Nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

I dag har jeg officielt fået vikariatet på den anden skole og meddelt min ledelse, at jeg tager det. Jeg har fået lov selv at bestemme, hvor hurtigt, jeg vil skifte, selv om jeg egentlig har en måneds opsigelsesvarsel, og jeg valgte at stoppe på 'min' (?) skole fredag d. 4. og begynde på den 'nye' mandag d. 7. Jeg kunne have valgt at stoppe om en uge, men vil lige have sjælen med. Jeg har tjekket kalenderen for resten af skoleåret: Det bliver noget med 6 uger på den nye skole, derefter påskeferie, så en 6-7 uger igen, og så er der læseferie. På et 10. klasse-center 'lukker' undervisningen på hele skolen jo til læseferien, så fra sidst i maj og indtil sommerferien står den udelukkende på eksamination og censorater - og det elsker jeg! Desuden har jeg fri hver torsdag - her kan jeg så få læst op på alt det stof, jeg ikke kender. Jeg har haft ét tilfælde af 'second thoughts' med tudetur om natten, men min mand sagde, at han var sikker på, at når jeg først kom hen det nye sted, så nogle elever og hørte om de faglige udfordringer, ville jeg være fyr og flamme - og det fik jeg så bekræftet i dag. Det bliver jo SPÆNDENDE! Jeg kommer også til at tude over at skulle væk fra skønne kolleger og elever, men det ville jo alligevel komme til juni - og nu får jeg det værste overstået, så det ikke kommer til at fylde hele min sommerferie. Mine kolleger og ledelsen har stor forståelse for min beslutning. Nu håber jeg, at dejlige, dejlige 8.a også vil kunne om ikke andet bære over med mig. - og så må I lige krydse fingre for, at kristendomskundskab bliver udtrukket til eksamen på den skole, jeg nu forlader, for så får ledelsen noget af en opgave - jeg er den eneste lærer på skolen, der har ført elever til afgangsprøve i faget før, og det er ikke nogen lille opgave at udarbejde og forberede 25 eksamensspørgsmål... Det må godt gøre LIDT ondt på ledelsen at skulle finde den, der lige går ind i den opgave! Kongster citerede engang sin kloge mor for noget i stil med, at 'Du skal træffe en beslutning og sørge for, at det bliver den rigtige'. Sådan har jeg det - det her skal blive rigtigt, basta.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Frede-vb

Hjerteligt til lykke med det nye job, Charlotte! Hvor er det gået stærkt, og hvor er du en handlekraftig kvinde. Man skal i hvert fald ikke komme og klandre dig for at sidde med hænderne i skødet. Som du selv skriver, ville du skulle have gået igennem den her proces uanset hvad - du har bare gjort kort proces og fremskyndet situationen nogle måneder. Jeg er sikker på, at du nu får situationen på afstand, når først du får travlt på det nye job. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og er sikker på, at du nok skal få noget god ud af det. Det må da også give noget ro, at du nu ved, hvad du skal lave i hvert fald ind til sommerferien.

Anmeld

22. februar 2011

kongster-vb

TILLYKKE CHARLOTTE!!! Det glæder mig virkelig. Hvor er du bare sej! Og det er garanteret lidt lettere at sige farvel når det er for at starte på noget nyt og når du selv har bestemt hvornår, end at skulle gå fordi det er sidste dag og du er fyret. Godt gået!

Anmeld

22. februar 2011

Pia S-vb

Super Charlotte!!! Tillykke med det. Jeg er så glad på dine vegne! Jeg kan godt forstå din lille kommentar om kristendomskundskab. Vi krydser!!! Jeg er sikker på, at du bliver glad for 10. klasse og jeg er sikker på, at 8.a forstår dig. De har jo haft en god lærer!

Anmeld

22. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Kan kun være enig med det andre, hvor ER det GODT gået!!! :) Flot du bare kastede dig ud i det. Og jow, vi krydser da fingre mht kristedomskundskaben, og håber de får en flad øretæve der kan mærkes! :)

Anmeld

22. februar 2011

kongster-vb

Du kan jo bruge det som udgangspunkt til at snakke med 8.a om at tage sagen i egen hånd og rejse sig når man er faldet i stedet for at give op :-) Jeg synes bestemt du gør det rigtige!

Anmeld

22. februar 2011

Titte-vb

Hvor er det dejligt, at du fik det job! Er sikker på at det er den rigtige beslutning for dig, og at din gl skole kommer til at være taberen:0) Rigtig meget held og lykke på din nye rejse!

Anmeld

22. februar 2011

Johannamor-vb

Ih hvor blev jeg dog glad på dine vegne, da jeg læste overskriften! Slut med at trække den kedelige afsked i langdrag, slut med at fortolke på din leders signaler, slut med at føle medlidenheden fra dine kolleger. Nu kan du komme videre og finde vejen til et nyt spændende job med et helt andet overskud. Super!

Anmeld

22. februar 2011

Spunk-vb

Tillykke :) . Jeg håber, at det bliver starten på en spændende 10. klasses karriere.

Anmeld

22. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Åh, tak alle sammen. Nu har næsten alle mine kolleger sagt til mig, at de ville have gjort det samme, og psykologen sagde i dag, det lød som en rigtig klog beslutning - så virker det ikke, som om jeg er helt vanvittig. Men stadig - åhhh, hvor gør det ondt. Jeg skal fortælle det til min klasse på fredag, og jeg har bedt lederen om at gå med ind og tage over lige efter mig, så han kan fortælle, at der 'vil blive lavet nogle tilfredsstillende løsninger blablabla'. Det synes jeg er yderst rimeligt, at han tager sig af, og jeg tror, det overbeviste ham, da jeg sagde, at det også var et godt signal at sende eleverne, at han og jeg kunne præsentere nyheden sammen, så der ikke opstår rygter om, at jeg smækker med døren i vrede. Og jeg VED, at en stor del af pigeflokken vil begynde at græde, når jeg siger det til dem - jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke, at så får han også den oplevelse med. :evil: Og så ud af systemet med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.