Min hverdag starter d 4 Janaur, og jeg er FULDSTÆNDIG i vildrede mht børnene!!!
Jeg skal jo arbejde i Sverige - fint nok, men jeg kan simpelthen ikke nå hjem at hente børnene, og min kæreste får først fri kl 17 - præcis når frit og børnehaven lukker.
Så jeg har et par skrækscenarier at vælge mellem.
1. Lade to børn på 6 og 8 år selv tage turen fra skolen til Nørreport, videre med Metro til Amagerbro, og fra Amagerbro og hjem - travlt trafikeret og med flere store veje der skal krydses. En gåtur der tager 15 minutter - i ders tempo, måske 40 min. :S
Eller.
2.Jeg styrter ned på den lokale skole såsnart den åbner, og spørger om de med lynets hast kan tage imod 2 nye elever :ohmy:
Ved et evt skoleskift kan de gå hjem fra skole på 10 minutter og skal IKKE krydse nogen veje. Skolen er en alm folkeskole - de går privatskole nu. Men det kan nok overleves at det bliver en folkeskole - det er ikke sikkert de overlever de trafikerede veje, og den mindste har vrælet i flere dage, for han tør ikke tage alene hjem...
Jeg har meldt dem til Taxa-ordning indtil jeg lige får samlet tankerne.
Jeg er PÆNT på skideren, så gode ideer eller forslag modtages med kyshånd.
*Med taxa-ordning mener jeg, at der kommer en Taxa og henter dem hver dag fra skole. Så skal de være alene hjemme til deres Far kommer kl 17.45.....godt halvanden time. Et par gange om ugen vil den ældste søn være hjemme når de kommer.
Min veninde som også er pædagog i børnehaven tager min datter med hjem hver (hun bor lidt længere nede af gaden). Min store søn henter hende i børnehaven de dage han har fri kl 16.
DAMN!!!!!!!!! :huh:
Anmeld