Hvad kalder i dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

ma08-vb

Rita skrev:
Vi siger også tissemand og tissekone - nok mest i mangel af bedre betegnelser :)
Samme her. De noget ældre fætre siger bl.a. dolken og Kong gulerod om eget vedhæng.... :huh: :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

MetteNB-vb

Her siger jeg også tissemand og tissekone, når jeg taler med børnene. Den store kalder sin for diller. - og det tror jeg, er noget, han har hørt i børnehaven. (ikke fra personalet :lol: )

Anmeld

25. april 2011

Caidas-vb

Ja her hedder det også tissekone og -mand. Pigerne har da spurgt om hvordan børn kom ind og ud - jeg har forklaret, men har jo sådan set løjet lidt, for det var jo ikke sådan de blev til - men jo de kom da ud ad den sædvanlige vej. Men den version må de vente lidt med, for det er lidt for teknisk.

Anmeld

27. april 2011

LouiseHH-vb

Hejsa. Hos os kalder vi det overfor Freja, for tissekone, tissemand, numse, pølser/prutter, babser og dutter(fars og Frejas brystvorter :P ) hi hi. Hun er endnu ikke så gammel 1 1/2, men vil gerne svare hende når hun spørger. Jeg synes det er de mest børnevenlige betegnelser og i 'min' børnehave er det også de betegnelser de fleste børn bruger. Idag hørte jeg i øvrigt to drenge sidde og snakke om det der med hvor børn kommer fra og bliver lige nødt til at dele denne søde lille historie ;-) 'Søren' siger: 'Da jeg var lille ville jeg bare slet ikke komme ud af min mors mave, sådan var det bare!', 'Leif' kigger undrende på 'Søren' og spørger så: ' kom du så ud af din fars mave?' hi hi hi.. herefter prøvede 'søren' som er et år ældre end 'leif' vældig at forklare at det jo altså kun er morene (hans egne ord) som kan få babyer... :-) Elsker bare de guldkorn de skønne unger kommer med... :cheer:

Anmeld

27. april 2011

Spunk-vb

Min svigermor fortalte at da hun var barn blev tisseapparatet og numsen kaldt for vandmøllen og vindmøllen :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.