Tænker I over 4. maj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

janie-vb

Hjemme hos os sætter vi ikke lys i vinduerne, men jeg er vokset op med at vi gjorde det, da begge mine forældre var børn under krigen og min mor's storebror var frihedskæmper og flygtet til Sverige, så jeg har hørt de mest fantastiske historier om dagene d. 4-5 maj, med fest, sang, afbrænding af skrammel og mørklægningsgardiner på gaderne, min morbrors hjemkomst osv., så det er faktisk for dårligt at vi ikke gør det. Min søn(6 år) fik i går sat mine tanker og historie-fortæller evner i gang, da han spurgte hvorfor der var flag på busserne, og så gik jeg ellers i gang med at fortælle om besættelsen, hvordan det var at leve i Danmark i de 5 år og befrielsen og hvorfor vi stadig fejre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Pia S-vb

Jeg har lige en tanke om det med flagene. Gad vide om det var pga lille Prins Henriks fødselsdag at de flagede i går og så pga befrielsen i dag?????

Anmeld

5. maj 2011

Charlotte d. 17.-vb

Pia S skrev:
Jeg har lige en tanke om det med flagene. Gad vide om det var pga lille Prins Henriks fødselsdag at de flagede i går og så pga befrielsen i dag?????
Kære, søde Pia. Vil du ikke godt lade være med at vide, hvornår den lille prins Henrik har fødselsdag? Please?

Anmeld

5. maj 2011

Pia S-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Pia S skrev:
Kære, søde Pia. Vil du ikke godt lade være med at vide, hvornår den lille prins Henrik har fødselsdag? Please?
Jeg har sgu da tjekket i en kalender. Den står på konceptholderen foran mig ellers anede jeg det ikke bare rolig!

Anmeld

5. maj 2011

Det er stadig mig-vb

Jaaaa, de flagede jo nok ikke for ham Creme guruen Ole.... :laugh:

Anmeld

5. maj 2011

Charlotte d. 17.-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jaaaa, de flagede jo nok ikke for ham Creme guruen Ole.... :laugh:
Ole er Gud. Og vigtigere at flage for end en lille, snottet prins.

Anmeld

5. maj 2011

flora72-vb

Ja, har altid været vant til at man satte lys i vinduerne derhjemme, så det gør vi også nu i voksen alder... Havde ikke nogen specielt dramatiske skæbner i familien fra dengang, men min mormor berettede meget levende om besættelsen og befrielsen, da jeg var lille. Elskede at høre om det, også senere i skolen. Så det har altid været meget nært - og alligevel svært virkelig at forholde sig til, hvordan det virkelig var dengang. Men har da tænkt at fortsætte med at huske dagen, og huske børnene på den også. ;) Men syntes da også at Ole Henriksen fortjente lidt festivitas... :kiss:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.