Hvad kalder i dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.234 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. april 2011

Spunk-vb

Altså de mere intime kropsdele? Spunken er kommet i den alder hvor de kropsdele er interessante. Hun vil gerne røre når bleen kommer af og siger også gerne 'se' :laugh: . Hun peger også nogle gange på os hvis vi er nøgne. Men hvad skal jeg sige til hende at det er? Jeg synes altså ikke at tissekone og tissemand er særlig gode beskrivelser... På den anden side bliver der nok kigget mærkeligt ovre i vuggestuen hvis vi lærer hende at kalde det kusse og pik. So what to do? Der er bare så mange betegnelser som ikke er passende. Men vagina eller skede dækker jo (ligesom tissekone) ikke over hele funktionaliteten :blink:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

mariamiss6-vb

Tissemand og tissekone, drenges og pigers... Og ja mor bløder ud af tissekonen, og nej det gør ikke ondt, nej hun har ikke slået sig, det kommer bare, ligesom tisset, sådan er det hos alle voksne piger nogle gange.... ;) Jeg er træt, så det blev den ultra korte version ;)

Anmeld

20. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Spunk skrev:
Jeg synes altså ikke at tissekone og tissemand er særlig gode beskrivelser... På den anden side bliver der nok kigget mærkeligt ovre i vuggestuen hvis vi lærer hende at kalde det kusse og pik. So what to do?
Ja det ville de sikkert :laugh: Men ville du ikke også kigge mærkeligt, hvis de voksne ovre i vuggestuen sagde kusse og pik - det ville jeg i hvert fald :ohmy: Her i huset hedder det tissekone og tissemand - måske ikke videre opfindsomt, men synes det er rimeligt neutrale betegnelser :)

Anmeld

20. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Forresten kalder min datter lillebrors tissemand for 'diller' - og det har han selv lært at sige :blush:

Anmeld

21. april 2011

Happymummy-vb

Tissemand og tissekone. Også om min egen, dog kun når jeg snakker med min søn - ellers snakker jeg egentlig ikke så meget om den, siger nok mest skede eller fisse tror jeg. Eller kusse? Hm, ved ikke. Men så længe han er så lille, at han ikke rigtig kan forstå den større sammenhæng af fissens og pikkens funktionalitet, synes jeg, at tissekone og tissemand er ganske dækkende. Da han lidt før han fyldte 4 år spurgte, hvordan børnene kom ind i moderens mave, forsøgte jeg at forklare det i enkle, grove træk. Det resulterede i, at han stak i et ordentligt vræl og skreg 'JEG VIL IKKE KOMME UD AF MIN FARS TISSEMAAAAAND!'. Så det med den fulde funktionalitet kan godt vente nogle år. Men jeg har nu også altid syntes, at børn havde tissemænd/tissekoner, voksne har pikke kusser/fisser/skeder. Og i bøgerne er der også nogle, der har peniser og vaginaer, men hvem de er ved jeg ikke :laugh:

Anmeld

21. april 2011

Det er stadig mig-vb

Her hedder det også tissemand og tissekone, og det hedder det også nede i børnehaven. Men enig, synes også alle navnene er 'dumme' og jeg nægter at lære mine børn de latinske navne, da det næsten gør det endnu værre, da det bliver sådan lidt fagsprogs-agtigt... Men jeg synes faktisk ungerne er meget gode til selv at navngive deres kønsdele. Min datter siger missetonen eller finken, og drengene siger snablen, pinocchio eller missetanden....... :laugh:

Anmeld

21. april 2011

mariamiss6-vb

LOL Helene, det er fandme et par morsomme unger du har dig der ;)

Anmeld

21. april 2011

Niatza-vb

ABC skrev: Da han lidt før han fyldte 4 år spurgte, hvordan børnene kom ind i moderens mave, forsøgte jeg at forklare det i enkle, grove træk. Det resulterede i, at han stak i et ordentligt vræl og skreg 'JEG VIL IKKE KOMME UD AF MIN FARS TISSEMAAAAAND!'. Så det med den fulde funktionalitet kan godt vente nogle år. : Da vi fik lillebror fik de styr på blomsterne og bierne, jeg kom så i problemer da legekammerater Magnus skulle være storebror, Magnus har nemlig 2 mødre, så fik rodet mig ud i noget med dybfrysere og donere. Efter et par måneder genfortalte tøsebarnet det. Et eller andet var ihvertfald glippet. Der kom da bare en mand forbi og rørte rundt, så kom der en baby ind i maven, evigt logisk :laugh:

Anmeld

21. april 2011

Rita-vb

Vi siger også tissemand og tissekone - nok mest i mangel af bedre betegnelser :)

Anmeld

21. april 2011

MAMMARAZZI-vb

Niatza skrev:
Der kom da bare en mand forbi og rørte rundt, så kom der en baby ind i maven, evigt logisk :laugh:
Ej hvor sjovt :laugh: :laugh: :laugh: Ja, hvor svært kan det være???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.