Nu er det så to uger siden, jeg blev varslet fyret, og jeg føler ikke, jeg er kommet et skridt videre i forhold til at erkende og håndtere situationen. Jeg har læst om krisereaktioner og været til et arrangement i kommunen med deltagelse af en psykolog, der gennemgik de faser, man typisk går igennem - så jeg ved med min forstand, at det er en proces, der tager tid, og at det er naturligt og 'rigtigt' at reagere. Jeg kan bare ikke holde det ud - jeg vil have det godt og være 'mig selv' igen!
Jeg går på arbejde og underviser med samme entusiasme som altid - jeg glemmer virkeligheden lidt, når jeg er 'på', og det er guld værd for mig, ingen tvivl om det. Men samværet med kollegerne, der stadig er vrede, uforstående og meget omsorgsfulde, er næsten ikke til at holde ud. De minder mig jo hele tiden om realiteterne. I sidste uge begyndte en af dem at græde, da vi talte sammen, fordi hun er så berørt af min situation.
Jeg har et kæmpehul i brystet hele tiden og må stadig gå i enerum og græde mange gange i løbet af en dag - primært herhjemme. Jeg kan ikke samle mig om at læse og har svært ved at håndtere besøg af veninder, fordi jeg lige pludselig bare vil være alene og græde i fred. Jeg har ingen appetit og ikke lyst til noget som helst.
Og det, jeg kæmper allermest med, er et ubegrundet håb om, at det hele ændrer sig med et trylleslag, og at beslutningen gøres om. Jeg ved, det er spild af tid og håb, men har bare en indre fornemmelse af, at det her MÅ være en fejl, der bliver ændret.
Hvis bare jeg kunne søge nyt job nu og få fremtiden 'på plads', ville jeg nok kunne skille tingene ad og så småt se fremad. Men de ledige stillinger kommer først til april eller maj. Og der er godt nok længe til.
Det er som nævnt to uger, der har set sådan her ud nu, og jeg ved, det ikke er unormalt at reagere sådan - men skal jeg, som nogle af kollegerne foreslår, tage imod tilbuddet om psykologhjælp, eller afvente, at tiden gør det hele lidt mere udholdeligt?
Anmeld