Nu har jeg ikke læst ALLE kommentarer, så det kan være jeg gentager noget, men min mening:
Jeg synes faktisk det er en menneskeret at kunne få børn, men selv om det ikke er det, så ønsker regeringen jo at vi danskere får flere børn. Så synes jeg det er selvmodsigende, hvis selvsamme regering så ikke bakker op økonomisk. Så jeg synes det er fin når dem der har brug for det ikke selv skal betale for behandling mod barnløshed.
Hvis pengene mangler skulle man hellere kræve brugerbetaling for dem ønsker sterilisation. Desuden kunne man sætte et loft, indtægtsmæssigt, på dem der skal have mulighed for at modtage børnecheck. Som det ser ud nu SKAL alle, uanset indtægt, tage imod børnechecken. Selv en milliardær som ikke ønsker det, kan ikke frasige sig den.
Om børnechecken skal være mindre efter x-antal børn kan jeg et eller andet sted godt følge. Barn nummer 3+4++++ er jo aldrig så dyr som den første. Der arves en masse ting og tøj fra mindre søskende og man får søskenderabat i institutionerne. Så det at have mange børn skal jo ikke være en forretning, men kun en hjælp til institutionsplads, når nu regeringen gerne vil have at vi får flere børn, og samtidig vil have at vi alle skal arbejde længere tid på arbejdsmarkedet.
Anmeld