facebook og familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Haha Charlotte. Jeg håbede netop at du ville få øje på denne tråd og kommentere. For du har måske ret. Jeg er nok mere kedelig end jeg tror. Nu tænkte jeg heller ikke så meget på noget lummert eller halvpinligt, men alligevel stejler jeg over at have ungerne til at kigge over skulderen. Hmm måske skal jeg bare vænne mig til at de er ved at blive større og at mit privat- og voksen-liv ikke er lukket land for dem mere.
Jep, du har helt ret - ikke i, at du er kedelig, bare kulturradikal :P - men i, at børnene kommer til at invadere flere og flere hidtil 'lukkede' områder i dit liv. Jeg har altid været bevidst om, at store børn vil føle sig mere og mere irriterede over forældrenes 'indblanding' - men jeg havde aldrig reflekteret over, at man som forælder også bliver mere og mere 'åbent område' for ungerne. Det er vel derfor, vi pludselig bliver såååå pinlige - fordi de kan følge bedre med i vores liv, bedre forstår, hvad vi taler om og gør, og fordi de bliver bedre til at afkode os. Jeg kan ikke skjule meget for mine børn længere, selv om vi selvfølgelig jævnligt fortæller dem, at 'Nu er det voksensnak, så pil lige af!' - hvilket selvfølgelig gør det meget mere spændende at prøve at lytte med... Til gengæld får man efterhånden nogle 'værdige' sparringspartnere ud af ungerne - jeg bliver virkelig overrasket over, hvor gode, de er til at aflæse mig og til at give (oftest) konstruktiv kritik. Det kan godt gøre ondt, når de lige rammer plet, men hold op, hvor giver det stof til eftertanke, når man bliver analyseret og 'gennemskuet'...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

kongster-vb

Tja det måtte jo komme før eller siden. Hun er da også begyndt at reflektere over det moralske i at jeg spiser middag med en eks-kæreste eller hvor dumt det er at jeg vågner med tømmermænd efter en julefrokost og har slidt mine stilletter i laser, så hemmelighederne bliver færre og færre :-) Okay - hun bliver min facebook-buddy når den tid kommer. Jeg har også en præst på min venneliste, men ikke mine studerende. Der sætter jeg alligevel grænsen. Der er ingen grund til at de skal kigge billeder og vide hvad jeg laver i weekenden.

Anmeld

22. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Tja det måtte jo komme før eller siden. Hun er da også begyndt at reflektere over det moralske i at jeg spiser middag med en eks-kæreste eller hvor dumt det er at jeg vågner med tømmermænd efter en julefrokost og har slidt mine stilletter i laser, så hemmelighederne bliver færre og færre :-)
Værste pinlig-fuld-mor-historie ever: Johanne var med til min venindes 40-årsfødselsdag for 3 år siden. Da vi skal hjem - min mand har holdt sig ædru, så han kan køre - tilbyder vi et lift til et andet par. Johanne sidder sammen med dem på bagsædet og synes, det er træls, at jeg er fuld. Pludselig må jeg bede Ole om at holde ind til siden, og jeg springer ud og brækker mig - Johanne hader mig. Jeg sætter mig ind igen, og da kvinden på bagsædet siger underlige lyde, spørger Ole, om hun også skal ud, men nej - hun klarer sig. Tyve sekunder senere åbner hun sin (store) taske og brækker sig ned i den! Johanne hader nu alle fulde lærerdamer. Johanne talte til mig igen efter en uges tid. Efterspillet hos det andet par blev til gengæld, at deres teenagedatter - som ikke var med til festen - næste morgen havde samlet sin mors taske op fra gulvet og havde åbnet den :X Den indeholdt i øvrigt (også) sandaler, pung, mobiltelefon etc. etc. Og jeg har ikke rørt Amarulla siden!

Anmeld

22. februar 2011

kongster-vb

Hahahahaha - det er da helt sikkert den slags oplevelser jeg glæder mig til at dele med min datter! Foreløbig sover hun jo trygt når jeg kommer hjem og sprøjtemaler hele badeværelset (.. og køkkenet .. og soveværelset .. ved en enkelt lejlighed :blush: )

Anmeld

22. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Hahahahaha - det er da helt sikkert den slags oplevelser jeg glæder mig til at dele med min datter! Foreløbig sover hun jo trygt når jeg kommer hjem og sprøjtemaler hele badeværelset (.. og køkkenet .. og soveværelset .. ved en enkelt lejlighed :blush: )
Ja, glæd dig endelig...

Anmeld

23. februar 2011

Frede-vb

Min datter er 9 år og ikke på facebook, fordi hun ikke må for mig. Men den dag, hvor hun må, vil jeg forlange at blive venner med hende. Jeg vil oprette en profil ved siden af min egen profil, og fortælle hende, at jeg ikke vil tjekke hendes profil i tide og utide, men at jeg vil have muligheden for det, hvis det bliver nødvendigt. Præcist som jeg gør det med hendes mobil. Jeg er venner med én af min datters veninder inde på fb, og hun er virkeligt derinde på slap line... det er helt pinligt at se på som voxen, og jeg ville græmmes, hvis det var mit barn. Nå pps er ude på vores skole og fortælle om børn og medier, får jeg det helt dårligt. Det er så forfærdeligt, hvad ungerne kan rode sig ud i, hvis ikke de får ordentlig vejledning. Vil man have råd omkring børn og medier, kan man gå ind på sikkerchat.dk og rådføre sig.

Anmeld

23. februar 2011

Pia S-vb

Smartgirl ? skrev:
Hvorfor drage klassen med ind over, Pia? Jeg har da ikke lyst til at føje mig for Victors mor, fordi hun er totalt kontrollerende og ikke vil have hverken dit eller dat. Mine børn, mine regler så at sige.
Fordi - som jeg skriver - at der nemt kommer sager, hvor de sviner hinanden til. Har man fælles retningslinier, så er det nemmere. Det er i hvert fald min erfaring. Og nej - naturligvis skal du ikke føje dig efter Victors mor. Det havde jeg sådan set heller ikke forventet :side:

Anmeld

24. februar 2011

Kirle-vb

Frede - så du har din datters veninde på FB men når din datter skal på så laver du en seperat profil? Øh hvad tror du de laver hjemme hos veninden?? Tjekker måske Fb ;) :D :D :D :D Jeg er selv MEGET splittet imellem en seperat konto eller bare at sige nå - så må jeg opfører mig derefter... Det må tiden vise ;)

Anmeld

24. februar 2011

Polyp-vb

Jeg er FB-ven med min søn (i hvertfald på hans første profil - han har helt sikkert mere end 1, hvilket han ikke skjuler) og de af hans klassekammerater, der har anmodet om et venskab, har fået et ja - og det samme gælder for deres forældre. Vi (altså de voksne) har så kunnet tage 'uheldig opførsel' i opløbet. Enkelte gange ved at vi simpelthen har løftet knoglen og gjort forældre opmærksomme på uheldig (ikke mobbende) adfærd (mange af de tåbelige 'spørgeskemaer med autogenererede svar om andre venners sexualitet) - og en anden gang haft SSP-læreren ind over for at forklare hele klassen om at FB-mobning OGSÅ er mobning i skolens øjne, og at man derfor kan blive smidt ud herfor samt selvfølgelig de almene uheldige sider af mobning - og der er stort set aldrig noget. Pigerne 'spammer' med en masse 'modelfotos', men indtil videre er de nu meget anstændige - og de er også rigtig gode til at rose hinanden. Min holdning til indblik i 'voksedelen' er, at den skal de jo have - og de finder den helt sikekrt også andetsteds alligevel, så...visse ting slår jeg bare ikke op på vægge, men kommenterer i meddelse til modtager uden medlæsere på sidelinien :woohoo:

Anmeld

24. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg/vi er venner med både mine forældre og nu-levende bedsteforældre. Og min mands lillebrødre på 14 år. Lægger ikke noget ud jeg ikke kan stå ved. Og selvfølgelig har jeg prøvet at været fuld på den ikke pæne måde - og det er svigermor da så rigeligt klar over - sammen med resten af svigerfamilien på FB. Synes det er rart at kunne følge lidt med i hvem min mor er, udover min mor. Hun er blevet meget mere 'menneske' end bare mor for mig. Det er da kun fedt at hun også har et liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.