Forældre som kaldes ved fornavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

syvsover-vb

Intersant tråd. Herhjemme er vi far og mor, dog kalder Martin mig ved navn indimellem, også hans far, hvis han har noget intens på hjertet og ikke syntes han får den opmærksomhed fra os han selv mener har krav på. :laugh: :P Bedsteforældrene bliver kaldt, mormor, morfar og farfar og farmor, dog havde Martin en periode hvor han kaldte farmor ved navn, nok mest fordi han ikke kunne finde ud af at sige Dagny og så blev det til Dagmarny hvilket vi alle grinede af hver gang og så var den jo sjov, men nu er hun farmor igen for nu har han lært at sige Dagny Jeg syntes også det lyder upersonligt når børn siger deres forældre ved navn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Kirle-vb

Tjalfe kalder os ved mor og far, dog far får også sit navn ind imellem. Han ved nu godt hvad vi hedder. Nede i bvh er jeg Tjalfes mor mest fordi jeg ikke kan huske hvad de andre forældre hedder så har jeg lært mig børnenes navne og så ryger der et tilhørsforhold på. Ret smart synes jeg selv ;) Men jeg kalder nogengange far og nogengange min kærestes navn og omvendt. Og det samme ved alle andre familie medlemmer. Tror ikke at vi går så meget op i det - dog vil jeg tilslutte mig at det er et privilegie at være 'moar'! :D :D :D Faktisk så spurgte Tjalfe mig forleden om jeg hed Kristian og der måtte jeg sige nej, det gjorde jeg ikke men at det var tæt på. Jeg hedder nemlig Kirsten :D :D :D :D Der måtte jeg lige skjule grinet lidt for Tjalfe var MEGET alvorlig!

Anmeld

25. februar 2011

kongster-vb

Min svigermor fortæller, at da min mand var barn ville hun gerne kaldes ved navn og hans far ville gerne kaldes far. Så ungen gjorde naturligvis lige modsat og kaldte dem 'Mor og Carsten' - hehehe :-)

Anmeld

26. februar 2011

Frede-vb

Jeg ser tit, at små børn på et tidspunkt begynder at kalde deres forældre ved fornavnen, men at det så forsvinder igen og kun står på i en kort periode. Da jeg var barn kaldte jeg min mor for 'mor' og min far for 'den gamle'. Jeg hadede ham så meget, at jeg ikke kunne for mig selv til at kalde ham for 'far'.

Anmeld

26. februar 2011

als-vb

tøsen kalder mig moar men har lige lært at sige mit navn så det syntes hun er sjovt indimellem at bruge. OG da jeg har et lidt specielt navn som de fleste små børn ikke kan sige men at hun faktisk fra første dag hun sagde det kunne sige det helt rigtig er meget godt klaret. Hendes far hedder far. Mest fordi hun ikke kan udtale hans navn. hvilket er underligt da det burde være et nemt navn at udtale. Jeg kalder selv min mor for mor eller mutti og min far for far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.