Væk med brugerbetaling på fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Det er stadig mig-vb

Synes det er FEDT at den nye regering vil fjerne brugerbetalingen på fertilitetsbehandling, så ufrivilligt barnløs IGEN kan få det betalt - virkelig en dejlig nyhed (selvom jeg ikke skal have flere børn!) Så også at de nu vil rulle loftet på børnecheck'en tilbage, så folk igen kan få fuld børnecheck uanset antal børn. Det berøre jo en masse herinde :) Rigtig gode nyheder selvom jeg selv er ude for målgrupperne :woohoo:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Signe1704-vb

Ja det er super dejligt. Jeg blev også rigtig glad for at høre det selvom børnepengene ikke betyder ret meget for os (grundet antallet af børn og deres alder) og fertilitetsbehandlingen håber vi ikke at vi får brug for. MEN jeg kender flere der har haft brug for det og som muligvis kan få brug for det igen. Jeg har fra starten syntes det var dybt urimeligt at folk der skulle have lidt hjælp også skulle have den ekstra belastning at skulle finde en masse penge til behandlingen. SÅ hurra for vores nye regering :flag:

Anmeld

1. november 2011

Polyp-vb

Tja...jeg mener ikke det er  en menneskeret at få børn, så mener selv man skal betale MED MINDRE det skyldes sygdom eller ulykke; men så længe adoptanter selv skal betale, skal man også selv betale for fertilitetsbehandling uanset årsag.Synes Jeg.

Ligeledes mener jeg også - og jeg får børnepenge og ekstra tilskud da far er død - at man ikke skal have flere børn end at man selv har råd til at betale udgifterne. 

På den anden side er jeg jo også godt kalr over, at samfundet ahr brug for flere børn til at forsørge os andre senere...eller vi burde jo selv spare op så vi kan forsørge os selv...men det er jo trods alt svært at forudsige hvor længe man lever og hvor meget man så skal spare op...

Anmeld

1. november 2011

Det er stadig mig-vb

Ufrivillig barnløshed, skyldes jo som regel også en sygdom eller særlig tilstand - det er jo ikke friske raske mennesker der ikke kan få børn, så den vinkel synes jeg ikke jeg kan se det fra... Jeg modtager heller ikke børnepenge og har aldrig gjort det, men det skydes mere mine principper om, at man som udlænding ikke behøver tage ALT man bliver tilbudt.. Nu er jeg så blevet dansk statsborger, men jeg sidder ikke i økonomisk nød lige i øjeblikket.

Anmeld

1. november 2011

Titte-vb

Jeg står jo midt i det. Betaler selv, dvs jeg har betalt de første 15000 til hormoner selv. OG det var fa.... mange penge jeg brugte den første dag jeg hentede hormoner, der røg lige næsten 14000! Jeg synes det er ok med en vis form for brugerbetaling, men ved ikke hvor meget jeg mener det bør koste. Vi har indtil nu, brugt for næsten 80000 på hormoner, vi betaler ikke selv mere, men det er saftsusemig mange penge. Jeg er i nærheden af overgangsalderen, og har svært ved at danne æg. Derfor skal jeg have en meget lang hormon stimulering, også længere end normalt. Normalt siger man 8-10 dage, men jeg er oppe på næsten 3 gange så mange dage. JEg ville da blive utrolig ked af det, hvis de sagde at det blev for dyrt, fordi jeg skal have så mange dages stimulering, og dermed ikke ville lade os gøre det. Omvendt, så ville vi ikke selv kunne betale så mange penge, selvom vi i det daglige ikke mangler noget. Og nej, det er ikke en MENNESKERET at få børn, men for mig så lyder det rigtig nemt for andre at sige, når de selv kan producere børn bare ved at kigge på en mand. Det kan jeg godt harmes over. Men vi har alle ret til at have vores meninger! :)

Anmeld

1. november 2011

Signe1704-vb

Nej det er måske ikke en menneskeret at få børn, men vores samfund er bygget sådan op at man over skatten betaler til en del ting man ikke selv kommer til at bruge. Hvorfor skal par der vælger ikke at få børn (eller hvor det ikke lykkes) betale til vores andres unger f.eks via børnecheck og tilskud når den ene forældre er død? Eller hvorfor skal man betale til f.eks biblioteker over skatten hvis man nu er ordblind osv.... Jeg synes det er meget let at sidde og sige at det ikke er mit problem - det er der sådan set rigtig mange ting der ikke er - det er jo heller ikke sikkert at jeg bliver psykisk syg, får kræft eller skal på plejehjem, men det er altså en del af vores samfundspakke. Jeg synes man skal tænke lidt ud over sin egen næsetip og glæde sig over at folk forhåbentlig igen kan få hjælp til deres ønskebørn selvom de ikke nødvendigvis har mange penge på kontoen.

Anmeld

2. november 2011

Det er stadig mig-vb

Godt skrevet Signe! Lige præcis mine tanker om samfundet generelt.

Anmeld

2. november 2011

als-vb

Syntes også det er godt at man igen komemr til at kunne få fertilitetshjælp, det er fair nok der er en grænse for hvor mange forsøg man kan få, men syntes dte er rigtig godt. Man så jo en væsentlig nedgang i personer der valgte fertilitetsbehandling grundet brugerbetalingen, og hvis man vil have under til samfundet må man jo hjælpe dem der gerne vil have nogle.

Anmeld

2. november 2011

Titte-vb

Signe1704 skrev:
Nej det er måske ikke en menneskeret at få børn, men vores samfund er bygget sådan op at man over skatten betaler til en del ting man ikke selv kommer til at bruge. Hvorfor skal par der vælger ikke at få børn (eller hvor det ikke lykkes) betale til vores andres unger f.eks via børnecheck og tilskud når den ene forældre er død? Eller hvorfor skal man betale til f.eks biblioteker over skatten hvis man nu er ordblind osv.... Jeg synes det er meget let at sidde og sige at det ikke er mit problem - det er der sådan set rigtig mange ting der ikke er - det er jo heller ikke sikkert at jeg bliver psykisk syg, får kræft eller skal på plejehjem, men det er altså en del af vores samfundspakke. Jeg synes man skal tænke lidt ud over sin egen næsetip og glæde sig over at folk forhåbentlig igen kan få hjælp til deres ønskebørn selvom de ikke nødvendigvis har mange penge på kontoen.
:klap:

Anmeld

3. november 2011

Johannamor-vb

Nej, det er ikke en menneskeret at få børn. Men når folk i årevis forsøger at få børn uden at det lykkes, så skyldes det jo en form for sygdomstilstand, og den skal de have hjælp til at få behandlet. Samtidigt er det jo i samfundets interesse at der kommer børn til. Så selvfølgelig skal barnløse have hjælp til at få børn. Samtidigt synes jeg, at der selvfølgelig skal en lægelig vurdering ind over - der er for mig at se ikke grund til at behandle barnløse utallige gange, hvis behandlingerne er udsigtsløse. Og enlige og lesbiske synes jeg heller ikke skal have gratis behandlinger - det er jo ikke en sygdomstilstand, der er skyld i at de ikke får børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.