Juhu! ingen rygere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Kirle-vb

i år 2050!!! Lyder næsten for godt til at være sandt! Hvad tror I? Er rygere et uddøende folkefærd eller? Jeg håber det er rigtigt for det ville da være skønt men synes også de har meldt dette i flere år :S http://www.bt.dk/sygdomme/sidste-dansker-skodder-smoegen-i-2050

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Tænk, jeg kunne ikke være mere ligeglad. Og i 2050 vil vores fødevarer og miljø sikkert være SÅ pumpet op med alt muligt, at en smøg ville være ren økologi :laugh: Skidt med smøgerne, se hellere at få bilerne ud af byen. En alm rygende bondemands lunger ser betydenlig bedre ud, end en ikke-rygende byboers! :)

Anmeld

10. marts 2011

Charlotte d. 17.-vb

Som ryger håber jeg faktisk, det holder stik og vil ikke undre mig, hvis det bliver tilfældet. Jeg er dog meget enig med Helene i, at det relativt set er en 'lille ting' i den store sammenhæng.

Anmeld

10. marts 2011

Titte-vb

Jeg tror ikke på det! Rygere vil der altid være, ellers går staten fallit når der ikke kommer alle de afgifter ind!

Anmeld

10. marts 2011

Fru_Hansen-vb

Kan ikke være mere ligeglad om folk stadig ryger i 2050. Det er væsentlig mere sundhedsskadeligt at bo midt i kbh, glemmer aldrig da vi boede hos Erik Vb og manden gik ned til søerne for at ryge, han kunne dårligt få luft bare han stod på fortorvet ude foran opgangen :blink: Det skulle være som i gode gamle dage, bilerne ud af byerne om søndagen, selvfølgelig helst alle dage.

Anmeld

10. marts 2011

Kirle-vb

Åh ville elske at få bilerne ud af byen! Særligt de store ildelugtende lastbiler! Finder det helt unødvendigt at der er benzin og diesel biler inde i byen. Og jo det ville glæde mig hvis rygning kunne stoppes eller helt forbydes.

Anmeld

11. marts 2011

Pia S-vb

Som talt ud af min mund Helene!!!

Anmeld

11. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Kirle skrev:
Åh ville elske at få bilerne ud af byen! Særligt de store ildelugtende lastbiler! Finder det helt unødvendigt at der er benzin og diesel biler inde i byen. Og jo det ville glæde mig hvis rygning kunne stoppes eller helt forbydes.
Stadig, lad rygerene have deres smøger. Ser hellere stop og forbud mod biler i byen!! Smøger skader rygerne. Ingen andre. Derfor må rygning være en privatsag ude i den friske luft. Bilerne skader ALLE. Og den smog der sætter sig i lungerne er LANGT mere farlig end at ryge 20 smøger om dagen. Når jeg fx ser folk løbetræne rundt om søerne, så bliver jeg mildest talt forfærdet. Det er lige præcis de værste steder i København at træne. Og hvis jeg selv stod med valget løbetræne rundt om søerne, eller ryge 20 smøger. Tjaaaa, så ville jeg hellere ryge 20 smøger og spare de 20 smøger som en løber der løber via søerne får trukket ned i lungerne. Undersøgelser har vist, at et par runder rundt om søerne svarer til at ryge et sted mellen 20 og 40 smøger :ohmy: Folk der bor i området går faktisk og er forgiftet uden de ved det. Deres babyer og småbørn har allerede pletter på lungerne, uden de ved det.... Så alt det der fis mht smøger, er dybt latterligt, når man tænker på konsekvenserne ved at bo i byen (her tænker jeg i centrum!) Rådhuspladsen, Vesterbrogade, Søerne, Nørrebro, starten af Østerbro osv.

Anmeld

11. marts 2011

Kirle-vb

@Helene: For det første kan jeg ikke se at det at ryge på en eller anden måde er ok bare fordi det - måske - er bedre end bilos. Ingen af tingene er gode for helbredet så stop dog begge dele. Og for det andet så har utallige undersøgelser vist at brændeovne ude i villakvarterne eller på landet forurener lige så eller mere end bilos så med dit argument fordi sålænge der er brændeovne så er det ok med bilos og igen med rygning. det er jeg ikke enig i. Jeg mener at man må stoppe med al skadelig aktivitet også i de små ting.

Anmeld

12. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Selvfølgelig er brændeovne farlige. Men stadig, jeg vil ALDRIG så længe jeg lever, stille mig til dommer overfor privatpersoner med egne lagale valg. Vil folk drikke sig ihjel, jamen fint med mig. vil de ryge sig ihjel, jamen fint med mig. Vil de motionerer sig ihjel, jamen værs' go!! Jeg er lige glad med hvordan 'andre folk' vælger at leve deres liv. Det er deres valg. Deres frie valg. Vi skal vel ikke have diktatur hvor 'nogen' forsøger at være smagsdommere over for andres frie valg? Skal alkohol så også forbydes, skal fedt forbydes, hvad med slik osv. Lad dog folk selv bestemme hvad de vil stoppe i kæften og forgifte deres krop med! Så kan vi andre jo pudse glorien og tænke 'godt det ikke er mig'..... Men forbyd de ting vi ikke selv er herre over og som vi død og pine BLIVER NØDT TIL at leve med, fordi nogle folk bliver VED med at dreje fokus over på uinteressante ting og debatter som smøger, fedt og tungmetaller i tun. Lad være med at ryge, lad være med at æde for meget tun og fedt. Fint. Men lad os komme til sagen, nemlig miljøet. Hvordan overlever vi dét?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.