Overtrække en kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Signe1704-vb

Jeg kan huske at der var nogle kagehajer herinde og nu har jeg et spørgsmål: Hvordan får jeg fondant eller marcipan til at se ordentligt ud uden folder og samlinger når jeg overtrækker en rund eller firkantet kage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

hej et tip er at smøre kagen op med decorator icing/smørcreme så kanterne er helt lige og glatte.

Anmeld

25. maj 2011

Polyp-vb

His du er i rimelig god tid - så kan du pensle med koldt vand (i rimelig mængde) og så lade det tørre igen

Anmeld

25. maj 2011

mariamiss6-vb

Polyp skrev:
His du er i rimelig god tid - så kan du pensle med koldt vand (i rimelig mængde) og så lade det tørre igen
Vand på hvad? Ikke fondant da, så smelter det altså ;) Til TS, du skal altid smøre din kage op med et eller andet der stivner mere eller mindre... Royal icing, eller smørcreme for eksempel..... Det forhindrer evt. kagefyld i at nå overtrækket, som kan finde på at smelte.... Desuden holder det dit overtræk fast på kagen. Og du kan smøre din kage HELT glat op, og gøre den helt kantet som du har lyst til.... Når du så lægger dit overtræk på, skal du altid huske at glatte toppen først, og så starte på toppen af kanten, og arbejde dig nedad, hele vejen rundt, for at få overtrækket til at sidde fast på kagen....

Anmeld

25. maj 2011

Signe1704-vb

Det var lige præcis det sidste jeg ikke havde styr på. Det med at smørre den op var jeg med på, men jeg plejer altid at stå med en masse fondant eller marcipan i overskud på siderne. Bør jeg købe sådan en glatter?

Anmeld

26. maj 2011

Polyp-vb

;-) det er jo ikke litervis - bare en våd pensel så det netop smelter sammen igen ;-)

Anmeld

26. maj 2011

Signe1704-vb

Så må jeg jo lige vise det færdige resultat. Det er min første 'figurkage'. Har tidligere overtrukket et par stykker, men ikke modelleret noget. Jeg er selv ret tilfreds - der er plads til forbedringer, men det skal nok komme. http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/girafkage.jpg
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. maj 2011

Signe1704-vb

Nu står kagen i køleskabet og har gjort det hele natten - så kigger jeg til den og opdager at den løber to steder :woohoo: - tror det er fondanten der smelter. Hvorfor gør den det? Jeg har smurt den op med vanillefromage....

Anmeld

27. maj 2011

Polyp-vb

kan være æggehviden i fromagen - smid den i fryseren for at stoppe processen - og fasthold at kagen skal være lidt kold så er den bedst ,-D

Anmeld

27. maj 2011

Webredaktøren-vb

Hvor er den flot... jeg er jo ikke ligefrem selv en kagehaj, så måske er jeg let at imponere, men jeg synes, at den ser godt ud :klap:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.