruge mange timer på at kigge på hendes træning, mens jeg har problemer med at finde tid til min træning ermm

Nu overvejer jeg istedet selv at finde et hold, mens judotræningen foregår eller måske bare løbe en tur...o-motion Stævner og konkurrencer vil jeg dog ikke gå glip af.

Jeg overvejer også at melde min søn til tennis, så vi kan spille sammen, når han bliver lidt større... hvis han gider wink

Kigger I på mens jeres børn dyrker idræt, eller udnytter I tiden til andre gøremål?

Min søn på 5 går til gymnastik og noget der hedder musikværksted, og ingen af stederne må forældrene være til stede (hvilket jeg synes var vildt irriterende til at starte med) Men nu nyder jeg det og suser ud og handler eller for læst et dameblad, mens han tonser rundt.

Min dreng synes dog at det er rart at jeg nogle gange titter ind, eller står lidt i døråbningen (hvilket jo faktisk er forbudt, hehe)

Jeg ville helt klart ikke have det dårligt over at løbe en tur, mens børnene bliver aktiveret - medmindre børnene bliver dybt ulykkelige over at du går fra dem. Men evt vænne dem langsomt til det og start med at sidde ude i omklædningsrummet eller på en bænk udenfor - inden du helt forsvinder i en time.

Og ja, god ide at finde på en sport / aktivitet i kan dyrke sammen. Der findes efterhånden mange forskellige gode tilbud. (zumba/ gymnastik etc) du løber/barnet cykler. 

Anmeld

12. januar 2012

Buar-vb

Min søn på 5 går til gymnastik og noget der hedder musikværksted, og ingen af stederne må forældrene være til stede (hvilket jeg synes var vildt irriterende til at starte med) Men nu nyder jeg det og suser ud og handler eller for læst et dameblad, mens han tonser rundt.

Min dreng synes dog at det er rart at jeg nogle gange titter ind, eller står lidt i døråbningen (hvilket jo faktisk er forbudt, hehe)

Jeg ville helt klart ikke have det dårligt over at løbe en tur, mens børnene bliver aktiveret - medmindre børnene bliver dybt ulykkelige over at du går fra dem. Men evt vænne dem langsomt til det og start med at sidde ude i omklædningsrummet eller på en bænk udenfor - inden du helt forsvinder i en time.

Og ja, god ide at finde på en sport / aktivitet i kan dyrke sammen. Der findes efterhånden mange forskellige gode tilbud. (zumba/ gymnastik etc) du løber/barnet cykler

Anmeld

12. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Nej vi kigger ikke på børnenes fritidinteresser....

Det må vi som forældre ikke da det kan gøre at børnene ikke kan koncentrere sig om det de er igang med.....så det er forbudt....

De bliver hentet i børnehaven af deres trænere og så kan vi hente dem når aktiviteten slutter....

Anmeld

12. januar 2012

Spunk-vb

Heidi Nielsen SKREV:

Nej vi kigger ikke på børnenes fritidinteresser....

Det må vi som forældre ikke da det kan gøre at børnene ikke kan koncentrere sig om det de er igang med.....så det er forbudt....

De bliver hentet i børnehaven af deres trænere og så kan vi hente dem når aktiviteten slutter....

Hvad går dine børn til Heidi? Lyder ret fantastisk at de bliver hentet i bh...

Anmeld

12. januar 2012

Signe1704-vb

Altså nu er min dreng jo 13 år - så nej ikke træningen, men vi kigger gerne til hjemmekampe og kører dem gerne til udekampe.

Han spiller floorball og det er faktisk en ret sjov sport at kigge på fordi der er fart over feltet.

De små går endnu ikke til noget, da det ikke hænger sammen i hverdagene og da jeg, i mit gamle job, arbejdede hver anden weekend. Det gør jeg ikke længere og planen er at vores datter på 4 år skal starte til svømning og den lille på 2 år noget gymnastik. Hvis vi så kunne være heldige at finde noget der lå samtidig kunne vi jo tage en hver.

Og så skal jeg selv i gang - flæsket trænger til at blive udfordret og reduceret (og så skal jeg holde op med at ryge i morgen  w00t , så bliver der ekstra grund til at få motioneret).

Anmeld

13. januar 2012

kongster-vb

Ikke hvis jeg kan blive fri! Jeg er sikker på at børnene ville synes det var hyggeligt, men jeg kan godt bruge en time til at sidde med en bog eller løbe mig en tur. Da ungerne gik til svømning var jeg tvunget til at sidde der (det gav ingen mening at køre hjem), men ofte havde jeg badetøj med og fik selv svømmet i en halv time og ellers havde jeg en bog med. Knægten går til spejder nu og det ligger 10 minutters gang fra huset, så der går jeg bare hjem igen når jeg har fulgt ham derover. Tøsen går til klaver med sin far, så han kigger jo på mens hun spiller (eller læser en bo) og hun laver lektier mens han spiller og det hygger de sig med. Og så går hun til rollespil, men det styrer hun helt selv. Jeg synes i den grad det er spildtid at sidde og glo i en sportshal mens ungerne tonser rundt. Så jeg ville til hver en tid tage en bog med eller få arbejdet lidt eller gå en tur i området eller hvad som helst!

Anmeld

13. januar 2012

rigell@mail.com-vb

Kigger på og kigger på... Nej det gør jeg jo så nok ikke i bogstavelige forstand. For vi forældre er forvist til omklædningsrummet. Når man er 3-4 år og går til gymnastik , også lige i ulvetimen, så er man måske lidt mere pylret, når mor eller far ser på. Men men hun er til gymnastik kører vi måske et hurtigt smut ud og handler, ik mere en 10 min så vi er hurtig tilbage igen. Ellers bruger jeg tiden på Wordfeud. Da jeg var mobil løb jeg en tur i mens. Det passede med en halv time også fik jeg en af de andre forældre til at hjælpe hende hvis der var brug for det. Generelt med sport synes jeg det er fint hvis de har en fritidsinteresse at gå op i.

I mange lokalsamsunf bliver børnene samt deres forældre vurderet på hvor mange fritidsaktiviteter de har og går til, for samtidig at vise... Det kan vi. Og det synes jeg ikke min datter skal blive en del af. Alt for hurtigt har jeg erfarring med gennem mit arbejde, at det ofte er forældrene som vil have at deres børn går til to fritidsaktiviteter. Men mange gange løber børnene trætte i det, bliver stresset og har ikke tid til at lege med deres kammerater. Samtidig er min mand og jeg blevet eninge om så længe hun har den alder hun har, er det os der bestemmer hvor meget eller lidt hun skal gå til. Når vi kommer til skolealderen om to år må vi lave en revurdering. Dog skal det være sikkert , hun skal gå til det HUN vil og ik fordi hendes legekammerater går til det.  Det er spændende i de første 3 mdr også gennefører hun det ikke, hvilket vi mener er vigtigt hun bliver sæsonen ud, så hun ik zapper rundt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.