Gode råd modtages med kyshånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

Tutte87-vb

Hej, jeg er en ny her på siden, men håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har en pige på 19 uger, der har givet mig grå hår på hovedet med hensyn til amning. Det startede da hun var omkring 11 uger hvor jeg fik overproduktion og den stakkels baby blev sprøjtet i både mund og i hele hovedet, så der gik ikke længe før hun begyndte at hade mine bryster, jeg har læst mange steder at de får et kærligheds/had forhold til dem, og det passede da også i starten, men nu er det bare had. Hun vil nemlig ikke spise når hun er vågen mere. Hvis hun skal ammes er det mens hun sover og heller ikke der er det altid at det virker, hvis hun vågner mens jeg prøver at give hende brystet i munden vender hun hovedet væk og skriger. Jeg har snakket med 4-5 forskellige sundhedsplejerske og der er ingen der kan hjælpe med hvad jeg kan gøre. Jeg har prøvet det med at 'starte forfra', men det kan ikke rigtig lykkes når hun kun vil spise sovende. Så det råd jeg har fået er at lære hende at bruge flaske, men men men det gider hun heller ikke. Den bliver bare skubbet ud i siden af munden, så det er med teske og jeg kan ikke få nok i hende på den måde. Så hun er begyndt at tabe sig, så jeg er bange for at hun ikke lære at bruge flaske hurtigt nok. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre? Evt hørt om andre der har oplevet det samme? Jeg er ved at blive desperat efterhånden, det er det mest frustrerende jeg nogensinde har oplevet og jeg tuder og tuder. Det er bare så hårdt. :blush: Håber virkelig der er nogen der har nogle gode råd. :unsure:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Spunk-vb

Velkommen til :) Jeg kan desværre ikke give dig nogle gode råd om amning, da jeg var nødt til at opgive efter en måned da min datter tabte sig. Hun var drønsulten, og derfor tog hun flasken uden problemer. Ang. flasken, så er her et par ideer: Jeg tænker, at du måske kan prøve at give hende flasken i søvne - på et tidspunkt hvor hun snart skal vågne alligevel. Når hun har spist et stykke tid kan du måske kilde hende lidt så hun vågner. Det er måske et skørt gæt, men jeg tænker at hvis hun vågner mens hun spiser, så opdager hun måske at flasken ikke er så tosset. Man siger, at børnene kan lugte mælken - måske vil hun ikke tage flasken fordi hun kan lugte din mælk - selvom hun har et anstrengt forhold til dine bryster. Måske kan hendes far tage en tørn med flasken i den kommende weekend - mens du og dine bryster slapper af et andet sted ;)

Anmeld

5. oktober 2011

Tutte87-vb

Tak for svaret. :) Når jeg ammer hende i søvne og hun vågner op og opdager at hun er igang med at spise slipper hun og skriger. Er bange for at hun også lærer kun at vil spise af flaske i søvne så. De få gange hun sutter rigtigt på flasken lyder det som om hun er ved at blive kvalt i mælken. Hun vil jo godt spise af teske bare ikke af flaske og det er min mælk der er i flasken, jeg pumper ud. Hmm, er bare så forvirret og frustreret over at ikke engang dem der burde vide noget kan hjælpe mig. :(

Anmeld

5. oktober 2011

Tanchris-vb

hej...

Jeg har godt nok ikke prøvet at min søn ikke ville spise hos mig mere, men har prøvet det med mælken som sprøjter ud i hovedet mange gange.. jeg malkede tit lidt ud og lagde ham så til brystet, når det ikke sprøjtede mere...

Måske det kan hjælpe hvis du kommer mælk på en ammeble, den kan din datter så måske ligge og hygge med i løbet af dagen og evt. natten - måske det kan gøre at hun bliver glad for lugten og måske gerne vil ligge ved brystet igen eller drikke af flasken...

har du prøvet flere forskellige sutter i forhold til flasken? min søn ville nemlig ikke bruge den første vi fandt, men nummer to vi afprøvede går det rigtig fint med...

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men håber at du finder en løsning:-)

Anmeld

5. oktober 2011

Spunk-vb

Det lyder godt nok som en dum situation - kan godt forstå at du er frustreret. Umiddelbart tænker jeg, at hullet i sutteflasken måske er for stort, hvis det lyder som om hun er ved at blive kvalt. Eller også er det ikke stort nok og hun lyder sådan fordi hun er rigtig sulten og forsøger at spise hurtigere :dry:

Anmeld

5. oktober 2011

Tutte87-vb

Tak for jeres svar. :) Jeg ved ikke hvad en ammeble er??? Jeg har prøvet 4 forskellige sutteflasker og 3 forskellige hulstørrelser, og der er intet der virker.

Anmeld

6. oktober 2011

k11923-vb

Ammeble er de der stofbleer, de fleste bruger til alt muligt. Særligt til at lægge på skulderen, når barnet skal bøvse ;-) Du kan også bruge et andet stykke stof, en 'sutteklud', en almindelig vaskeklud, et viskestykke, en gammel t-shirt...... Det er ikke vigtigt, bare den lugter af mælk. Hvis barnet er ved at drukne i flaskemælken, skal du have en sut med et mindre hul (de fleste mærker har tre størrelser). Hold ikke flasken for lodret, men næsten vandret. Barnet skal sutte mælken ud, så det kan få luft indimellem. Det skal ikke løbe af sig selv. Forestil dig dig selv, der skal drikke af en almindelig øl eller sodavandsflaske. De færreste kan 'bunde' i et drag, men hvis du ikke kan følge med til at drikke, får du det hele i hovedet. Det er svært, når man gerne vil amme, og der er masser af mælk, men ellers må jeg foreslå at prøve med modermælkserstatning. Det har jo en anden smag. Måske har dit barn haft for mange dårlige oplevelser med din mælk. Først og fremmest tror jeg dog, du skal sørge for at få styr på det med tilløbshastigheden.

Anmeld

6. oktober 2011

k11923-vb

Undskyld. Jeg kan se, du havde prøvet det med hulstørrelserne. Prøv, om det er teknikken det er galt med.

Anmeld

6. oktober 2011

Tutte87-vb

Jeg vil helt sikkert prøve om det er min teknik den er gal med, man får jo ikke rigtig undervisning at bruge flaske. Tak for svaret. :)

Anmeld

6. oktober 2011

Spunk-vb

Godt tænkt k - det kan da sagtens være det. De fleste sutteflasker har et lille 'hul' i sutten - det skal vende opad. Du kan se om du holder flasken korrekt (og barnet spiser korrekt) ved at der fra dette hul skal sive en masse små bobler ind i flasken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.