Vind skummøbel - Del dit bedste tip til børnefødselsdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.570 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Webredaktøren-vb

Hver måned udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op som ”Månedens læsertips' i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior”

Denne gang er overskriften 'Bedste tip til børnefødselsdagen'.

Upload gerne både tip, opskrifter og billeder.

Hvilke kager en et sikkert hit? Hvilke lege leger I med de små venner? Hvordan laver I flotte invitationer? Og hvad fungerer for jer, hvis fødselsdagen for børnehaven/klassen skal holdes indendørs om vinteren?

Bedste læsertip præmieres denne gang med børnemøblet HVALEN fra bObles til en værdi af 899 kroner.

HVALEN er i kraftigt EVA-skum, der er skridsikkert og ikke indeholder ftalater eller andre blødgørere. Samtidig er møblet let at rengøre med en fugtig klud.

Læs mere på www.bobles.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

kristinasp-vb

et sikker hit har altid været gave leg hvor man tager en lille ting og pakker ind i papir /avis og et lille stykke slik og parpir og sådan bliver man ved ind til der ca er lige så mangen lag som børne lidt flere lag også går legen ud på børne give pakken rundt til hennan i en cirkel og når musikken stopper må den der har den pakke et lag papir af

Anmeld

16. december 2011

trinsling-vb

Meget simpelt og nemt..

Kyskager, som hvor moder lavede dem!! De er et hit både i børnehaven og i de yngste klasser. 

For at lave ca. 75 skal man bruge 3 ægghvider, 150 hvidt sukker, 1 spsk eddike og en smule frugtfarve eller farvepasta. Pisk hviderne stive, og tilsæt eddike og sukkeret. Tilsidst tilsættes frugtfarven - del gerne portionen op, så der kan lavees flere forskellige farver. Det skaber et farveorgie og ungerne er vilde med de mange farver!

Med en sprøjtepose (eller en ske) laves små toppe, som sættes på en bageplade med bagepapir. Bages ved 110 grader i 1½ time. De er et sikkert og billigt hit hver gang!!

Anmeld

16. december 2011

maj84-vb

Skattejagt! :cheer: Da jeg var barn, var en skattejagt altid det største hit til børnefødselsdage - og det er jeg sikker på, det også er i dag. Børn har heldigvis en livlig fantasi, så der skal ikke så meget til, før det bare er rigtig spændende - hvadenten skattejagten handler om sørøvere, drager, prinsesser eller regnbuen og himmelrummet. For mig er det blot vigtigt, at det foregår udendørs (det er et dejligt afbræk i en fødselsdagsfest, uanset årstid), og at skattejagten er konstrueret, så alle kan være med.

Anmeld

16. december 2011

LeneK-vb

Når vi har besøg af børnehaven til min drengs fødselsdag, har det været et hit at lave en kage med et super-helt motiv. Herpå har vi sat et foto at min dreng (se billede). Hilsner Lene

Anmeld

16. december 2011

kongster-vb

Jeg har lavet et 'alders-løb' to gange (to forskellige børn) som alternativ til skattejagten.

Konceptet er at ungerne skal gennemgå opgaver til alle de år, som fødselaren har været. Det vil sige en post for 1. år, en post for 2. år osv. Jeg har lavet den op til 8 år.

1. post: 'Først blev I 1 år. Der skulle I lære at gå' Opgaven er at børnene får et par store sko på (forældrenes vandrestøvler blev brugt) og derefter skal gå over nogle elastiksnore, der er spændt ud ca 20 cm over gulvet.

2. post: 'Så blev I 2 år og skulle lære at spise pænt med bestik og ikke med fingrene'. Opgaven er at de skal åbne og spise en guldkaramel med kniv og gaffel. Har også prøvet at lade dem spise flødeboller med kniv og gaffel hvilket faktisk var sjovere.

3. post: 'Da I var 3 år blev I pludselig helt modsat. Når mor og far sagde ja så sagde I nej. Nu skal I svare modsat, dvs forkert på mine spørgsmål'. Spørg fx 'Er skolen rød?', 'Hvornår er det jul?', 'Hvad hedder jeres lærere?'. Det er faktisk svært at svare forkert.

4. post: 'Da I var 4 år gik I i børnehave og kom sikkert ofte hjem med flotte tegninger. Nu skal I tegne et billede af jer selv, men uden at bruge hænderne'. Børnene maler med vandfarve og holder penslen i munden.

5. post: 'Da I var 5 år var der sikkert mange af jer der kunne binde snørebånd.' Her har jeg prøvet to ting. En gang brugte jeg et langt tov og halvdelen af børnene holdt fast i den ene ende og den anden halvdel i den anden. Nu skulle de så få bundet en knude på tovet uden at slippe enderne. Dvs de skulle kravle over og under tovet for at få en knude på midten. En anden gang fik de blot lakridssnørebånd og spiste om kap uden at bruge hænderne. 

6. post: 'Da I var 6 år startede I i skole. I skulle selv huske alle jeres ting når I skulle på frit bagefter'. Klassisk kims-leg. På et tæppe ligger nogle skoleting - penalhus, blyantspidser, madpakke, gymnastiksko, vanter, kontaktbog etc. Børnene kigger på dem i 30 sekunder. Der lægges et tæppe over tingene og børnene skal så huske så meget som muligt af det der lå der. 

7. post: 'Nu er I syv år og gamle nok til at lave jeres egen lagkage'. Børnene fik 3 kagebunde hver (små - der bliver 3 stk ud af én stor lagkagebund) og så var der ellers flødeskum, glasur, krymmel, flag, jordbærmarmelade, bananer og lys så hver især kunne pynte sin kage.

Jeg har også lavet løbet til 8 års fødselsdag hvor post 7 var nogle matematikstykker med andre symboler for de forskellige tal. Ved det løb fik ungerne en ingrediens til (almindelig størrelse) lagkager ved hver post - bunde, creme-pulver, fløde, lys, frugt osv. Den sidste post gik så ud på at de lavede en lagkage sammen og holdet med den flotteste kage vandt.

Ellers må mit bedste råd være, at holde fødselsdagen sammen med andre familier. Vi har nogle år  været på Amager naturcenter, hvor vi havde hele klassen med og der var vi 2-3 familier der holdt fødselsdage for vores børn sammen. Det gør en stor forskel at være 6 voksne i stedet for 2.

Anmeld

16. december 2011

nikkeneje1-vb

Istedet for den traditionelle skattejagt, har vi med stor succes brugt en Pinata. Lidt ligesom at slå katten af tønden, men istdet for en tønde er det en farvestrålende figur som passer til temaet. De kan enten købes på nettet, eller er man lidt kreativ kan man også selv lave dem af pap-mache. De er faktisk rimeligt svære at slå istykker, så børnene får brændt noget krudt af :-).

Anmeld

16. december 2011

Sinne-vb

Et hit til børnefødselsdagen er en pynt-din-egen-muffin aktivitet. Det er nemt at gøre klar til og børnene elsker det. Bag en bunke muffins - en per barn + nogle ekstra, hvis noget går galt. Lav et bord med forskellig glasur, drys og anden pynt, f.eks. cocktailbær, tørret frugt, kokosmel farvet med frugtfarve - kun fantasien sætter grænser. Så kan hvert barn pynte deres egen muffin - og man kan eventuelt præmiere den flotteste, mest kreative eller sjoveste inden muffinsene sættes til livs. Her er et eksempel på hvordan det kan komme til at se ud http://chokoladefan.dk/wp-content/gallery/muffins/kirsebaer_muffin.jpg

Anmeld

17. december 2011

MeretheHollen-vb

Til den perfekte børnefødselsdag :-)

I år krævede den perfekte fødselsdag her hjemme en fodboldkage der endte i fodbolds muffiens, fordi sønnen havde set en fantastisk fodboldkage i børnehaven.

Dernæst skulle gæsterne være alle vennerne oppe fra børnehaven hjemme hos os.

Det krævede ikke nogen særlig underholdning da det at have sine børnehavevenner på besøg var nok og al legetøjet på værelset var nok underholdning.

En fantastisk fødselsdag hvis i spørg min søn smile

Anmeld

17. december 2011

Kirstenklinge-vb

Fødselsdagsselskab i gulvhøjde tongue

Det kan godt vøre svært at få plads til alle de små gæster ved familiens spisebord, ligesom der aldrig er stole nok, og dem der er, er tit for høje til de små. Dæk istedet op i gulvhøjde...

Stil et par tomme sodavandskasser på gulvet og læg en bordplade over. Børnene kan nu sidde på gulvet, og det lave bord passer perfekt cheerful

Den flotteste fødselsdagsduggrin

Et flot dækket bord er den halve nydelse. Men papirduge med de kendte børne motiver er dyre, og måske synes mor ikke om kakao pletter på den fine damask. Hvorfor ikke lave dugen selv?

Køb en hvid papirdug find farverne frem og lad fødselaren (og evt søskende) selv dekorerer dugen med hendes egne tegninger. Alternativt kan dugen dekoreres på dagen af alle gæsterne inden maden sættes frem. Det bliver et sjovt og kreativt projekt som børnene vil elske at tage del i og huske i lang tid smile

Min egen 6års fødselsdag blev holdt i gulvhøjde med hjemmetegnet dug. Jeg mindes nu snart 20 år efter, stadig glæden ved at tegne dugen sammen med mine tre ældre søskende dagen inden den store dag, og ikke mindst mine små kammerateres store øjne over en dug med alt fra havfruer, piratskibe, traktorer, prinsesser osv.

Om ikke så længe bliver min datter 5 år, og til hendes fødselsdagsselskab skal vi sidde på gulvet foran en hjemmetegnet dugkissing

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.