Gode ideer til storbyferie....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. september 2009

Tina2

Min mand og jeg har 10 års dag i marts næste år, og vi snakkede om idag at tage på en forlænget weekend omkring dagen. Fra torsdag til søndag fx.....

Vi har aldrig rejst uden børnene, men kunne faktisk godt tænke os 4 dage i en storby  Bare os to  Og fejre vores dag......

Jeg har tænkt på London, der har jeg aldrig været..... Men Rom, Stockholm, Paris, Amsterdam har jeg da også tænkt på.....
Rom sku være så romantisk, ik?

Jeg har aldrig rigtig været på storbyferie- eller rettere, det har ingen af os, så hvis I har, hvad kan I så anbefale?

Knus Tina (som synes det er heeeeeelt vildt det snart er 10 år siden jeg mega stiv mødte mit livs kærlighed på Hr. Nielsen i Jomfru Ane gade i Aalborg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

dorthemus

Barcelona...FANTASTISK smuk by, masser af kultur, skønt vejr og lækker tapas

Anmeld

7. september 2009

Zelania

Jeg har ikke været i så mange stor byer. Men Praag (i Tjekkiet) vr en kæmpe oplevelse! Der kunne jeg nemt forestille mig man kunne have en romantisk lille ferie, og så er det billigt der

Ellers er en sejltur også dejligt romantisk hvis ikke man er bange for at sejle.

http://www.royalcaribbean.dk/kortcruise/dk/fejre_noget_ombord.htm

Ved ikke om dette link er noget

Held og lykke

Anmeld

7. september 2009

Honningblomst

Ihh...10 år, hvor vildt...
Jeg elsker bare storby ferie og må sige som Dorthe at Barcelona er noget helt specielt...der er så smukt, helt specielt, maden og folket er også dejligt...og så det at gå midt inde i en stor by og pludselig er man ved havet...fantastisk by.
Rom er jeg ikke så vild med...Paris er også skøn, rigtig smuk og nok nummer to på min liste.
Berlin synes jeg faktisk også er ret så overset...og ellers er venedig jo bare ren romantik..
Knus Eva...som også vil til en storby igen snart..

Anmeld

7. september 2009

Lise

Jeg ELSKER Rom!!!! Synes det er den smukkeste by, og man spiser fantastisk i Italien uden at det koster en herregård! Jeg skal til Rom for tredje gang til december - kæresten og jeg tager på weekend uden barn, det er anden gang vi er der sammen.

London er en fed by, men hvis det skal være romantisk, ville jeg ikke vælge London. Det er mere shopping og druk. Og dårlig mad!

Jeg har kun været i Paris én gang, og jeg var ikke specielt imponeret. Men alle jeg kender der har været der, elsker Paris. De må ha' set noget jeg ikke så...

Barcelona er en fantastisk lækker by! Rigtig meget at kigge på, og god mad. Men det er endnu en by jeg forbinder med fest og farver, og ikke romantik... Men det er jo bare mig

Har aldrg været i Stockholm eller Amsterdam, men vil virkelig gerne til sidstnævnte. Men jeg ville nu vælge Rom hvis jeg var jer..

Anmeld

7. september 2009

Honningblomst

Hov...amsterdam har jeg aldrig været i og Stockholm sagde mig intet da jeg var der...men smag og behag...det kommer jo an på hvad I vil se og opleve...hvad er I til...
Knus....

Anmeld

8. september 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Kunne selv forestille mig en romantisk weekend i venedig, min chef har været der og sagde at det bare var helt fantastisk

Anmeld

8. september 2009

ekzunz

Amsterdam er helt fantastisk! Det ville være et rigtigt god valg.

Rom synes jeg også er skøn - det er godt nok længe siden jeg har været der, men jeg tror nu stadig Rom er Rom.....

Sidst vi var på storbyferie var vi i New York - fra lørdag til torsdag. Det er måske lidt langt for så kort tid, meeeen - det er en fantastisk by.

Jeg vil ski da også på romanstisk storby-ferie.....

Anmeld

8. september 2009

Pige2009

Berlin er en fantastisk romantisk by og nu nærmer vi os snart datoen for murens fald for 20 år siden, så der sker en masse spændende ting dernede. Et bonus er, at den ligger tæt på.

Budapest i Ungarn er også at anbefale. Utrolig romantisk by med en fantastisk venlig befolkning, og vanvittig spændende ting at se.

Begge byer meget billige at bo og leve i.

Hilsen Linda 35+3 

Anmeld

8. september 2009

SpunkenJo

Der er flere fede storbyer. Men vigtigt at vælge en der er egnet til "kun 4 dage" Da vi var i Rom i sin tid var en uge for lidt.... Så der vil jeg nok ikke tage hen.

Jeg har selv været på weekedn i både Amsterdam og Berlin, og det er to dejlige byer, som absolut egner sig til wwekendture.

Vi bookede omkring det her tidspunkt til samme tidspunkt I vil afsted næste år. For så fik vi det hele meget billigere. tror vi betalte 3500 for begge to, med fly og overnatning på Hilton i Amsterdam. 
Berlin boede jeg på Concorden, osse til billige penge i sin tid. Og så ligger den lige ved Kurfürstendam, LÆKKERT sted. Kan ikke huske prisen, men tjek hoteler på expedia.com/hotels.com og husk forsikring.

Kan I have en go tur Og snart Tillykke....
Knus Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.