Helene - Amerikansk til dansk - madprodukter igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

mariamiss6-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jaaa, nu ved jeg desværre ikke en brik om hverken fondant eller det der ligner..... Jeg husker bare fra husgerningstimerne, at vi lærte, at majssirup var den eneste sirup der ikke kunne danne krystaller og at den derfor var specielt velegnet til konditorhalløj. Jeg kender desværre heller ikke noget specielt til sirup, så jeg kan ikke engang anbefale dig noget tilsvarende :( Men er det noget der er svært at opdrive - hvornår skal du bruge det??
Jeg skal ikke bruge det på noget tidspunkt som sådan. Jeg var ved at oversætte en amerikansk/engelsk opskrift på chokoladefondant,til kagehæftet, og den skrev 'cornsyrup' og jeg fik bare sådan en fornemmelse af at det var riiiiimelig vigtigt at det ikke bare var en hvilken som helst sirup...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

mum4to-vb

hej jeg har selv lavet fondant og brugt glukosesirup (købt i brugsen). Mon ikke det kan bruges??

Anmeld

10. januar 2011

mariamiss6-vb

mum4to skrev:
hej jeg har selv lavet fondant og brugt glukosesirup (købt i brugsen). Mon ikke det kan bruges??
chokoladefondant?

Anmeld

10. januar 2011

k11923-vb

mariamiss6 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Nu ved jeg så ikke helt hvad du skal lave, for når man bruger cornsyrup, så er det fordi det er en sirup der ikke krystaliserer......som en alm sirup gør. Det er heller ikke noget der bliver udvundet af majs som man måske tror, det bliver lavet på majsmel. Eller nærmere, Marizena.
Jamen det er en fondant, altså tilkager, så den skal ende med at have noget marcipan eller fondant konsistens.... Så det er vel forbudt med kystaliserende sirup... Hvad skal jeg så gå efter? for så er det vel ikke godt nok med 'lys sirup'? Jeg tror mange af de sirupper vi har i de danske supermarkeder er ahornsirup ikke?
Dansk sirup er 'brygget på' sukkerroer, med mindre der står at det er ahornsirup eller noget andet. Nogen der har hørt om 'rør-sirup' :huh:

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

Hvad med Specialkøbmanden? Eller det-søde-liv.dk

Anmeld

11. januar 2011

Titte-vb

LYP skrev:
Har kigget på sierne men jeg synes det er vanvittigt dyrt... Måske er det bare prisen, men jeg synes det er ret dyrt.. Fik en slat af løkkendamen idag, hun havde stadig nogle tilbage fra sidste år og for at de ike skulle gå til spilde så fik jeg af hende.. Men tak for hjælpen til jer alle :)

Anmeld

11. januar 2011

mariamiss6-vb

Titte skrev:
LYP skrev:
Har kigget på sierne men jeg synes det er vanvittigt dyrt... Måske er det bare prisen, men jeg synes det er ret dyrt.. Fik en slat af løkkendamen idag, hun havde stadig nogle tilbage fra sidste år og for at de ike skulle gå til spilde så fik jeg af hende.. Men tak for hjælpen til jer alle :)
æhm hvad?

Anmeld

11. januar 2011

Titte-vb

mariamiss6 skrev:
Titte skrev:
LYP skrev:
æhm hvad?
Ja ja nogen gange går det lidt hurtigt på tasterne:0) Sierne = siderne Løkkendamen = køkkendamen Og ja, fik svedt i forkert tråd :0) Ok?? :side:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.