Arvedrama... langt indlæg med brok!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

Polyp-vb

I skal have en professionel, uafhængig, bobestyrer på - og det kan kun gå for langsomt - det er ulovligt, det din bror foretager sig OG din datter har RET til sine billeder, når det er hende, der har givet dem som gave. Lige nu snyder han og bedrager han boet så det driver og dermed dig - det kan straffes med fængsel, da det er ulovlig omgang med dødsbo, det han foretager sig. Få et møde i stand med skifteretten, så låser de huset og lukker for el og vand etc, da det jo ikke er nødvendigt i et dødsbo (ok el til varme så huset ikke går til) men licens etc er ikke nødvendige brugsgoder i et dødsbo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Johannamor-vb

Din bror har jo brug for hjælp: En mand, der ryger hash dagligt og - lader det til - har lusket, svindlet og bedraget sin familie i årevis for at kunne leve sit uansvarlige liv, han skal da have sat stolen for døren!!! Hvad der skal til for at få din bror på rette kurs er ikke godt at vide, men for hver dag han får lov til at bo i din mors hus, udskyder I bare det uundgåelige. Ja, du vil gerne klare det her 'som to voksne mennesker' - det er bare kun dig, der er voksen, ikke? For mig at se lyder det ikke, som om du har megen glæde af din bror i den tilstand, som han er i nu. Så du kan vælge, om ikke det er bedst for jeres forhold, at du sætter hårdt mod hårdt - som nogen af de andre foreslår - og får lukket huset af. Enten mister du ham (men hvilken glæde har du af en bror, der ikke gider køre til børnefødselsdag, eller din datter af en morbror, der forhindrer hende i at tage et billede til sig igen?) - eller også er dette begyndelsen til en kamp, der får din bror på ret køl. Jeg synes, du skal ringe til skifteretten I MORGEN. Og du skal gøre det ikke kun for din egen skyld men også for din brors... Hled og lykke!

Anmeld

1. maj 2011

MAMMARAZZI-vb

Tak skal I have, for at I giver jer tid til at læse mit laaange indlæg, og komme med gode råd. Det er en stor hjælp for mig - og det er rart at få at vide, at det ikke er mig der er helt galt på den. Synes nogle gange, at jeg mister overblikket. Talte med ham i går angående, om han ville købe huset. Han vævede noget rundt i det, og efter jeg havde spurgt ind til, hvad han mente helt konkret, kom han frem til følgende: Han ville overveje at købe huset, hvis det blev minus de 15% - det hele ville jo så også blive meget nemmere at dele mente han. Der er jo mange ting der så kan blive stående, for jeg har jo alligevel ikke plads til mere. ...og forøvrigt syntes han så også at det var helt rimeligt, at når hele boet er gjort op - tjah så skulle han have 50.000.- mere udbetalt end mig som en slags 'kompensation' for i det hele taget at have købt huset :huh: Jeg har skrevet til min bror i dag, at jeg synes det er gået i hårdknude, og at jeg synes vi ville have gavn af en bobestyrer, for at komme videre. Han skrev tilbage, at det ikke er nødvendigt, og han råder mig til at snakke med en jeg har tillid til og at en bobestyrer koster penge, og i øvrigt ikke kan tage stilling til noget for mig alligevel :angry: ...og foreslår så i øvrigt, at vi måske kan mødes næste weekend for at få delt noget - han har åbenbart glemt, at jeg har fødselsdag næste weekend :unsure: Så han vil have et billigt hus, beholde det meste af indboet og oveni også have ekstra penge for det - jeg kan godt forstå, at han ikke mener, at vi har brug for en bobestyrer :woohoo:

Anmeld

1. maj 2011

Frede-vb

Han er en værre én ham brormand :ohmy: Skynd dig at få fat i en bobestyrer, inden I risikerer at få noget i klemme, fordi I evt. ikke har håndteret det retsmæssigt fra starten af.

Anmeld

1. maj 2011

Polyp-vb

og fortsæt endelig med at få afløb for frustrationerne her...det er også derfor vi er her ;-)

Anmeld

2. maj 2011

Caidas-vb

Det er sgu så trist, når det ender sådan. Nogle bliver så egoistisk og får en 'jeg vil ha' mentalitet. Læs endelig af her

Anmeld

3. maj 2011

k11923-vb

Ring til licenskontoret, elselskabet, vandværket og alt det andet og sig, at din mor er død. Aflæs de forskellige målere, og sig at din bror er flyttet ind og skal betale for forbruget derfra. Afmeld licens o.s.v. Hvis internet er blevet indlagt efter din mors død, kan han ikke have oprettet det i hendes navn - altså kommer regningen med hans navn på. Det er hans abonnement, og så er det ham, der skal betale. Du kan få en advokat eller anden form for bobestyrer til at hjælpe DIG. Det koster lidt, men i forhold til at din bror skal løbe med alle pengene, er det det sikkert værd.

Anmeld

5. maj 2011

Muxi-vb

Rita skrev:
Så vidt jeg ved skal huset sælges inden et år (min mands mormor døde lige før jul og meldingen var at huset skulle sælges og pengene deles inden der var gået et år).
Der gives dispensation for denne regel i disse tider, hvor boligmarkedet er meget usikkert. Nu hedder den noget med 2-3 år. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.