Jeg har 4 børn i alderen 7-23 år,og har efterhånden fået holdt nogle børnefødselsdage.
Jeg har her nogle ideer til aktiviteter:
Vi starter altid med at sætte børnene i en rundkreds også leger de 'flasken peger på' med fødselsdagsgaverne.Den flasken peger på,skal så give fødselsdagsbarnet en gave.Derefter bliver børnene sat til fødselsdagsbordet,hvorpå der altid er en hvid papirsdug,for når ungerne er færdige med at spise,så er det et stort hit at få lov til at tegne på dugen.Vi har gode erfaringer med at invitere til frokost,for så er børnene godt mætte resten af fødselsdagen.Hos os kan gæsterne godt lide selv at skulle lave maden,f.eks sunde burgere.
Når børnene er blevet mætte,har vi altid planlagt aktiviteter.Et stort hit er det muntre køkken.Vi har lavet en plade som hænger på skuret,også ligger vi en presining under til skårene.Man kan samle masser af gammelt porcelæn til storskrald.Der er også en anden aktivitet som børnene elsker:æbleleg.Æbleleg går ud på at man skal fiske et æble op af en skål vand,og naturligvis med hænderne på ryggen.Hvis det er mindre børn,så kan æblerne halveres.Gæsterne kan også lave en sjov gave til fødselsdagsbarnet,F.eks en t-shirts.Vi havde fået min bror til at være klovn,også lagde han sig ned,også fik gæsterne lov til at tegne hver deres tegning på blusen.Vores yngste søn holder somregel børnefødselsdag første søndag i advent,så der plejer gæsterne at lave juledekorationer og høre julemusik.
Vi har altid skattejagt,og her er det også bare om at bruge fantasien.
Der er masser af andre sjove aktiviteter:dåsekast,fiskedam,sækkevæddeløb og meget mere.
Anmeld