Børnenes kælenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.342 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

Spunk-vb

Her jeres børn kælenavne? Spunken har ikke et kælenavn der er en variant af hendes navn, ligesom jeg selv har, og alle bortset fra mig og manden kalder hende blot ved navn. Jeg har til gengæld mange kælenavne til hende: tøsebarn, skattepige, pusling, mus.... Ved faktisk ikke lige hvor de er kommet fra :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Vores unger er så store nu, at vi er ovre de 'nuttede' kælenavne - men: Vores Jeppe 'hedder' Jepsilon - faktisk kalder jeg ham sjældent andet. Jakob kalder jeg Bo-Kaj, og Johanne bliver tit til Johansen. Ellers har vi vist været igennem alle klassikerne - skattemus, lillemand, puttegris osv. osv.

Anmeld

24. februar 2011

Niatza-vb

Kan tiltider blive i tvivl om mine børn har navne :lol: Faktisk er Niatza mit fælles kælenavn, eller det ejg bruger hvis jeg skal kalde på alle 3 et offentligt sted NIcklas, AThena, ZAckarias, meeeeget krativt ikke?? Zackarias bliver 85 % af tiden kun kaldt Zaki, både herhjemme og i børnehaven.

Anmeld

24. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma bliver jævnligt kaldt sally sørøver - derfor vi døbte hende Sally til mellemnavn. Ellers bliver hu ofte kaldt tante trut, trutten eller søster snus.

Anmeld

24. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Dina er Dina Darling eller Dina Devine, det var egentlig navne de fandt på i vuggestuen, men de har hængt ved siden. Hun kalder sig selv Dina Darling :laugh: Drengenes kælenavne er bare navnene lavet lidt om.

Anmeld

24. februar 2011

kongster-vb

Udover de nuttede og spontane (musling, skat, banditter, putte&nutte) så hedder Johan ofte Hansen og Laura hedder Laurita. Min mand kalder jeg sjældent ved navn og jeg synes det lyder helt mærkeligt når han siger mit navn. Hvis vi er ude og jeg kalder på ham siger jeg dog hans navn og ikke 'skattemand' eller noget andet pinligt. Jeg husker stadig da han kaldte mig pusling foran min læsegruppe fra uni. Øj det hørte jeg for længe :-)

Anmeld

24. februar 2011

Caidas-vb

Luise kalder jeg tit Tulle og Freja kaldes Tusse. Nogle gange omvendt. Og selvfølgelig alle de gængse pussenussenavne, der ligner falder mig ind. Freluise og Lufreja er navne der er kommet ved en fejl, når jeg får startet forkert.

Anmeld

24. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

kom til at tænke på; min mor har altid kaldt mig 'ly'potten'.. hmm..

Anmeld

24. februar 2011

luj-vb

Emil kaldes ofte Emilsen, Milo, Emille. William kaldes Wille, Wilma (Når han er i drillehumør, så driller jeg nemlig også)og så William udtalt på engelsk. Hanna kaldes Nutteanna eller bare Hanna. Og så selvfølgelig Skattepige, skat, nusser, og hvad der ellers falder ind af fjolleord.

Anmeld

24. februar 2011

kongster-vb

Johan bliver også ofte til Giovanni, som er den italienske version af Johan. Og i børnehaven hed han kun 'Gule Johan' fordi han gik på gul stue og der også var en 'Grønne Johan'. Nu er de så begge kommet på samme fritidshjem og navnene hænger ved, selvom de slet ingen mening har mere :-) Dog ved børnene på fritten godt hvem den gule og den grønne Johan er - selvom jeg ikke tror de ved hvorfor de kaldes sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.