Tager I mad med på ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.442 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

kongster-vb

Ja, ja, dette er også inspireret af andet debatforum, men genbrug er jo så smart og miljøvenligt. Jeg sad og læste en debat om ferie og medbragt mad og flere skrev at de har rugbrød, leverpostej, kaffe, havregryn, slik, chips, etc etc med på ferie. Tager I nogensinde mad med på ferie? Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har gjort det udover lidt mad til flyveren og lufthavnen (kiks, vand, frugt og den slags) Selv da ungerne var små har det ikke strejfet mig at pakke mad til ferien - de har altid bare spist hvad der var på destinationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Kirle-vb

Hm... tror altid jeg har til turen. Men det kan man vist ikke mere, tror jeg... Men ellers spiser jeg/vi også på destinationen... Men nu har jeg det problem at jeg reagerer på vis mad.

Anmeld

12. maj 2011

Pia S-vb

Kunne aldrig drømme om at tage mad med. En del af oplevelsen for os, er da at spise den lokale mad!

Anmeld

12. maj 2011

als-vb

nej kun til turen. Ellers køber vi når vi når frem. Da tøsen var grød/mælk baby så havde vi mme og glasmad og pulver grød med. Ellers købt på destinationen.

Anmeld

12. maj 2011

Webredaktøren-vb

En af de ting jeg elsker ved ferie er restaurant-besøg og muligheden for at lære nyt mad at kende... derfor rejser jeg ikke med mad. Eneste undtagelse har været da vi sidste år tog på camping i Sverige. Her tog vi nogle basale ting med hjemmefra, fordi vi ikke gad handle de første par dage... men der lå en fin Netto, vi brugte på resten af ferien ;)

Anmeld

12. maj 2011

Spunk-vb

Næ, kun lidt kiks og frugt til rejsen. Og sidste år tog vi også en pulvergrød med til spunken så vi havde noget til den første morgen, men det tror jeg ikke at vi vil gøre igen.

Anmeld

12. maj 2011

Bellis-vb

JA :laugh: Vi har ALTID rugbrød, leverpostej og spegepølse med. Ikke at vi så spiser det hver dag - men det er rart lige at få det til frokost en dag eller 2, eller som natmad. Og super til ungerne, når de sover når vi spiser, eller ikke har spist så meget. Ikke at vi ikke spiser alt det lokale. Meen en god rugbrødsmad er ikke af vejen. Og hvorfor så rejse?? Jamen det er ikke hver dag og det er bare som et supplement. Ofte pepper vi det op, med de lokale specialiteter.

Anmeld

12. maj 2011

Polyp-vb

Aldrig - rejser for at spise lokale produkter og få inspiration med hjem Har dog kiks og chokolade med på lange flyveture..men regner heller ikke flymad som et kulinarisk indslag ;-)

Anmeld

13. maj 2011

kongster-vb

Men hvordan pakker man rugbrød ned? Bliver det ikke helt mast og underligt i kufferten? Og vejer meget? Og skal man ikke have en del med,hvis det skal udgøre frokost hver dag? Jeg må sige, at jeg ikke forstår det overhovedet. Hvorfor ikke bare købe noget brød og pålæg der hvor man er og så have det til frokost og natmad og børnemad? Ok - da vi var på Bali var det lidt rodet ikke at have brød, fordi det ikke er noget man lige kan købe, men så klarede vi os med noget frugt og kiks og ellers spiste vi ude. Ingen af os savnede leverpostej :-) men vi fik spist en masse fisk og grønt.

Anmeld

13. maj 2011

tinastig-vb

Vi har altid været een af de familier som har slæbt rugbrød med. Jeg har to børn, hvoraf specielt een er helt ekstremt kræsen og hans frokost med rugbrød udgør hans hovedmåltid. Vi køber altid rugbrød hos bageren og når det ikke er skåret i skiver og man putter det ned i en tupperware-beholder klarer det sagtens een tur sydpå, hvis man har en kuffert med hård skal. Vi har også altid haft torskerogn o. lign. med. Så køber vi yderligere pålæg, æg o. lign lokalt. Men til morgenmad har de altid spist af hotelbuffettten og de har også været med ude og spise om aftenen, men jeg synes ikke, at de får meget ordentligt at spise når de får restauranternes børnemenuer. Så det har altid fungeret fint for os. Og så har det også passet fint da de var mindre med at vi gik op og spiste i den værste midmiddagsssol og de fik sovet til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.