Væk med brugerbetaling på fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

Polyp-vb

'Samtidigt synes jeg, at der selvfølgelig skal en lægelig vurdering ind over - der er for mig at se ikke grund til at behandle barnløse utallige gange, hvis behandlingerne er udsigtsløseo-klapperi. Og enlige og lesbiske synes jeg heller ikke skal have gratis behandlinger - det er jo ikke en sygdomstilstand, der er skyld i at de ikke får børn' o-trompet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Signe1704-vb

Polyp SKREV:

'Samtidigt synes jeg, at der selvfølgelig skal en lægelig vurdering ind over - der er for mig at se ikke grund til at behandle barnløse utallige gange, hvis behandlingerne er udsigtsløseo-klapperi. Og enlige og lesbiske synes jeg heller ikke skal have gratis behandlinger - det er jo ikke en sygdomstilstand, der er skyld i at de ikke får børn' o-trompet

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om enlige og lesbiske - Jeg synes jo ikke det er bedre at de går ud i byen og bliver gravide med en mand der ikke har lyst til at skulle være far. Så på den er jeg lidt delt. Til gengæld synes jeg ikke at man skal have ret til børnepenge (dem man normalt får fra faderen, men som staten betaler når der ikke kan fastsættes et faderskab) hvis man vælger at blive insimineret som enlig.

Anmeld

3. november 2011

Det er stadig mig-vb

Synes det er fair nok at enlige og lesbiske selv betaler, her vil jeg nærmere mene, det manglede da bare andet! Og de har jo STORK klinik som ikke er ret dyre (netop fordi der ikke ligger sygdom eller anden særlig tilstand til grund for, at de ikke kan få børn). Om kvinder vælger at gå ud i byen og blive gravide, må de selv ligge og rode med. Synes bare det er en farlig løsning med alle de kønssygdomme der findes...... Men ufrivilligt barnløse, de skal naturligvis hjælpes.

Anmeld

3. november 2011

Titte-vb

Idag kan man ikke få børnepnege fra staten hvis ikke man opgiver hvem der er fader til barnet! :kiss:

Anmeld

3. november 2011

Det er stadig mig-vb

Man kan heller ikke hvis man bliver kunstigt befrugtet med ukendt donor. Det kunne man ellers også før. Synes det er fint nok, så er der også flere penge til nogle andre vigtige ting.

Anmeld

3. november 2011

Signe1704-vb

Jeg var ikke klar over at reglerne allerede var sådan, men det er fair nok.

Så vidt jeg ved kan man få børnepenge hvis man ikke kan finde frem til faderen - f.eks hvis det er en man har mødt i byen og kun kender fornavnet på.

Ja Helene du har ret - det er helt fair at enlige og lesbiske selv skal betale. Som du også skriver er det jo som regel ikke så dyrt fordi det ikke er sygdom.

Anmeld

4. november 2011

nikkeneje1-vb

Nu har jeg ikke læst ALLE kommentarer, så det kan være jeg gentager noget, men min mening: Jeg synes faktisk det er en menneskeret at kunne få børn, men selv om det ikke er det, så ønsker regeringen jo at vi danskere får flere børn. Så synes jeg det er selvmodsigende, hvis selvsamme regering så ikke bakker op økonomisk. Så jeg synes det er fin når dem der har brug for det ikke selv skal betale for behandling mod barnløshed. Hvis pengene mangler skulle man hellere kræve brugerbetaling for dem ønsker sterilisation. Desuden kunne man sætte et loft, indtægtsmæssigt, på dem der skal have mulighed for at modtage børnecheck. Som det ser ud nu SKAL alle, uanset indtægt, tage imod børnechecken. Selv en milliardær som ikke ønsker det, kan ikke frasige sig den. Om børnechecken skal være mindre efter x-antal børn kan jeg et eller andet sted godt følge. Barn nummer 3+4++++ er jo aldrig så dyr som den første. Der arves en masse ting og tøj fra mindre søskende og man får søskenderabat i institutionerne. Så det at have mange børn skal jo ikke være en forretning, men kun en hjælp til institutionsplads, når nu regeringen gerne vil have at vi får flere børn, og samtidig vil have at vi alle skal arbejde længere tid på arbejdsmarkedet.

Anmeld

4. november 2011

nikkeneje1-vb

Og forresten: Den med lesbiske: Nej det er ikke en sygdom at være lesbisk, men det er heller ikke valg de bare tager. Så deres behov for at få børn er vel lige så stort/ærligt som os andres. Det er så let at snakke når man ikke selv står i situationen.....

Anmeld

4. november 2011

Signe1704-vb

nikkeneje1 SKREV:

Om børnechecken skal være mindre efter x-antal børn kan jeg et eller andet sted godt følge. Barn nummer 3+4++++ er jo aldrig så dyr som den første. Der arves en masse ting og tøj fra mindre søskende og man får søskenderabat i institutionerne. Så det at have mange børn skal jo ikke være en forretning, men kun en hjælp til institutionsplads, når nu regeringen gerne vil have at vi får flere børn, og samtidig vil have at vi alle skal arbejde længere tid på arbejdsmarkedet.

Nu tror jeg ikke at man kan sige at det bliver en forretning at få børn - heller ikke selvom man modtager børnecheck. Lige meget hvor meget barnet arver koster det mere at have et barn end man får i børnecheck. Har aldrig hørt om nogle der er blevet rige på økonomi fordi de havde mange børn.

Anmeld

6. november 2011

nikkeneje1-vb

Næh, men alt andet lige koster barn nummer 1 mere end de efterfølgende. Tja, og med det underskud der er i den danske statskasse, så skal der jo spares ét eller andet sted. Men svært, for lige meget hvor der biver skåret ned, så vil dem der er berørt jo brokke sig og mene det er meget uretfærdigt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.