Ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2009

baby0810

Haner 12 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Lone Jakobsen

vil også sige at hvis det "bare" er feber, så ser jeg heller ingen grund til at ringe til lægen. det vigtigste er om du kan komme i kontakt med ham når han er vågen. reagere han på dig og sine omgivelser.
hvis du fx. tar hans sut blir hans så vred, kan du få øjn kontakt med ham, og selv om du skriver at han drikker lidt... er det så nok til at du føler dig rolig...eller er det det der gør dig mest urolig?

Anmeld

7. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg ville stadig ringe.

Anmeld

7. september 2009

baby0810

nutche skriver:

vil også sige at hvis det "bare" er feber, så ser jeg heller ingen grund til at ringe til lægen. det vigtigste er om du kan komme i kontakt med ham når han er vågen. reagere han på dig og sine omgivelser.
hvis du fx. tar hans sut blir hans så vred, kan du få øjn kontakt med ham, og selv om du skriver at han drikker lidt... er det så nok til at du føler dig rolig...eller er det det der gør dig mest urolig?

Ja, han græder hvis man tager hans sut, flytter rundt på ham og ligende.. Men ellers er han slet ikke vågen... Han åbnr heller ikke øjnene når han græder... Ved ikke om han gør det i søvne..
Han drak fint i formiddags, har fået en lille smule saft i ham siden, men det er ikke meget, 4-5 slurke måske..

Anmeld

7. september 2009

Lone Jakobsen

baby0810 skriver:

Ja, han græder hvis man tager hans sut, flytter rundt på ham og ligende.. Men ellers er han slet ikke vågen... Han åbnr heller ikke øjnene når han græder... Ved ikke om han gør det i søvne..
Han drak fint i formiddags, har fået en lille smule saft i ham siden, men det er ikke meget, 4-5 slurke måske..

tror også bare jeg ville ringe så.

Anmeld

7. september 2009

Englebisse

baby0810 skriver:

Læger råder altså til at ringe når ens babyer og børn har feber og når hans feber stiger så ring til vagtlægen. Du er slet ikke pylret, men tænker på dit barns ve og vel.
Du skal altså ikke være nervøs for at ringe

Anmeld

7. september 2009

Vingummien

Sweet1978 skriver:

Læste jeg godt, men mange børn sover sig fra sygdom, min store datter på 9 har tit sovet flere dage kun med lidt væske og lægerne har ikke været bekymret. Det er hendes måde at blive rask på og lige pludselig vender det.

Emil sover faktisk også vildt meget når han er syg, er faktisk sundt at de gør det.

Vi har kun ringet en gang i hverdagene ellers har vi brugt det i weekenderne. Men hvis du ringer  så skal de nok sige om de mener det skal kigges på. Men du kan tjekke om der kommer nok væske ind, hænderne må helst ikke være kolde for så kan det være tegn på for lidt væske.

Anmeld

7. september 2009

Diana...

baby0810 skriver:

Haner 12 mdr

Heller ringe en gang for meget end for lidt. Jeg ringer hvis jeg føler mig i tvivl. Har dog kun været nødvendigt 1 gang heldigvis. 

Anmeld

7. september 2009

Sweet1978

Der vil altid være for og imod, jeg er enig med de andre ring hvis du føler det, men siger bare man er tit meget nervøs med første barn især mens han/hun er lille.

Og det har været i medierne at vagtlæger føler sig overendt med småproblemmer, bare lige derfor jeg gav mit besyv, men RIGTIG som mor ved man bedst selv. Jeg kender ikke dit barn.

Anmeld

8. september 2009

Nanna1985

Hvis du er utryg, så skal du ringe til vagtlægen, el. hvis han virker meget sløv og intet spiser..
Har du evt. prøve og give ham en stik-pille??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.