Pottetræning igen igen igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

als-vb

Argh!!! ved godt emnet sikkert har været debatteret en milliard gange før, men er virkelig frustreret.

Min datter er jo nu blevet 3,5...og bruger stadig ble :(

Har flere gange syntes hun var klar men åbenbart ikke. Er jo den type der mener det er barnet sselv der skal vise hvornår det er klar til at smide bleen.

Men det kommer bare ikke. hun vil gerne rende rundt uden ble og i trusser, Men hun tisser og laver pølelr i trusserne. VI kan lige have været ude på toilettet og uden nogen succes, men ikke engang to min efter står hun inde i stuen og gør det i bukserne. Det er mega frustrerende.

Vi har prøvet med forskellige lokkemidler. hun ved hun må få legetøj efter eget valg når hun bruger på toilettet, har faktisk et katalog hvor hun slår op på en side med en dukke og siger at den vil hun havde når ikke bruger ble mere, men lige lidt hjælper det.

Så har jeg prøvet med bestikkelse. Du får en vingummi (hun elsker vingummi) hver gang der er held i toilettet. Men nej. INTET hjælper.

What to do? nogle kloge mennesker derude der har et tips eller nogle triks til hvad man kan gøre. Hun er ikke den eneste i Børnehaven der bruger ble, men hun er en af de ældste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Webredaktøren-vb

Har I prøvet at bruge potte i stedet for toilet? Med knægten tog vi potten frem foran tv'et i stuen ved aftentid. Så kunne han enten sidde der, mens han så 30 min. tv eller han kunne kigge i en bog. Det virkede... :) Ellers ville jeg nok slå koldt vand i blodet indtil sommeren, hvor årstiden egner sig noget bedre til pottetræning :) ... og ellers kan du måske finde inspiration her :woohoo: http://www.youtube.com/watch?v=5MmEo9zBu3k

Anmeld

5. januar 2012

als-vb

har også overvejet potten, men det der er det mest underlige er at hun godt vil bruge toilettet i børnehaven. En af de der små toiletter. Men vi har ikke lige til to afløb på badeværelset så sådan et kan monteres... Vi har sørget for at det er et bræt med trapper så hun selv kan komme op og ned, men lige lidt hjælper det :( Syntes bare det er lang tid til sommer hvis hun først bliver renlig der. Specielt i lyset af at der snart kommer en baby og ville bare så gerne hun var renlig inden. Lidt pinligt men har faktisk prøvet at lege heppekor når hun har været ude på toilettet...det virker ikke..

Anmeld

5. januar 2012

Webredaktøren-vb

Måske er hun bare først klar til sommer cool

Anmeld

5. januar 2012

als-vb

Ja er bare underligt når hun selv beder om at få bleen af.

Anmeld

5. januar 2012

Polyp-vb

Har I prøvet med en af de små trappestiger med 'låg', der gør hullet mindre...dvs samme størrelse som i børnehaven og har lidt at holde fast i i siden - så 'man' ikke føler at 'man' sidder usikkert i sadlen højt højt oppe?

Eller køb dukken, stil den til skue på toilettet - og hold fast i at den ikke er hendes, før hun bruger toilettet ti ldet, det nu er der for over en længere periode...dvs til det ikke længere er et problem...det er vist i psykologkredse noget med at finde barnets valuta...dvs hvor stærkt vil hun have det! Vi kunne også bare kalde det afpresning ;-) og det virkero-pisko-trompet

Anmeld

5. januar 2012

Spunk-vb

Jeg vil også foreslå at skifte 'værktøj'. Vi købte en potte til spunken, og hun ville bare ikke sidde på den ligegyldigt hvad. Til gengæld er hun meget glad for sin toiletstige og sidder også gerne på toilettet uden den, for hun er nemlig sådan at det helst skal være ligesom mor og far. Hun ser også at vi ofte har en bog med på toilettet, så derfor har vi også lagt et par af hendes bøger derud. De ligger på en radiator lige ved siden af toilettet så hun selv kan nå - det er så hyggeligt. Yndlingsbogen er en bog med dyr, og så foregår det ofte sådan at hun bladrer fra side til side, peger på dyrene og siger 'syng sang frø', 'syng sang hund' etc. Én af mine veninder brugte at skylle i toilettet som belønning. Når de havde lavet noget måtte de skylle og de syntes de var sjovt. For øvrigt har de helt faste toiletrutiner i spunkens vs. Børnene kommer på toilettet før og efter alle måltider og før og efter lur. Vi er ikke rigtig kommet til det endnu, men vi har tænkt os at kopiere disse rutiner, så der er sammenhæng for hende. Kender i børnehavens toiletrutiner?

Anmeld

5. januar 2012

als-vb

Vi har en af de toiletsæder med trappe og håndtag, præcis for at hun ikke falder i. Ja i børnehaven er det tre gange i løbet af dagen og det gør vi også derhjemme, forskellen er bare at hun ikke kommer af med noget herhjemme men gør det i børnehaven. Har også læst at børn skal have en fordel/gulerod for at ændre en vane de ikke selv finder træls. derfor vi både har prøvet slik og gaven, men kan da være vi skal købe den og stille den til skue uden lov til at røre ved den. Jeg kan kun se et problem i det og det er at hun ikke på den måde er 'uopdragen', f.eks kunne vi lægge alle julegaverne under træet og hun vidste hvilke de var til hende og hun rørte dem ikke, men hun vidste selvfølgelig heller ikke hvad der var i. Men selv hendes fødselsdagsgaver lod hun stå i to måneder uden så meget som at røre dem trods hun vidste det var til hende.

Anmeld

5. januar 2012

Polyp-vb

..tja - måske er hun bare ikke helt klar endnu..men det er jo på vej, når det går fint i bh - så det kommer nok, når det er tid...måske mindst mulig fokus på 'problemet' (det er jo kun jer voksne, der har et problem af for jer praktiske årsager) - hun har jo værktøjerne til rådighed ;-D, så lige pludselig en dag er den der alligevel af sig selv...

Anmeld

5. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Her var det slet ikke meningen Alma skulle af med bleen da hun blev 2 i efteråret, men grundet MEGET rød (og væskende) mås tog vi bleen af hende så hun kunne lufttørre. Vi satte en potte ind i stuen, så ikke hun skulle være 'alene', når hun var på. Vi købte Lotte's toilet-bogen som gennemgår alle stadier fra ble til potte til toilet. Den kiggede hun i, når hun satte sig. Vi har ikke haft faste tider, men bare ind i mellem spurgt om hun skulle tisse, for så kunne hun jo bare tage trusserne af og tisse på potten. Hver gang hun så har tisset får hun et klistermærke hun kan sætte ind i bogen. Og vi roser hende. Første dag tørrede jeg op 11 gange på en eftermiddag. Næste dag 3 og derefter kun enekltstående uheld hist og pist. Nu har hun været blefri i de vågne timer siden midt-dec, og den sidste uge ingen uheld haft. Så selvom man ikke føler barnet siger til, kan det godt være klar alligevel. Det var slet ikke i vores tanker at hun var klar. Hun havde jo netop droppet sutten. (havde et forsøg i sommers, men så kom lillebror og det kan en to-årig godt blive baby igen af)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.