Vi har for lang transporttid til og fra træning til at jeg gider tage hjem (og han kunne godt være selvtransporterende, men så bliver den i forvejen sene aftensmad ALT for sen og lektielæsning umuligt) , en dag om ugen passer det så med, at jeg selv træner næsten samtidig - og de andre dage handler jeg, hvis vi trænger eller sidder med en bog eller snakker med andre, der er blevet og kigge.
En sjælden gang i mellem ender jeg som reservetræner for andetholdet, hvis dere egentlige træner er syg, og der er for mange til at 1. holdets træner rigtig kan tilgodese alle - det kan jeg, dels fordi jeg selv har spillet, ageret dommerbordsofficial, været holdleder og deltaget i diverse kurser klubben har holdt samt ikke mindst kigget på MANGE gange - det kan være underholdende at studere knægtenes interaktion og udvikling...og så får jeg stadig lov at trøste og hente is til forslåede fingre og knæ etc - når de små pus på snart 14 - en del er også væsentligt højere end mig - kommer til skade eller bliver dårlige ;-)
En anden sidegevinst er at en del af de jævnaldrende tøser, der træner lige før drengene, ikke har vanvittigt travlt med at skulle hjem - og de er meget sludrevorne og spørgelystne
en ren guldgrube af oplysninger om teenageres tanker og liv
Anmeld