Lidt, ja.
Jeg fik også spat af, at ALT køkkengrejet i de nederste skabe blev hevet ud på gulvet (der som regel heller ikke var særlig rent)5 gange om dagen. Køkkenskabs-tømning (og at kravle ind i skabene) var yndlingsbeskæftigelsen, da han var mellem 8 og 15 måneder (og stadig højt på listen lææænge efter). Så sikring på skabet med røreskåle og tusindvis af plastikbeholdere og diverse. Men det var så besværligt, at jeg kun fik sat den ene op, og regnede med, at så ville min daværende kæreste vel nok sætte den anden op. Men det blev ved den ene, som efterhånden blev voldet så meget af 1 stks utrættelig dreng, at den gik i stykker...
Inden for det seneste år er han så begyndt at gå i køleskabet, så der er også kommet en sikring på der - jeg synes ikke det er så fedt med juice væltet ud over køkkenbord, skabe, gulv og dreng :) Nogle gange kan han godt finde ud af at åbne den, men ofte ikke.
Og så blev der 'børnesikret' i den forstand, at alt, hvad der kunne være farligt eller kunne gå i stykker - eller man bare ikke ville have pillet ved - blev sat uden for hans rækkevidde, fjernet, skubbet mindst 40 cm ind på bordet osv. Jeg er det seneste år (han er lige fyldt 4) begyndt at eksperimentere med lidt nips og lysestager i vindueskarmen - hvilket oftest betyder stablet nips eller alt skubbet helt op i et hjørne. Men herregud, det er jo ingenting i forhold til tidligere :)
Anmeld