Ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. september 2009

baby0810

Hvornår ringer i til vagtlægen når de små er syge?
Jeg synes det er svært at vurdere, man vil jo heller ikke virke hysterisk eller pylret...
Min søn på 1 år fik feber i nat, i morges var den 38,8, nu er den 39,5.
Han var nogenlunde frisk i morges, men hele eftermiddagen har han sovet, og kun lige være vågen i korte perioder hvor han har grædt. Han har fået en smule saft at drikke, men det er ikke en succes... Mad vil han slet ikke have.
Han er blevet en smule snottet i løbet af dagen, men ellers er der ikke umiddelbart andre tegn/symptomer.
Ville i ringe til vagtlægen, eller se tiden an?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

mor_sabina

baby0810 skriver:

Hvornår ringer i til vagtlægen når de små er syge?
Jeg synes det er svært at vurdere, man vil jo heller ikke virke hysterisk eller pylret...
Min søn på 1 år fik feber i nat, i morges var den 38,8, nu er den 39,5.
Han var nogenlunde frisk i morges, men hele eftermiddagen har han sovet, og kun lige være vågen i korte perioder hvor han har grædt. Han har fået en smule saft at drikke, men det er ikke en succes... Mad vil han slet ikke have.
Han er blevet en smule snottet i løbet af dagen, men ellers er der ikke umiddelbart andre tegn/symptomer.
Ville i ringe til vagtlægen, eller se tiden an?

Jeg vil altså hellere ringe til vagtlægen en gang for meget end en gang for lidt Hvis du føler dig utrug ved situationen og det ikke bare er en alm omgang snue aså ring da for en sikkerhedsskyld
God bedring

Anmeld

7. september 2009

baby0810

Han har aldrig haft over 38,5 ved almindelig forkølelse... Og han plejer heller ikke at være så sløj...

Anmeld

7. september 2009

Janep

jeg sys efterhånden jeg har ringet hver gang min datter har været syg. men kun da det var første gang hun havde feber, første gang hun havde knopper osv fordi jeg var urtryg.

ny ved jeg så hvordan hun og hendes krop reagere når hun får feber så behøver ikk ringe mere

men vil sige hvis du er urolig så ring. og få ro i sindet vagtlægen i tønder er ikk særlig rar og faktisk ret flapet når man ringer om knopper og feber. men sådan er det vel bare

nå men med feberen da min datter havde feber ringede vi os til vagtlægen. og hendes kom helt op på 39,8 hun havde feber i 4 dage den lille stakkel. men inde ved vagtlægen kiggede han blot på hende og sagde så længe hun drikker og i har kontakt med hende er det bare alm feber.

håber snart dit lille pus er feberfri igen

Anmeld

7. september 2009

Englebisse

Jeg synes også du skal ringe til vagtlægen. Især når feberen er stiger, og der er sikkert ikke noget, men det rart lige snakke med en læge og hører hvordan det forholder sig.

Anmeld

7. september 2009

Sweet1978

Nu ved jeg godt man bliver mere rolig og rutineret jo flere børn man har så det er nemt for mig at sige. Men jeg ringer stort set aldrig til vagtlægen i hverdag hvor det er få timer vi snakker om til egen læge åbner. Og da slet ikke for en influenza /forkølelse. Vagtlælger er til akut sygdom som ikke kan vente til egen læge. Jeg kan bedre forstå det i weekender mm. hvor egen læge er lukket.

Anmeld

7. september 2009

baby0810

Jeg ringer heller ikke til vagtlægen for en forkølelse...
Men jeg er tvivl denne gang fordi han er så sløv, han ligger bare og sover, og vågner grædende en gang i mellem, for så at sove videre. Han er irritabel og græder hvis jeg rører for meget på mig (han ligger på min mave), og han vil heller ikke rigtig drikke... Han vil slet ikke sidde op, lege eller lignende, har ikke set ham sådan før, derfor er jeg i tvivl.
Han havde det som skrevet nogenlunde i morges, men han er blevet meget mere sløv i løbet af eftermiddagen og aftenen. Han har ikke rigtig været vågen siden kl. 14, bortset for han grædeture...

Anmeld

7. september 2009

Sweet1978

baby0810 skriver:

Jeg ringer heller ikke til vagtlægen for en forkølelse...
Men jeg er tvivl denne gang fordi han er så sløv, han ligger bare og sover, og vågner grædende en gang i mellem, for så at sove videre. Han er irritabel og græder hvis jeg rører for meget på mig (han ligger på min mave), og han vil heller ikke rigtig drikke... Han vil slet ikke sidde op, lege eller lignende, har ikke set ham sådan før, derfor er jeg i tvivl.
Han havde det som skrevet nogenlunde i morges, men han er blevet meget mere sløv i løbet af eftermiddagen og aftenen. Han har ikke rigtig været vågen siden kl. 14, bortset for han grædeture...

Læste jeg godt, men mange børn sover sig fra sygdom, min store datter på 9 har tit sovet flere dage kun med lidt væske og lægerne har ikke været bekymret. Det er hendes måde at blive rask på og lige pludselig vender det.

Anmeld

7. september 2009

baby0810

Sweet1978 skriver:

Læste jeg godt, men mange børn sover sig fra sygdom, min store datter på 9 har tit sovet flere dage kun med lidt væske og lægerne har ikke været bekymret. Det er hendes måde at blive rask på og lige pludselig vender det.

Det kan da godt være det bare er mig der er pylret så

Anmeld

7. september 2009

Sjl-msl-Mkl

baby0810 skriver:

Det kan da godt være det bare er mig der er pylret så

Hvis min datter var sløv, ville jeg ringe til vagtlægen. Nu kan jeg ikke lige se hvor gammel han er, men altså. Ring hvis du er det mindste i tvilv om dit barns helbred. Vi baby-brugere kan ikke så hvordan han er, så kan vi have nok så mange børn og vide nok så meget. Men en mor ved ALTID BEDST!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.