Giver I fastelavnsris til børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Webredaktøren-vb

Får jeres børn et gammeldags fastelavnsris med slik på? Jeg har nogle år købt grenene og selv hængt noget 'ordentligt' slik på, for jeg synes tit, at det er lidt sølle, det de fleste ris kommer med. I år overvejer jeg om det ikke er nok med det slik de får, når tønden bliver slået ned? Går jeres børn op i fastelavnsris?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

kongster-vb

Næ det har jeg faktisk aldrig gjort. Tror jeg har glemt det lidt. I børnehaven lavede de vist fastelavnsris med pynt på men uden slik. Det lyder da egentlig som en meget hyggelig ide. Kunne være man skulle lave noget her i weekenden.

Anmeld

3. marts 2011

Niatza-vb

Plejer, men har ikke skænket det en tanke i år. Nu er store fastelavns weekend blevet omdøbt til store gymnastik weekend. Drengene skal passes ude hos farmor. Athena spiser ikke slik de dage hun skal springe og mon ikke garmor giver drengene. Springer nok over i år.

Anmeld

3. marts 2011

Heidi Nielsen-vb

Nu er mine børn ikke så store så det er ikke noget vi har gjort så meget i. Jeg har ikke planer om at de skal noget synes det er nok med det slik der falder ud af tønden. Den store laver fastelavnsris med pynt på i børnehaven og der er noget han er rigtig glad for og stolt af da han selv har lavet det. Så kan ikke se nogen grund til at han skal have et mere bare fordi der er slik på......

Anmeld

3. marts 2011

Spunk-vb

Tjaeh - måske. Jeg kan da huske at mine søstre og jeg risede vores forældre fastelavnsmorgen så det skal spunken vel også have lov til. Men de færdigkøbte er godt nok sølle at se på.

Anmeld

3. marts 2011

Det er stadig mig-vb

HELT enig, dem man kan købe er under al kritik. Små dumme poser Haribo, silkepapir og masker fra 70'erne..... ;) Jeg tror faktisk aldrig de har fået et fastelavnsris (og det ka' jeg da godt skamme mig lidt over!). Istedet har jeg så købt sådan nogle fastelavnstønder til dem i chokolade forretningen, fyldt med slik. Nogle år har jeg selv valgt det slik der skulle i, og andre år har jeg købt dem færdige. I børnehaven har de altid lavet fastelavnsris. Synes ellers det lyder som en kanon ide med SELV at lave fastelavnsrisene :klap: - det bliver så ikke i år.

Anmeld

4. marts 2011

Caidas-vb

Det korte svar NEJ Synes det er noget sølle stads. Jeg vil hellere give dem en af de af Helene omtalte tønder med slik. Så måske får de sådan en.

Anmeld

7. marts 2011

Pia S-vb

Jamen det gør han da. Et færdigkøbt et med ekstra ting sat på. Hyggelig tradition!

Anmeld

7. marts 2011

Happymummy-vb

Havde aftalt med mig selv, at han skulle have et, men havde glemt alt om det, indtil lørdag aften/nat, hvor jeg så måtte ud i nattens mulm og mørke og klippe grene af (desværre var der en del stikkende af slagsen - meget upraktisk natteforetagende!). Og så måtte jeg tage til takke med det slik, der tilfældigvis og heldigvis var i huset, binde det på på forskellige måder, og lave noget improviseret pynt, da der SKAL være fjollet pynt på - gerne silkepapir og masker fra 70'erne! :laugh: :laugh: Da min søn var ganske intetanende om projektet, aldrig havde prøvet det før og desuden vågnede og vækkede mig med at have gennemtisset sengen, blev jeg ikke 'riset op', som traditionen ellers foreskriver - men det kan måske nås til næste år :)

Anmeld

7. marts 2011

syvsover-vb

uha sidder her med en smule dårlig samvittighed. Jeg har slet slet ikke skænket de ris en tanke. Martin fik en pose slik i dag, men det var mest istedet for en is, da han havde været til keopraktier. (det udløser altid en is, for det kan godt køre temmelig ondt) kan da være vi skal gøre en anelse mere ud af fastelavn til næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.