Christiania

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

Pia S-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
De kriminelle styrer ALT for meget derude og den mindste træden ved siden af, betyder en kugle for panden, eller bank med køller til døden indtræder. Der har været adskillige sager derude gennem de seneste mange år, der handler om bander, kriminalitet og bagmænd, samt slag af stoffer. Ikke kun hash osv. Den slags kan jeg ikke støtte op om.
Det samme kan siges om Tingbjerg, Blågårdskvarteret og adskillige provinsbyer. Jeg har aldrig haft noget imod deres hashsalg. Jeg vil hellere se folk købe hash der end af en grum gambianer i en sidegade på Vesterbro. Christianitterne har prøvet meget for at få stofferne ud af staden og det går vel også ok. Det er nok ikke meget anderledes der end så mange andre steder. Problemet er vel bare - som du også siger Helene - at folk lægger mærke til det derude og så ryger sympatien. Mon det ville være det samme, hvis man fik at vide, at dr. X sælger stoffer i Gentofte. Skulle man så rydde kommunen :side:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg forsøger altid at argumenterer med, at hvis man fjerner stofferne fra Christiania, så flytter man det bare ud på gaden....og tættere på vores børn, og måske til vores nærmiljø i højere grad end det er nu - for det er her jo, allevegne. Men nu ved vi nogenlunde hvor lortet er samlet, og jeg ved da også godt at de pushere der er i lokalmiljøet, pendler frem og tilbage fra Christiania for at hente mere og aflevere penge fra salget. Det er jo ikke nogen hemmelighed. Når dét så er sagt, så ville jeg gerne have at hash blev lovligt. Fatter faktisk slet ikke hvorfor det er ulovligt. Og jeg tror på at legalisering vil kunne knække nakken på den store drage.

Anmeld

25. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Og så synes jeg for øvrigt ikke man kan sammenligne Christiania med kommunerne. Christiania eksisterer fordi vi tillader det eksisterer, de har nogle helt andre levestandarter, og andre former for tilgang til boliger, huslejer mm. Det hele er selvgjort og er startet på baggrund af helt andre værdier end dem kommunerne har, og er lavet af.... De vil gerne leve frit, men det synes jeg forpligter. Synes der hører et ansvar med når man bosætter sig på en grund og starter et liv og et samfund op, som ikke ligner noget andet. Christiania burde stå for ro og tryghed. Ikke for vold, mord, kriminalitet, bander, pushere og hvidvaskning af penge, og hælervarer mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.