Gode råd modtages med kyshånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

als-vb

du siger hun er 19 uger så omregnet må det blive lige knap 5 måneder. Hun vil gerne spise mælk af te ske, så måske hun bare er klar til mos/grød?? det er jo ske mad og det mætter mere end mælk og så gør det jo ikke så meget at væsken kommer sovende hvis man gladeligt vil spise grød/mos vågen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Tutte87-vb

Hun får også grød. Hun er helt vild med det, men hendes mave skal jo lige vænne sig til det så hun må jo ikke få hele måltider kun med grød. Men vi bliver nødt til at give hende det, for at hun kan tage på. :)

Anmeld

7. oktober 2011

desirefinck-vb

Nu ved jeg ikke hvordan du laver grøden og det er købegrød eller om du laver det fra bunden af.. Men det er en god ide at lave grøden på din mælk, så få hun også flere at de gode ting end hvis den blev lavet på vand eller hva man nu vælger at bruge ? ( men gå ud fra at du også bruger din egen mælk til det)

Anmeld

8. oktober 2011

Tutte87-vb

Grød bliver heldigvis lavet på enten modermælk eller MME så det er jo godt nok. :)

Anmeld

11. oktober 2011

Ana78-vb

Hej Ville bare lige sige, at du ikke er alene. Jeg oplever desvaerre samme problem med min datter, som fylder 3 maaneder paa soendag. Det har staaet paa siden hun var 5 uger gammel hvor hun lige pludseligt begyndte at afvise at spise fra mit bryst, tog lidt fat, gav slip igen med det samme, graed, og det samme igen og igen. Jeg har proevet alt fra at maelke ud (idet min maelk loeber ogsaa for hurtigt ud), give hende flaske (baade med min maelk med ogsaa med mme), men vi kan simpelthen ikke komme ud af denne her onde cirkel. Jeg har dog oplevet, at det hjaelper lidt, hvis jeg laegger hende til brystet, saa snart hun vaagner fra sin lur, laener mig lidt tilbage, naar jeg ammer, og saa snart hun giver slip, saa stopper jeg maelken med en stofble. Hun bliver stadig sur, men ikke paa samme maade. Hun tager ikke nok paa, og jeg har ogsaa oplevet at sp ikke hjaelper, saa nu har jeg taget kontakt til min laege og hun skal se hende i dag. Jeg gaar ikke derfra uden at jeg foeler at jeg har faaet hjaelp! Vi har desuden ogsaa proevet med zoneterapi og kiropraktik... desvaerre ikke de store resultater der heller. Jeg foeler med dig, og haaber at vi begge snart kan finde en loesning. Jeg vender tilbage, hvis laegen kommer med nogle gode raad. Mange hilsner og tanker Ana

Anmeld

11. oktober 2011

Polyp-vb

har I evt. fået jeres menustration omkring det tidspunkt hvor bøvlet er opstået - så ændrer mælken nemlig til en mere bitter smag

Anmeld

15. oktober 2011

Muxi-vb

Jeg havde samme issue med min ældste. Han vægrede sig ved brystet bare der var det mindste. Det gik totalt i hårdknude gang på gang, og jeg fik stress-mælkestaser konstant. Han var samtidig en ordentlig basse, der var meget stærk, så det var virkelig ubehageligt at skulle holde ham fast for at give ham bryst. Vi havde fuldstændig det samme med, at han kun ville spise sovende og liggende, eller hvis han var vågen mens jeg nærmest stod og hoppede samtidig. At gå og amme virkede bedst for os. Det er tungt men man slipper ret hurtigt for mormor-arme, skulle jeg hilse og sige. Jeg vadede rundt i bar overkrop og sang for ham. Sikken et cirkus. Det fortsatte til han gik over til flaske den dag han fyldte 7 måneder. Det var alt, alt for længe at kæmpe en kamp jeg ikke kunne vinde. Det sled på mit forhold til barnet. Min 2'er blev også lidt emsig de sidste uger, jeg ammede hende, og det går direkte i brysterne på mig, så på trods af stor produktion og stor påpasselighed fik jeg to brystbetændelser i træk og så stoppede jeg, da hun var 2½ måned. Hun har også lidt issues med flasken når hun er overtræt, men med ro, fars tunge vejrtrækning og mine lange gåture med baby og flaske på armen så går det nu fint. Jeg ved egentlig ikke hvad mit råd er. Se det bare som moralsk opbakning og tænk det gyldne spædbarns-mantra: DET ER EN FASE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.