Børnenes kælenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

desirefinck-vb

Frigga er så lille endnu så det er ikke så meget kælenavn hun har endnu, men kunne forstille mig at hun ville blive kaldt frigg Da hun lå i maven var hun mullgrisen og det bliver hun stadigvæk også kaldt engang imellem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

syvsover-vb

Martin bliver herhjemme kaldt, trold og sveske og tiltider omtalt som verdensmanden. Tror ikke han har kælenavne i børnehaven, har ikke hørt dem og han har aldrig nevnt noget

Anmeld

25. februar 2011

Kirle-vb

Tjalfe har en masse kælenavne men indtil videre kun et som er en afstikker af hans navn, Tjalfen... Ellers er det de sædvanlige puttenuttenavne som gerne opstår i situationen. Faktisk så har han sin egen sang som vi synger når vi er rigtig kælne eller puttende fx. når han er syg ;) Har endnu ikke fået kommentarer på den fra bvh selvom jeg ved han også synger den dernede når han rigtigt hygger :D :D :D Så på sin vis er det jo også et kælenavn. Mht mig selv så havde jeg et så gennemført kælenavn som barn, Trunte, at jeg troede jeg hed det. Så da jeg skulle i bvh som 4årig så fik mine forældre en hund som hed Trunte på stamtavlen - skal ikke kunne sige om det var noget de fandt på - men der var først der at jeg fandt ud af at jeg faktisk hed Kirsten. Det var ret sært. Og jeg tror at det er derfor jeg altid har haft et meget ambivalent forhold til mit navn. Den model kan jeg derfor IKKE anbefale ;)

Anmeld

26. februar 2011

als-vb

tøsen ja nu hedder hun jo faktisk frederikke, men bliver kaldt tøsen, skat, tit også gubbi mormor kalder hende tit prinsessen, mini. da jeg var barn kaldt min mor mig lillen. ellers alibaba, alfons ol. Kæresten kalde rmig ved mit navn eller søde. og jeg det samme ved ham. (og andre gange måske lidt grimmere navne hvis han ikke opføre sig ordentligt :) )

Anmeld

27. februar 2011

Studerende-vb

Da vores datter blev født var tøjet vi havde på hospitalet lidt for stort til hende. Så hun blev ved med at trække sine ben til sig, og stikke dem ned i det samme bukseben. Så hun kom til at ligne en lille snøvs. Og alle de lyde der kom fra hende, var bare små pjevselyde. Så hun kom hurtigt til at hedde Snøvsen eller Pjevsen :) Og hvis hun er ude på ballade, kommer der lige Røverdatter bag på hendes fornavn som er Ronja ;)

Anmeld

27. februar 2011

Johannamor-vb

Ungerne her hedder mest deres egne navne - med et -skat eller -mus eller andet bagved. Og som babyer har de heddet noget andet fjollet - det meste er dog gået i glemmebogen. Pigen hed en overgang 'musegut' - som var hendes (lille) storebrors udgave af 'skattemus'. Det hed hun faktisk ret længe - og vi kaldte hende det alle tre.

Anmeld

28. februar 2011

MIKMAR-vb

Mikkel kalder vi stort set altid for Miks eller Mikkel-mus, men nu er han 5 år og nok blevet for stor til det :) Ellers kan vi finde på at kalde dem begge for Batman eller Øgle (det er især når de ikke lige gør som vi gerne vil), men de ved det er kærligt ment.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.