Hjælp - ideer til påskefrokosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.887 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Webredaktøren-vb

Ja, vi er der heldigvis ikke endnu, men før vi aner det, er det påske og jeg har været så letsindig at invitere til påskefrokost i år :S Derfor har jeg brug for ideer til menuen... jeg kan ikke lide sild, men det er vel lam, der hører sig til...? Hvad serverer I andre til påske? Der kommer både børn og voksne... :) Både opskrifter og ideer modtages med kyshånd :klap:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Kirle-vb

Lammekølle med hvidløg og laurbær! Mums! Med ovnstegte kartofler med persille på!Mums! Og gerne dekorede hårdkogte æg altså på skallen! ;) Som grønt synes jeg noget gulerødder eller lign. passer til. - vi glæder os også!

Anmeld

8. april 2011

desirefinck-vb

En påskefrokost har jeg ikke været til siden jeg var ganske lille.. Vidste ikke at man stadig gik meget op i at holde det.. Pynter i også op til påske?? jeg har liget fået alt påskepynt af mine mor som vi havde op da jeg var lille.. Så regner med at jeg skal begynde at pynte op nå Frigga er lidt ældre og jeg kan begynde at forklare hende lidt omkring påske.. Men ved ikke om jeg skal holde påske frokost.. Men det lyder bare rigtig hyggeligt..

Anmeld

8. april 2011

Webredaktøren-vb

Vi pynter faktisk også en smule op med lidt kyllinger og kaniner. Ikke som til jul, men en lille smule ;) Påskeharen kommer og lægger æg med M&Ms i, der er gemt rundt omkring, så der er lidt at se frem til... Frokosten er bare en anledning til at se nogle venner, der ikke bliver set nok i den travle hverdag :)

Anmeld

8. april 2011

Kirle-vb

Ja her er det også bare endnu en undskyldning for at se nogle venner og hygge ;) Efter jeg er blevet mor og sønnike er kommet i krea alderen så er det blevet et must at pynte til enhver årstid! :) Det er bare så hyggeligt at lave ting og vi elsker det. Så ja der er godt og grundigt pyntet op til påske herhjemme måske ikke som om en påskehare hoppede forbi og kastede påskepynt op men her er pyntet ;)

Anmeld

8. april 2011

Det er stadig mig-vb

Synes man skal have lam i påsken, lige som skidne æg også hører til frokostbordet. Og ellers er der som ikke den store forskel på julefrokostbord og påskebord i vores hjem - fiskefiletter, rejer mm så man kan lave stjerneskud, lun leverpostej nemt hvis man spiser gris, jeg laver den selv på okse, nogle lækre bøffer med bløde løg og champingnon, en roastbeef med kold kartofelsalat, som plejer at være et hit også hos børn....osv osv Og så er det jo påskepynten, lysene og servietterne der fortæller historien. :laugh:

Anmeld

8. april 2011

MetteNB-vb

Her bliver der pyntet op til påske. Påskeharen dukker op og gemmer chokoladeæg hist op pist - oppe og nede m. videre. En hyggelig tradition synes jeg, og der bliver skrålet godt igennem mens der jagtes æg. Påskefrokost holder vi. Har en gammel tradition med en stak venner til påskefrokost. Der er ikke noget bestemt på menuen andet end påskeøl. Hvad menuen består af varierer. Ligeledes mødes vi til sammenkomst med min familie, jagter æg og spiser. Der er heller ikke nogen fast menu. - men helt sikkert er det, at vi ikke får lam. Det er vi ikke så vilde med. Der er altid fisk i forskellige varianter - ellers er små frikadeller et hit hos børnene - nogle gange tarteletter eller tærte.

Anmeld

8. april 2011

luj-vb

Til en påskefrokost ville jeg servere skidneæg, sild med æggesalat, lammefrikadeller med kartoffelsalat krydret m. hvidløg, blinis m. hjemmelavet æggesalat og rejer, noget supergodt brød både lyst og mørkt og så noget kvalitets ost fra osteriet.

Anmeld

8. april 2011

Spunk-vb

Jeg har for nylig fået øjnene op for løgtærte - de har en god opskrift på arla.dk/karoline. Og har også lige lavet en gratin med kartofler, gulerødder, porrer og spidskål som blev rigtig god. Krydret med citronskal, salt, peber og muskat. Vi holder ikke påskefrokost i min familie, så jeg har ingen traditioner og ville nok bare vælge noget mad jeg kan lide.

Anmeld

8. april 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg holder også på lammekølle - den er et must og smager allerbedst i påsken. Skidenæg er jeg ikke meget for, men hårdkogte æg, skåret i halve, hvor æggeblommen røres op med creme fraiche og lidt dijonsennep, og 'hældes'/lægges tilbage i de halve æg igen, hvorefter halvdelen pyntes med kaviar og halvdelen med lidt laks - og begge 'slagser' med noget grønt. De er meget dekorative. Og så går jeg ind for, at påskefrokost skal være meget lettere og forårsagtig end julefrokost - små fiskeretter og salat, grønne asparges m.v.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.