Børnesikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Rita-vb

Goggen skrev:
Det er på den anden side vigtigt for små børn (-2 år) at man har tæt kontakt til voksne, og hvis man er tæt på sit barn, er det vel ikke nødvendigt at sikre mere end højst nødvendigt... Børnene kan jo ikke selv gøre for det, hvis de kommer til skade i den alder. Hvis det at sikre er at tage ansvar, så vil jeg være nervøs for at sikringen er en falsk tryghed - Der kan altid ske ulykker, lige meget hvor meget man sikrer sig, og et øjebliks uopmærksomhed er nok. Peter
Så du går aldrig på toilettet når du er alene med dit barn? Jeg er relativt meget alene med børnene og det har ganske enkelt været en nødvendighed at jeg ikke behøver kigge på dem HELE tiden. Derfor har vi valgt at køkkenet (hvor de værste ulykker kan ske) er off limits for små børn :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Kirle-vb

Ja vi børnesikrede det som man kunne og flyttede resten længere og længere op som han voksede og kunne rejse sig mm ;) Vi snakker æggebakker på kontakterne til skuffeluk til de skarpe knive. I køkkenet havde han en skuffe som var hans og ihvor lå alt det han godt måtte lege med, såsom gryder, skeer også videre. Det gjorde vi af tre årsager: 1. at jeg nægtede at skulle sige 'nej' konstant indtil han var gammel nok til at kunne forstå det. 2. at der ikke skete ulykker når jeg gik på toilettet. 3. at hvis han ville være alene ind imellem at der var mulighed for det uden at jeg skulle være urolig fordi han nu var i stuen mens jeg stod i køkkenet. Jeg var glad for den løsning særligt at jeg kunne koncentere mig om de gode ting ved at have en lille fremfor hele tiden skulle holde øje og være irriteret ;) :D

Anmeld

7. februar 2011

maj84-vb

Nej, her har vi ikke børnesikret noget - vi har lært drengene, hvad de må og ikke må. De skarpe knive hænger højt på væggen ved køkkenbordet, og andet farligt er der ikke umiddelbart i køkkenet (eller andre tilgængelige steder). Vi har aldrig haft de store problemer - jeg tror personligt, det er fordi, der er blevet sat grænser fra starten, og fordi de har fået lov til at tage gryder, skeer og andet i køkkenet i de perioder, hvor de fandt det interessant. Det har som regel ikke været særlig længe, og bagefter har de så kunne hjælpe med at rydde op. Lige for tiden døjer vi lidt med, at den yngste på knap 2 synes det er sjovt, at tømme havregryn, ris, bulgur, salt o.lig. ud på køkkengulvet, hvis han får et øjeblik alene. Han får så et nej, hvorefter der bliver ryddet op. Hans storebror havde en lignende periode engang, men det gik over, da han havde fået at vide tilpas mange gange, at det skulle han ikke, så det regner vi også med denne gang. Ja, man skal sige nej mange gange, og ja, der er en del at rydde op engang imellem, men for mig er det en del af opdragelsen.

Anmeld

7. februar 2011

Johannamor-vb

Med to småbørn i huset var jeg død af udmattelse, hvis ikke vi havde børnesikret trappen... Hvordan havde jeg nogensinde haft tid til at skifte den store, lave mad, vaske tøj, putte i fred og ro osv. - eller sidde ned og læse avisen med en kop te ind imellem, mens jeg forhindrede den lille i at klatre op af trappen og vælte ned? Vores to kemikalieskabe (afløbsrens, opvasketabs o.lign.) er stadig lukket inde i skabe med børnesikring. Jeg ved ikke, om det er nødvendigt i forhold til lige præcis mine børn, men følger man de almindelige anbefalinger vedr. børn og kemikalier, så skal de blive på - og vi har ikke haft grund til at fjerne dem endnu. Jeg har godt nok heller ikke lyst til at bruge mine unger som prøvekaniner i forhold til, om mine børn altid opfører sig eksemplarisk. Faktisk ved jeg, at de ikke gør det, og at det hører med til at være barn, at man udfordrer grænserne. Det må man gerne hos mig, fordi man jo så ved at møde modstand hos de voksne omkring sig lærer, hvor grænserne går. Det er så bare de voksnes opgave at lære børnene grænserne i situationer, der ikke er livsfarlige... Ikke at børnesikre sit hjem er det samme som at lade børn lege på trafikerede veje, cykle uden cykelhjelm o.lign...

Anmeld

7. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Johannamor skrev:
Med to småbørn i huset var jeg død af udmattelse, hvis ikke vi havde børnesikret trappen... Hvordan havde jeg nogensinde haft tid til at skifte den store, lave mad, vaske tøj, putte i fred og ro osv. - eller sidde ned og læse avisen med en kop te ind imellem, mens jeg forhindrede den lille i at klatre op af trappen og vælte ned? Vores to kemikalieskabe (afløbsrens, opvasketabs o.lign.) er stadig lukket inde i skabe med børnesikring. Jeg ved ikke, om det er nødvendigt i forhold til lige præcis mine børn, men følger man de almindelige anbefalinger vedr. børn og kemikalier, så skal de blive på - og vi har ikke haft grund til at fjerne dem endnu. Jeg har godt nok heller ikke lyst til at bruge mine unger som prøvekaniner i forhold til, om mine børn altid opfører sig eksemplarisk. Faktisk ved jeg, at de ikke gør det, og at det hører med til at være barn, at man udfordrer grænserne. Det må man gerne hos mig, fordi man jo så ved at møde modstand hos de voksne omkring sig lærer, hvor grænserne går. Det er så bare de voksnes opgave at lære børnene grænserne i situationer, der ikke er livsfarlige...
Helt enig. Når vi snakker småbørn, kan jeg slet ikke se pointen i at udfordre skæbnen eller at opsøge den frustration, det i hvert fald for mig ville medføre at skulle sige 'Nej' og rydde op efter harmløse, men svinende eksperimenter med havregryn, kakaopulver osv. osv. Jeg ville heller ikke ane, hvordan jeg rent fysisk skulle kunne amme en baby og holde øje med en 1-årig køkkenudforsker på samme tid. I øvrigt har vi stadig børnesikring på nogle af køkkenskabene - det er så også kun ca. ti år siden, de havde en relevant funktion...

Anmeld

8. februar 2011

maj84-vb

Ikke at børnesikre sit hjem er det samme som at lade børn lege på trafikerede veje, cykle uden cykelhjelm o.lign...
Nu er der jo forskel på børnesikring! Når jeg hører ordet, tænker jeg på ekstra anordninger på skabe, gitre for døre og trapper osv. - ikke på, om man har fjernet skarpe knive og kemikalier fra børnerækkevidde, for selvfølgelig skal man det. Jeg kunne ikke drømme om at lade mine børn lege på trafikerede veje eller cykle uden cykelhjelm, ligesom jeg ikke kunne drømme om at lade skarpe knive være tilgængelige, mens jeg selv er optaget andensteds. Men jeg fjerner ikke alle mine potteplanter, skåle, lysestager, mad og hvad, der ellers står rundt omkring, fordi det er harmløse ting i forhold til en nysgerrig tumling. Mht. trapper, så har mine børn lært at kravle ned, så snart de kunne kravle op, og det har aldrig givet knubs. Selvfølgelig er det som med al anden opdragelse, at man selv bestemmer sin tilgang - men at jeg sætter mine børns liv på spil, fordi jeg ikke har 'børnesikret' - det vil jeg ikke beskyldes for!

Anmeld

8. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Synes virkelig det med køkkenlågen fungerer rigtig godt herhjemme. Der er sparet mange unødvendige nej'er. Og vil virkelig ikke have Alma i køkkenet når der laves mad - for man laver rigtig mange tanketorsk der. Har prøvet hun engang skulle hjælpe med at tømme opvaskeren. Hvad jeg ikke vidste var at der lå to store knive deri, som self var det første Alma greb. Gider ikke flere af den slags overraskelser.

Anmeld

13. februar 2011

Line32-vb

haha sjovt som man kan rode rundt i det. Har lige lavet en tråd om hvor man kan købe god og billig børnsikring.. så så er der gudhjælpemig denne debat der HEDDER børnesikring. Jeg vil gerne gøre hvad jeg kan for at sikre mine skabe osv. og har også fundet noget på nettet. Indrømmet så ved jeg ikke helt hvad jeg har brug for. Var inde og kigge hos www.babynbags.dk og man bliver jo helt bange for at slå de små poder i hjel flere gange hvis ma ikke køber. Det er ikke dyrt derinde men hvad har jeg brug for.. Vil bare gøre det så godt.... jeg har jo kun Oscar en gang.

Anmeld

14. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Hold da op hvor har jeg dog været velsignet med hele 6 børn der ALDRIG har pillet, rodet og raget i noget de ikke måtte pille og rode og rage i.... :) Kakaopulver, mel, sukker - never! Handler det ikke bare om at stille det højt nok op i skabet? Og når de er små er man der jo, jeg mener, hvor meget kan de egentlig nå, inden man ser hvad de er ude på? Fair nok man vil børnesikre sine trapper (såfremt man har nogen), og jeg ser også pointen i at sikre vinduerne. Ligesom jeg også kan se pointen i at fjerne rengøringsmidlerne og medicinen, specielt hvis man har et barn der vil smage på alt, og iøvrigt er intelligent nok til at klare div skruelåg. Men resten....eeer deeet nuuu iiikkeee liiige at stramme den lidt? :laugh:

Anmeld

14. februar 2011

Spunk-vb

Vi har købt udmærket børnesikring til skabe i Ikea. Til gengæld kan du nok godt droppe dem man kan sætte på skarpe hjørner - limen er ikke stærkere end at barnet selv kan hive dem af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.