Min mor døde sidste måned, og det er sgu hårdt hårdt hårdt :dry:
Der er nu min bror og jeg, der skal have ryddet op i hendes hus - og det går rent ud sagt ad H til.
Vi er selvfølgelig begge kede af det, men på hver vores måde.
Jeg flyttede 100 km. væk for over 20 år siden, min bror boede hjemme ved vores mor, indtil han var midt i trediverne (en rigtig mors dreng)!
Jeg har været ovre i hendes hus næsten hver weekend, for at rydde op.
Hun har været sengeliggende i længere tid, så der er totalt rodet i det meste af huset.
Jeg vil også godt i gang med at dele lidt, så det hele ikke skal gøres på én gang - min bror kan slet ikke holde dén tanke ud.
Min datter har givet hende en par rammer med billeder af hende selv og mormor i julegave. Dem ville hun gerne have som minde om mormor, men det kunne min bror bare slet ikke acceptere.
Så det endte med, at min datter stod og holdt om en ramme og græd og savnede mormor - hvorefter hun pænt måtte hænge den op på sømmet igen.
Det er ligemeget, hvad jeg foreslår vi skal begynde at dele, så kryber han udenom - men jeg må gerne rydde op i et hav af små plastikkasser min mor har fyldt. Der er ALT i de kasser, som bare ikke er sjove at stå med - det var nogle hun lavede mens hun lå i sengen.
Jeg må også godt få lov til, at sortere hendes papirer fra det sidste halve år - men ellers ikke noget.
Synes det er træls, at der slet ikke sker noget, når jeg kører så langt hver weekend. Det er jo ikke særligt spændende for mine to børn, at være derovre hver weekend.
Var der jo også meget den sidste tid - så vi trænger også til nogle hjemmeweekender nu.
Når vi har spist til aften, skal der vaskes op - og kl 20 skal han spille netpoker, og så kan jeg bare sidde og glo, eller gå i gang med at rydde op eller sortere papirer :angry:
Dertil kommer så, at han allerede dagen efter hun døde, sagde sin lejlighed op, og flyttede ind i mors hus.
Hun havde en hund, så det kan jeg sådan set godt forstå - det har altid været hendes '3. barn' ja egentlig også min brors barn.
Han kan ikke sige, om han vil købe huset - men har givet udtryk for, at så skal det være en 'meget fornuftig pris'
Han fik som noget af det første lagt internetadgang ind - og så tænker jeg lige 'hvem skal betale for det'?
Jeg har snakket lidt med ham om, at han egentlig burde betale et beløb for at bo der - så fik jeg at vide, at han fanme ikke ville betale husleje 2 steder!!!
Jeg sagde, at jeg ikke synes det er rimeligt, at vi skal deles om de faste udgifter i huset, når han bor der.
Han bruger da strøm osv. ved godt, det kan lyde smålig - men han vasker enormt meget tøj, bader 2-3 gange hver dag osv.
Han mente også, at hvis han selv skulle betale licens, så skulle jeg betale hvis mine børn ville se fjernsyn, når vi var derovre :dry:
...og så lige det sidste brok :(
Min søn havde fødselsdag i går, og inden påsken spurgte jeg min bror, hvornår det passede ham bedst, at komme til fødselsdag - det endte med, at han sagde, at han faktisk ikke gad køre 100 km for en skide børnefødselsdag.
Hold kæft hvor blev jeg skuffet - og gal :angry:
Min søn på 2 forstår det selvfølgelig ikke, men min datter på 9 blev rigtig ked af det.
...og fanme, i går da det var min søns fødselsdag, ringede han ikke engang - sendte ikke engang en SMS...
Øv hvor er jeg træt af ham!!!
Jeg vil så gerne have det ordnet på en pæn og ordentlig måde, men synes ikke han arbejder på det samme - har nogle gange lyst til, at sætte hårdt mod hårdt!!
Hva skal jeg stille op???
Anmeld