Pottetræning igen igen igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

als-vb

ja er nok mest mig der ser det som et 'problem' ville nu bare være så rart. Jeg har ikke de store problemer med uheld i bukserne men kæresten panikker næsten bare ved tanken og det hjælper jo selvfølgelig ikke. Må nok bare væbne mig med ih og åh så populære tålmodighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Er du ikke også lige gammel nok til at ha uheld i bukserne? *gg*

Anmeld

5. januar 2012

als-vb

jo ved det godt men hvis tøsen må må jeg vel også :) men som gravid med blære sparker har jeg godt nok tit været tæt på at tisse i bukserne...

Anmeld

7. januar 2012

Signe1704-vb

Jeg synes i skal vente lidt. Specielt når der kommer en baby i huset. Vores datter var stort set blefri da lillebror kom, men gik helt tilbage og brugte ble igen. Efter et par måneder var hun klar igen. Køb en potte og stil den på toilettet så tilbuddet er der, men pres hende ikke til noget af det. Jeg tror i skal holde 1 måneds pause alt efter hvornår baby kommer. Men prøv i en måned slet ikke at nævne det. Så kan det være hun får lyst helt af sig selv.

ps min store var næsten 4 år før han smed bleen på mit initiativ - han gjorde ingen tegn. Til gengæld gik det flydende og to uger efter røg natbleen også. Og der var stort set ingen uheld.

Anmeld

9. januar 2012

als-vb

ja kan godt være vi skal gå lidt væk fra det og komme igen senere. baby komemr til slut marts start april. Så de rer lidt tid endnu og alligevel er det lige om lidt.

Anmeld

9. januar 2012

Titte-vb

als skrev:
ja kan godt være vi skal gå lidt væk fra det og komme igen senere. baby komemr til slut marts start april. Så de rer lidt tid endnu og alligevel er det lige om lidt.
Lad hende være.... Huns kal nok blive renlig når hun er klar til det, og det at hun bliver storesøster lige om lidt, kan være med til at sætte hende tilbage og ønske hun var den lille, det vil så komme til udtryk fx i at hun vil have ble på igen, ligesom babyen... Når det bliver sommer så er hun sikkert mere klar, og så har du mere overskud til at tage den der! Og som skrevet i en anden tråd, man skal vælge sine kampe med omhu!! ;) Pøj pøj med det!!

Anmeld

10. januar 2012

meng-vb

Jeg synes også sønnen var mere end klar til at komme af med bleen, da han var 3½, men det mente han absolut ikke selv han var. Det sagde ham ingenting at gå på toilettet her hjemme, og tog vi bleen af ham, tissede og sked han hver gang i bukserne. Vi droppede det igen ret hurtigt, for det førte jo ingen steder hen. Til gengæld kom han selv kort inden han blev 4 og sagde, at når han blev 4 skulle han ikke gå med ble mere, for så var han en stor dreng, og de gik altså ikke med ble. Så den dag han blev 4 tog han selv bleen af, og han har ikke haft den på siden. Var det så let for ham at lave på toilettet? Nej, absolut ikke. Vi har brugt RIGTIGT mange underbukser og bukser, og en periode hvor vi daglig vaskede lortetøj, flyverdragt osv. Han har bare haft enormt svært ved at mærke at det altså var nu. Vi har taget det stille og roligt og det samme har bhv. Selvfølgelig er det træls og ulækkert, men det bliver bedre. Nu er han 5, og det er længe siden han har haft uheld. Det sker da, men så er det primært fordi han er i gang med et eller andet, som han ikke kan løsrive sig fra. F.eks en god leg på legepladsen eller et spændende computerspil. Jeg kender frustrationen, som du også har, fordi man gerne vil have det til at ske, men hvis først man selv begynder at stresse, så tror jeg det går lige i ungerne. (Jeg har haft mine ture, hvor jeg går og bider tænderne sammen, fordi han IGEN havde skidt i bukserne, for nummer 3 gang den dag...) Det gør det så heller ikke bedre at hans kusine, som er 4 måneder ældre end ham smed bleen allerede da hun var 2 - 2½... :) Giv tid og ro. Jeg har endnu ikke set nogen helt almindelige børn der har ble på, når de starter i skolen... ;) Held og lykke med det, og tillykke med den lille ny, som kommer lige om lidt. :)

Anmeld

10. januar 2012

als-vb

mange tak for alle jeres forslag og kommentarer. Ja jeg må nok bare ente til hun sselv er klar. For nu hvor hun for alvor er kommet i selvstændighedsalderen så magter jeg ikke oveni at skulle kæmpe en ble kamp hun vinder. Er bare lidt bange for at hun ikke kan styre sine 'afladninger' og det er derfor, men som i andre skriver det er det nok mere interesse/mangel på samme der gør forskellen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.