Tager I mad med på ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Johannamor-vb

Jeg kunne ikke drømme om at pakke mere mad ned end hvad der skal til for at klare selve rejsen. Ja, det er rigtigt, at det betyder, at ungerne (og vi voksne) ind imellem får lidt underlødig mad i form af en burger eller lidt for mange pommes frites, fordi det er, hvad man lige kan få, hvor vi er, men til gengæld bliver ungerne jo også udfordret i deres smagssans ved at få mad, der ikke ligner den derhjemme. Og det er rigtig sundt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Det er stadig mig-vb

Aaaiii der stopper det altså for mit/vores vedkommende!! Aldrig om jeg ville pakke mad med på en rejse :ohmy: Husker svagt engang min kæreste foreslog vi kunne leje en ferielejlighed 'fordi så kunne vi selv lave mad' at han fik dræberlokket... Når jeg har ferie, så har jeg ferie og vil ikke så meget som smørre et halvt stykke rugbrød. I øvrigt rejser vi faktisk RET OFTE efter landets kultur, herunder også madkultur, så det skal da bare smages, leves og nydes. Og så giver rejserne som regel også inspiration til det ellers røvsyge danske køkken, som man kan byggede videre på når man kommer hjem.... Spegepølse, kaffe, rugbrød og leverpostej, det er da det man flygter fra :laugh:

Anmeld

13. maj 2011

kongster-vb

Vores unger får aldrig børnemenu når vi spiser ude - hverken i DK eller andre steder. Jeg synes nemlig også det er noget bras de fleste steder. Og vores knægt er også ret kræsen. Hjemme spiser han helst kun ris og pasta, ingen sovs af nogen art (inkl kødsauce) og helst ikke kogte eller bagte grøntsager. Men igen - på Bali fik han lært at spise hvad der var. Efter en lang dag med snorkling og svømning var han pludselig ikke så kræsen mere og da der jo ikke var noget alternativ, så spiste han fisk og grønt og nudler ligesom os andre. Vi prøver selvfølgelig at finde noget mad, som de kan lide. Det er jo ikke meningen at de skal lide under at være på ferie. De fleste steder kan man jo få noget kylling, grøntsager, ris, brød osv. og så må de spise det af det som de kan lide. Det har resulteret i at begge børn har smagt både snegle (knap så stor succes :-) ), blæksprutter, alverdens fisk serveret med og uden hoveder, nudler med chili og alt muligt andet.

Anmeld

13. maj 2011

kongster-vb

Jeg læste også om nogen, der tog chips og slik med på ferie fordi 'Pringles og Haribo smager anderledes i Tyrkiet, fordi det bliver lavet på licens'. Der knækker filmen altså lidt for mig. Kan man ikke leve uden de velkendte chips i en uge?? Nødvendige ting på ferie er for mig 'pas, penge og pilletter (billetter, men det andet er nemmere at huske)'. Alt andet kan købes eller ordnes på stedet.

Anmeld

14. maj 2011

Bellis-vb

kongster skrev:
Men hvordan pakker man rugbrød ned? Bliver det ikke helt mast og underligt i kufferten? Og vejer meget? Og skal man ikke have en del med,hvis det skal udgøre frokost hver dag? Jeg må sige, at jeg ikke forstår det overhovedet. Hvorfor ikke bare købe noget brød og pålæg der hvor man er og så have det til frokost og natmad og børnemad? Ok - da vi var på Bali var det lidt rodet ikke at have brød, fordi det ikke er noget man lige kan købe, men så klarede vi os med noget frugt og kiks og ellers spiste vi ude. Ingen af os savnede leverpostej :-) men vi fik spist en masse fisk og grønt.
Som jeg skrev, så er det ikke til hver dag. Og ja, vi nyder at kommer ud til en masse andet mad - men nyder også en rugbrød. Og det står jo ikke alene. Vi synes det er rart og derfor gør vi det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.