Nej min Mor er 85 år, og går ikke så godt mere. Det er en lang tur for hende at tage op til Amagerbro station, tage Metroen, og gå fra Nørreport ind og hente et evt sygt barn, tage hjem - og tage ind og hente det raske senere.
Ved skoleskift kan ungerne selv gå hjem, syg eller rask, og min Mor kan være her når de kommer.
Den lokale skole er den vi pr automatik er tilmeldt pga folkereisteradressen, den er forsøgt og den er ikke ret god. Længere nede af gaden ligger der en helt anden skole, som efter sigende skulle have fået vendt skuden til det absolut positive, det er den jeg har i tankerne. Vi bor jo med 5-6 skoler lige op af hinanden, og indenfor en afstand af 10-20 minutter på børneben.
Og min Mor, som cykler bedre end hun går, kan meget nemt komme til enten mig eller en af skolerne i tilfælde af sygdom....
Og jooo de kan SAGTENS være alene hjem den 1-1½ time, den store bliver jo 9 og den lille bliver 7 om et par måneder. Og den ældste har flere aftenvagter om ugen, så det drejer sig måske om 2-3 dage om ugen de skal være alene. Det kan de sagtens :) .
Og mht skoleskift, jamen så er mine børn jo heldigvis nemme, de ser det som en oplevelse og skreg ,,jaaaaaa,, i munden på hinanden da jeg forsøgte at pejle mig ind på om ideen var skidt, okay, eller en af de bedre.
De synes det ville være fedt om de selv kunne gå fra skole, uden rejsen som de ellers skal ud på.... :).
Men nu må vi se, jeg må jo kontakte skolelederen på den skole vi bor ved, måske har de slet ikke pladser osv osv....
Anmeld