Juniorseng hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.367 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

itetzlaff-vb

Hej alle :-) Vi er så heldige at have fået en kolonihave i efteråret, som nu skal møbleres, og det kræver naturligvis bl.a. en seng til min søn. Min søn er knap 16 mdr gammel og sover i tremmeseng derhjemme. Spørgsmålet er så, om det kan betale sig at købe en tremmeseng til kolonihave (når vi er derude, vil han være ca 1½ år), eller om vi i stedet skal købe en juniorseng? Jeg er i tvivl, fordi jeg ikke ved, om han er for lille til at ligge i juniorseng, hvis vi køber sådan en til kolonihaven. Omvendt ved jeg ikke, om han vil kunne bruge tremmesengen næste år også, og hvis han ikke kan det, vil jeg synes, at det er ærgerligt at have købt den. Kan I følge mig? Forhåbentlig har nogle af jer erfaringer, tanker eller idéer, som kan hjælpe mig til en afklaring :-) Hilsen Ida.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

als-vb

Du kunne alternativt vælge at købe en rejseseng (baby seng) og så vente med at købe en anden seng til senere. rejsesenge er ikke så dyre. Og så i stedet for en junior kan du vælge en børneseng, en junior er kun 20 cm længere end en tremmeseng så det er jo ikke særlig meget. en børneseng kan fået i længderne 160,170,180 og 200 og så er der noget mere tid og plads at give af.

Anmeld

27. januar 2011

Polyp-vb

Det kommer jo meget an på den unge mands sind - men til sommer er han jo så knap 2 år - så der kan han formentlig godt klare en juniorseng. Især hvis det forbindes med at være en STOR dreng. Han vil under alle omstændigheder sandsynligvis var i stand til at flygte fra en tremme seng meget snart, om ikke allerede ;-)

Anmeld

27. januar 2011

sortsol7-vb

Jeg ville købe en juniorseng - evt. fra Ikea, der ikke er dyr, men 20 cm længere end andre juniorsenge - altså 160 cm. Sengen, der hedder Kritter, er med sengehest og en sød hvid sag. :P Vores datter nr.2 er 20 måneder, og har netop skiftet til juniorseng, da hun flere gange har forsøgt at kravle over kanten af tremmesengen. Tremmesengen er altså i længden for farlig med sidegavlene i. Pøj pøj med anskaffelse af det i tror er bedst til jeres søn! Hilsen sortsolfan

Anmeld

27. januar 2011

itetzlaff-vb

Tak for jeres gode svar :-) Jeg har også selv kigget på juniorsengene fra Ikea, som netop er 160 cm. Kritter ser rigtig fin ud. Måske skal jeg starte med at anskaffe juniorsengen hjem til om et par mdr. og se, hvordan det går. Uanset hvad skal vi, kan jeg høre på jer, overveje snart have en større seng i det hele taget, og så kan vi prøve det af derhjemme. Går det af en eller anden grund ikke, kan vi sætte tremmesengen op igen og så er vi det klogere. En overgang kunne måske også være snart at fjerne den ene side på tremmesengen? Min bekymring er jo, om han falder ud af sengen. Christian har en tendens til at vende rundt i sengen og møffe hovedet helt op i hjørnet/enden af sengen - både i fodenden og ved hovedgærdet. Mon han hurtigt vil lure i juniorsengen/tremmesengen uden tremmer på den ene side, at det går ikke? Vi har en rejseseng, som det originalt også var planen, skulle bruges i kolonihaven. Farmor synes imidlertid, at hendes barnebarn skal have en ordentlig seng, og derfor vil hun forære os én. Det er rigtig dejligt, men så kan vi også lige så godt købe noget, som vi får mest glæde af :-) Hilsen Ida.

Anmeld

27. januar 2011

als-vb

vil klart vælge en med sengehest. så undgår man børn på gulvet midt om natten :)

Anmeld

27. januar 2011

Polyp-vb

Vi har aldrig haft en junior seng, men jeg mener at have set hos IKEA (og andre) at man rent faktisk kan få en seng, der med tiden kan vokse til en 'rigtig' seng - til en kolonihave var det måske ekstra fint ikke at skulle skifte seng igen om et par år

Anmeld

27. januar 2011

itetzlaff-vb

Undgår man også børn på gulvet med en sengehest, hvis barnet mosler rundt i sengen om natten? Lærer de hurtigt, at de skal opføre sig anderledes i en alm. seng, eller hvad man kan sige? Hvis de gør det, tænker jeg, at vi lige så godt kan købe minimum en juniorseng til kolonihaven - også fordi der går nogle mdr. endnu, før vi bor der ;) God ide med voksesengen! Tak fordi I giver jeres besyv med. Det er nogle mærkelige ting, jeg ind i mellem bliver i tvivl om :lol: Hilsen Ida.

Anmeld

27. januar 2011

Polyp-vb

læs de andre tråde - og se at du ikke er mere mærkelig end alle andre

Anmeld

27. januar 2011

als-vb

de fleste lære det med at der er en lavere kant. Ellers kan man (og nu er der nok nogle der bliver helt vilde) give ens barn en barnevognssele på i sengen indtil de har lært at man ikke kan være helt ligeså urolig og det tager vel en lille uge til 14 dage og så piller man den af igen. Men kender da mange børn der finder ud af det lynhurtigt. og heldigvis er der kortere til gulvet i en alm seng end at mosle ud over kanten på en tremmeseng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.