Her har jeg simpelthen kodet mine børn med, at voksne ikke må slå OG at voksne der slår børn, kan komme i fængsel. Det er vigtigt de forstår det, for hvis nogen voksen en gang skulle slå dem eller 'komme til' at nive dem, hive dem i ørene eller andet, så skal de komme og sige det til mig.
INTET kommende fra et barn berettiger til at man slår dem. Det er total falliterklæring i mit univers. Så uanset hvad mine børn har gjort og en voksen skulle slå dem, så er det den voksne der er idioten.
Det med at bande...hmmmmmm.....mine børn var ikke kommet så langt da de gik i børnehave, det kom mere da de startede i skole, navnligt på fritidshjem, men jeg syntes det ebbede meget hurtigt ud.
Det er noget skidt hvis man bander over for sine børn, specielt hvis man kalder dem grimme ting i kampens hede. At kalde sine børn fx idioter osv, er psykisk hårdt for dem. Hvis de eneste mennesker de har til at passe på dem, begynder at tale grimt til dem, så får man sådan nogle små 'støjsendere' der kan forpeste en hel insitution med deres lige så grimme sprog og udtalelser.
Pædagoger ved udmærket godt hvad der er normal banden, hvad der er socialt tillært fra familien og hvad der er fri fantasi fra børnene. De kender måden børnene bruger sproget på, om det kommer fra andre børn, eller fra en voksen.
Det er nu du på en eller anden måde skal sætte ind, for når de kommer i skolealderen, så er der altså ikke den samme blødsødenhed. Der kommer hele forældrekoret altså med lærerne i spidsen og banker dig i hovedet med en ordborg, og hjælper det ikke, så hedder det børnepsykologer oa der bliver indblandet, såfremt de fornemmer at det er på hjemmefronten det halter, og de fornemmer at du ikke selv kan tackle dine børn. Og det er altså ikke særlig morsomt! De er lynhurtige i dag.....hvilket jeg så også synes er fint.
Som man siger, små børn, små problemer, store børn store problemer.
Og jeg ved da som forælder, at de der bandende børn, dem gider mine unger bare ikke, og vi taler om dem til forældremøderne, ikke om børnene, men om deres forældre der åbenlyst ikke kan styre dem. For vi synes jo det er synd for de børn, og at de bliver fravalgt, fordi deres forældre er første klasses tumper der ikke kan finde ud af at opdrage deres børn så andre børn vil lege med dem. For det går jo ALTID ud over børnene. Svigtet på hjemmefronten, fravalgt af de andre børn...og tja så køre rumlen.
Så for dine børns skyld, så tag dig sammen :)
Anmeld