Hvor meget kommer jeres børn til skade?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.758 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

Spunk-vb

For ca. en måned siden hoppede spunken i en børnelænestol - forover og direkte ind i hjørnet af sofabordet. Det betød en tur på skadestuen hvor hun blev limet i panden. I dag er hun så kommet til skade 2 x. Tidligere på dagen stod hun på sin trip trap stol ved køkkenbordet og kiggede med mens vi lavede mad. Hun glemte så åbenbart at hun stod på en stol og gik lige ud over kanten og fik en kæmpe bule ved tindingen. En time senere snublede hun og faldt desværre med munden lige ind i selvsamme trip trap stol. Hun storblødte og havde hul både på indersiden og ydersiden af underlæben. Heldigvis er min mand supercool og gav hende en sunlolly da jeg var ved at gå i panik over at det blødte så meget. Vi har nu været på skadeklinikken og hun har igen fået lim :S Heldigvis er tænderne ikke slået løse. Men hold kæft hvor bliver jeg bange når der sker sådan noget og jeg er ked af at det er sket med så kort mellemrum. Kan ikke lade være med at tænke på om vi er for uansvarlige, men jeg ved jo godt at hun bare er en aktiv tumling som har været drønuheldig. Og så bekymrer jeg mig for hvor tydelige ar hun får - 2 stk i ansigtet er lige i overkanten, synes jeg og hun kan jo sagtens nå at få flere :( . Er jeres børn kommet ofte til skade?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Er jeres børn kommet ofte til skade?
Ja!! Alle tre - de to ældste er nogle vovehalse og vildbasser, og den yngste er forsigtig, men ret dårlig motorisk. Vi kom på skadestuen flere gange årligt, da de var mindre, og efterhånden kendte personalet os glimrende... Johanne har to ar i ansigtet - hhv. en glaslampe, hun stødte hovedet op i, og en stol, hun gik ind i. Begge uheld skete, da hun var lige omkring et år. Hun fik et par sting begge gange. Jakob er blevet syet omtrent overalt på kroppen og har en del synlige ar. Jeppe har et tydeligt ar på knæet fra dengang, Jakob klippede ham i knæet med en saks - et Harry Potter-ar i panden fra et uheld, jeg virkelig ikke kan huske - og et ar på hånden fra en operation, da han havde brækket håndleddet. Jeg synes stadig, de er smukke ;)

Anmeld

7. maj 2011

Spunk-vb

Sikke nogle historier du kan Charlotte. Men de er sært beroligende - så er det ikke bare mig der er en uansvarlig ravnemor. Måske er det endda normalt at ens børn kommer til skade...

Anmeld

7. maj 2011

Rita-vb

Ja, for pokker - især i den alder spunken har. Vi har ikke et eneste billede af min yngste som 1-2 årig uden buler, rifter eller skrammer i hovedet :laugh: Min erfaring er at det aftager sådan omkring 2 år, men at de så typisk kommer værre til skade, men ikke så ofte.

Anmeld

8. maj 2011

Johannamor-vb

Ja, jeg husker også alle de buler og skrammer, mine to fik, fra de var 9 mdr. til 2 år gamle. Det gik aldrig så galt, at vi skulle på skadestuen - det kom vi først, da den store var 5 - men hold da helt op hvor har vi brugt meget spiderman- og kittyplaster.

Anmeld

8. maj 2011

als-vb

Faktisk har vi været heldig forskånet. De fleste uheld har været for meget fart nedad på asfalt, så en del skrabede knæ. En enkelt flænge ved øjet, dog ikke så vi skulle på skadestuen. Og ellers er de fleste uheld andre der har klemt hendes fingre i døre, bidt eller slået eller kradset (og hun har nok gjort tilsvarende ved andre andre børn) Men hun var så også så alvorlig syg da hun kom til verden at jeg håber at det ligesom gør det op for de manglende sår. Hun har faktisk aldrig blødt så meget at et plaster har været nødvendigt. Tilgengæld ligner hendes jævnaldrene fætter noget der er løgn altid, han er altid smurt ind i blå mærker, han er en rigtig vildbasse med en dårlig motorik og ja så skal det are gå galt.

Anmeld

8. maj 2011

Frede-vb

Mine børn kommer sjældent til skade. Faktisk kan jeg kun komme på én gang, hvor min søn fik sin finger klemt i en dør i børnehaven, og det er efterhånden en del år siden. Da jeg selv var barn, kom jeg konstant til skade. Især slog jeg tit hul i hovedet. Jeg var et lidt vildt barn, så derfor :blush:

Anmeld

8. maj 2011

Niatza-vb

Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om hvor skadestuen er!! Athena kan overstrække hendes led, så det har givet et par ture. Hun har også stoppet en legoklods i næsen ( selvom hun stadig, her 4 år efter insistere på hun bare trak vejret dybt og så fløj den derind :laugh: ) Den værste, den jeg stadig har kul sort samvittighed over er den der bare ikke må ske. Kom lidt sent til et tog, og Zaki saf ikke ordenlig fast i klapvognen. Han røg ned på perronen og knaldede hul i hovedet. Han har et ar helt oppe i hårkanten, men ser det ikke. Men 100 % min fejl. Ingen gips............... endnu.

Anmeld

8. maj 2011

Kirle-vb

Tja tror det er forskelligt. Tjalfe har skrabet knæerne en gang og det var for nylig, og der fik han for første gang plastre på. Og vi har endnu ikke været på skadestuen. MEEN min søn er også fantastisk til ikke at komme til skade. Han har slået kolbøtter ned af stentrapper. Han har lavet de vilde rullefald men altid uden en skramme. Tror at det er forskelligt fra barn til barn ;)

Anmeld

8. maj 2011

Polyp-vb

En enkelt green stick med gips i fire uger efter et uheldigt fald, da han var 10 år ellers ingen skadestuebesøg eller andet end blå mærker og lidt ømme lemmer efter hårde kamp med holde, der er ældre og stærkere ;-) Så det er vist meget heldigt sluppet efter 8 år med 'elitesport' + masser af anden fysisk aktivitet...nårh jo og så lige fornylig (i en alder af 13) hvor han skar en bid af blommen på pegefingeren med et mandolinjern...fordi 'det hele jo skulle med' :blink: da der skulle skives kartofler og endestykkerne ikke kunne passe i sikkerhedsanordningen...men undgik da at bløde på maden og sørgede for at det var sidste skive ;-)...og har siden brugt sikkerhedsdimsen :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.