Hvor gammelt er jeres tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

kongster-vb

Indrømmet - jeg er ikke den store shopper. Er jeg lige i humør og finder jeg en butik jeg kan lide, så køber jeg som regel ALT hvad jeg kan lide, for det sker højst 2 gange om året og regningen overstiger meget sjældent 1000 kr. Jeg har lige fået ny vinterjakke - den gamle var 10 år gammel og hang knap nok sammen. Mine 'pæne og nye støvler' er 3-4 år gamle. Generelt ser jeg stadig tøj med 3 år på bagen som relativt nyt :-) Min yndlingsfrakke er en burberry fra 60'erne som jeg har arvet fra min svigermor. Jeg arver også tøj fra min mor og min søster. Hvad med jer? Er 3 år gammelt tøj nyt? (det forekommer mig pludselig at jeg har postet denne diskussion før - i så fald beklager jeg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

MetteNB-vb

Kan godt være, den har været postet før. I så fald uden min deltagelse, så her er mit svar ;0) Jeg er heller ikke den store shopper - til mig selv i hvert fald. ;0) Sker da, der ryger lidt i kurven, men der hænger også tøj i mit skab med mere end tre år på bagen. Her til vinter, har jeg købt ny jakke og fodtøj. Har dog stadig mine gamle jakker hængende. Kunne jo være, jeg fik brug for dem ;0) Jeg har en søster, der er vild med at powershoppe, så der arver jeg med glæde.

Anmeld

16. oktober 2011

Frede-vb

Jeg er heller ikke den store tøjkøber. Jeg er faktisk meget maskulin på det punkt og gør næsten lige som min mand: Går ind i en forretning og finder et godt stykke tøj og tager derpå det samme stykke tøj og køber i 8 forskellige farver, så jeg er sikker på ikke at skulle ud at købe tøj i alt for nær fremtid igen. Ej, så slemt er det heldigvis ikke, men jeg hader bare at købe tøj i forretningerne. Jeg kan meget bedre lide at købe det på nettet. Tøj og overtøj giver jeg gerne en formue for, fordi jeg ved, at jeg kan have det i årevis. Bukser kan jeg også finde på at give en del penge for, men alt det andet vil jeg helst ikke give for meget for. Til gengæld har jeg en søster, der lider af tøjnarkomani. Hun har skabet fyldt med tøj med prismærker på, og når hun kommer i bekneb med plads i tøjskabet, får jeg noget af det, der stadig er prismærker på. Det' bår dæjligt.

Anmeld

16. oktober 2011

Titte-vb

Jeg har ikke noget tøj der er mere end et ½ år gammelt! Det skyldes jo, at jeg har tabt mig rigtig meget, og derfor har været nødt til at købe en hel ny garderobe. Men fra nu af så kan jeg beholde det jeg har, køber gerne lidt dyrt tøj, men ikke meget. Er dog blevet rigtig glad for Margot Weinrick's kjoler, kunne godt fylde skabet med dem, men det er de for dyre til.. Jeg køber gerne kvalitet, har fx lige købt et par Sorell vinter støvler til 1400, men jeg ved at jeg kommer til at bruge dem hver dag, og at jeg kan have dem i et par år. Så er pengene jo godt givet ud. Omvendt har jeg købt min 3/4 lange vinter jakke i bilka, fandt den til 300 og det er en dunjakke der fint kan holde mig varm...

Anmeld

16. oktober 2011

Spunk-vb

Generelt er jeg ikke særlig vild med at købe tøj til mig selv - føler mig som regel for tyk når jeg gør det. Det værste er når man mangler noget bestemt - f.eks. en festkjole. Jeg foretrækker at prøve et enkelt stykke tøj i ny og næ, som lige fanger min opmærksomhed på gågaden. Så er der intet pres. De sidste par år har jeg også købt en del i Røde kors når der lige er noget der passer mig godt. Det meste af mit tøj er nok mindst et par år gammelt, og jeg beholder det gerne til jeg opdager et hul :blush: Overtøj og sko ofrer jeg også penge på, men det beholder jeg også meget længe. Har netop købt en erstatning for en jakke min mand engang gav mig (når jeg tænker efter er det nok omkring 10 år siden) - har dog stadig ikke taget mig sammen til at kassere den, selvom den vitterligt er laset og kun har været brugt til hundeluftning de sidste par år.

Anmeld

17. oktober 2011

als-vb

Har været nød til at købe lidt nyt, bla. da jeg jo lige har tabt mig en del og det andet efterhånden så ræderligt ud på mig. Og igen nu da jeg er gravid har der været behov for nye vente bukser da de gamle jo sjovt nok også var for store.... Jeg elsker at shoppe, men har erkendt at der ikke er økonomi i det og derfor køber jeg kun nyt når det er nødvendigt. DE sidste tre år med isvinter har jeg faktisk bare rendt rundt i en uld overgangsfrakke med en trøje indenunder da jeg ikke havde penge/lyst til at give penge for en vinter jakke. Men nu er den så nedslidt, hullet ol. at jeg køber en ny i år. Fryser allerede hunde meget om morgenen og det gider jeg bare ikke igen.

Anmeld

17. oktober 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg hader at shoppe, med mindre det er på nettet. Jeg duer ikke til det, er for utålmodig, sveder, er ubeslutsom, fornærret og irritabel.... Så nej, det er ikke nyt tøj jeg har mest af, og 3 år gammelt tøj er nyt.......og har vel også enkelte dele der er ældre end de fleste herinde :laugh: Jeg gider heller ikke rigtigt shoppe til ungerne, så det er mere deres Far der køber ind til dem - men igen, kan jeg shoppe til dem på nettet, jamen så shopper jeg også......... Er for ikke så længe siden havde de sådan nogle jeans i Tøj og sko til en billig penge - jeg prøvede ét par, og de sad fint, så gik jeg ud og tog den samme model i de farver de havde - og så var det dét! - Vil regne med jeg har bukser nok til omkring 2020 nu. :laugh:

Anmeld

17. oktober 2011

Laurie-vb

shopper rigtigt sjældent. Er på SU, og så har jeg det med at bruge og genbruge mit tøj... finder noget gl. tøj som passer igen :) dejligt!! Har tøj som er 20 år eller mere... min vinterfrakke har jeg haft i omkring 25 eller 30 år tror jeg.. .men den passede ikke mere. (har tabt mig).

Anmeld

18. oktober 2011

nikkeneje1-vb

Jeg tager ofte langs for at shoppe tøj til mig selv, men det ender altid med at jeg kommer hjem med poserne fulde af tøj til ungerne istedet for. Jeg har enkelte ting i min garderobe der er 10år gammelt, og ja 3 år gammelt tøj er rimeligt nyt i min verden. Jeg ender ogte med fejlkøb til mig selv, derfor holder jeg ved det gamle jeg er tilfreds med sålænge som muligt. Ellers ender det med jeg køber billige impulskøb i eks.vis bilka eller h&m. Jeg har heller ikke et job hvor man skal se vildt præsentabel ud, så jeg går efter det behagelige og praktiske.

Anmeld

18. oktober 2011

Polyp-vb

noget er +20 år andet er billigt sæsonsupplement fra supermarkeder etc. Det langtidsholdbare er enten arvestykker eller noget dyrt indkøb i klassisk snit der netop kan holde for evigt...jakker evt med hjælp fra skrædder til nyt for, når det er slidt, men resten er fint. HADER at købe nye sko (eller retter at gå dem til) så har lige fået forsålet min sko til arbejdsbrug i stedet for at købe nye

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.