Overtrække en kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Signe1704-vb

Jeg måtte give selve kagen et nyt lag fondant. Det var løbet helt af da jeg kom hjem fra arbejde :angry: . Og denne gang brugte jeg så en smørcreme for at være helt sikker :silly:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Signe1704-vb

Webredaktøren skrev:
Hvor er den flot... jeg er jo ikke ligefrem selv en kagehaj, så måske er jeg let at imponere, men jeg synes, at den ser godt ud :klap:
Tak ;) Jeg er selv tilfreds - det er første gang jeg prøver at lave en figurkage :P

Anmeld

1. juni 2011

mariamiss6-vb

Signe1704 skrev:
Det var lige præcis det sidste jeg ikke havde styr på. Det med at smørre den op var jeg med på, men jeg plejer altid at stå med en masse fondant eller marcipan i overskud på siderne. Bør jeg købe sådan en glatter?
Jeg kan godt se at du HAR lavet kagen selvfølgelig... MEN til en anden gang, du BEHØVER ikke købe en smoother, du kan sagtens bruge dine hænder.... Men nogle gange er den bare lækker at have. Jeg vælger faktisk sjældent at bruge den hvis jeg skal være helt ærlig..... Noget andet er. At din fondant smelter skyldes at en fromage opsmøring jo er fugtig, og fondant kan altså ikke tåle fugt ;) Uanset om det er vand eller saft fra frugt eller andet, så kan den ikke tåle at blive våd... Derfor skal du altid smøre op med noget der stivner helt, som glasur eller smør vil gøre det.

Anmeld

1. juni 2011

Signe1704-vb

Det undrer mig bare at den smeltede for jeg havde læst på kagebutikkens hjemmeside at man kunne bruge fromage - de nævnte godt nok deres fromagepulver, men sådan noget er jeg ikke til. Næste gang bruger jeg smørcreme ;) hvilket jeg også endte med denne gang. Jeg købte ikke sådan en smoother og der gik fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.