Fødselsdagsselskab i gulvhøjde 
Det kan godt vøre svært at få plads til alle de små gæster ved familiens spisebord, ligesom der aldrig er stole nok, og dem der er, er tit for høje til de små. Dæk istedet op i gulvhøjde...
Stil et par tomme sodavandskasser på gulvet og læg en bordplade over. Børnene kan nu sidde på gulvet, og det lave bord passer perfekt 
Den flotteste fødselsdagsdug
Et flot dækket bord er den halve nydelse. Men papirduge med de kendte børne motiver er dyre, og måske synes mor ikke om kakao pletter på den fine damask. Hvorfor ikke lave dugen selv?
Køb en hvid papirdug find farverne frem og lad fødselaren (og evt søskende) selv dekorerer dugen med hendes egne tegninger. Alternativt kan dugen dekoreres på dagen af alle gæsterne inden maden sættes frem. Det bliver et sjovt og kreativt projekt som børnene vil elske at tage del i og huske i lang tid 
Min egen 6års fødselsdag blev holdt i gulvhøjde med hjemmetegnet dug. Jeg mindes nu snart 20 år efter, stadig glæden ved at tegne dugen sammen med mine tre ældre søskende dagen inden den store dag, og ikke mindst mine små kammerateres store øjne over en dug med alt fra havfruer, piratskibe, traktorer, prinsesser osv.
Om ikke så længe bliver min datter 5 år, og til hendes fødselsdagsselskab skal vi sidde på gulvet foran en hjemmetegnet dug
Anmeld