Ny bil - hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

AyLa-vb

Vi har en Ford Mondeo st.car (ældre model fra 2002) men den er vi rigtig glade for. Hvis den skal skiftes ud skal det være med den nyeste ford mondeo st.car model som jeg ikke lige husker hvad hedder. Ellers kunne den nye st.car fra VW også være et cool alternativ. Min drømmebil hvis den kun var mig der skulle køre i den er en audi TT :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Spunk-vb

Ønsker ikke en bestemt bil, men har nogle ønskespecifikationer: Fartpilot, sædevarme, varmetråde i forruden, gardinairbags, køre langt på literen og også gerne ekstra klap-ud-sæder i baggagerummet. Og så gerne en bil der har et godt resultat i en crash-test. For øvrigt kan jeg bedst lide biler som man står ind i og ikke ned i. Vi har en Citroen C3, og den er udmærket og opfylder adskillige af kravene, men der har været reparationer på den 2 x i løbet af 4½ år (udover service). For nylig for 13000 og for nogle år siden for 3-4000 hvis jeg husker korrekt.

Anmeld

7. januar 2011

MetteNB-vb

AyLa skrev:
Vi har en Ford Mondeo st.car (ældre model fra 2002) men den er vi rigtig glade for.
PT kigger min mand også på Ford Mondeo - 2008 model. Han mente først st.car, men jeg synes ikke, det er nødvendigt i forhold til drengene og så kører den ikke langt på literen i disse tider..... så lige nu kigger han på en alm. Ford Mondeo.... Kender jeg ham ret, når han nok rundt et par stykker inden vi når til en afklaring :blink:

Anmeld

8. januar 2011

ma08-vb

Vi købte en Kia C'eed SW diesel i november '08 og er utroligt glade for den. Den fik rigtig gode karakterer i crash test, og der er 7 års garanti. Vi kiggede også på Mazda 6 SW og Toyota Avensis SW, men vi syntes, de var for dyre i forhold til Kia'en. Nu har I så måske ikke brug for en SW, men selv hvis vi ikke skulle have plads til klapvogn/barnevogn længere, kunne jeg godt finde på at købe den samme igen. Elsker det store bagagerum, desuden har vi en stor hund, der stadig skal være plads til!

Anmeld

9. januar 2011

MIKMAR-vb

Vi har tidligere haft en Toyota Corrola Verso, den fejlede aldrig noget og der var plads til 5 pers., men kunne laves om til 7 pers., det var mest til korte ture. En helt i gennem god og dejlig bil.

Anmeld

9. januar 2011

k11923-vb

Spunk skrev:
Ønsker ikke en bestemt bil, men har nogle ønskespecifikationer: Fartpilot, sædevarme, varmetråde i forruden, gardinairbags, køre langt på literen og også gerne ekstra klap-ud-sæder i baggagerummet. Og så gerne en bil der har et godt resultat i en crash-test. For øvrigt kan jeg bedst lide biler som man står ind i og ikke ned i. Vi har en Citroen C3, og den er udmærket og opfylder adskillige af kravene, men der har været reparationer på den 2 x i løbet af 4½ år (udover service). For nylig for 13000 og for nogle år siden for 3-4000 hvis jeg husker korrekt.
Vi købte en Toyota Yaris Verso i 2003. Og vi er super glade for den. Det er ikke en bil man skal 'tage på'. Der er ret høj indstigning og lav bagagerumskant, så man ikke skal løfte alt en meter op i luften for at få det ind. Bagagerummet er ikke voldsomt stort i grundplan (men der KAN godt være en barnevogn, men der kan stå meget ovenpå hinanden. Bagsæderne kan gemmes ned i gulvet eller tages helt ud, hvis man skal bruge lidt ekstra bagageplads. Der er rigtig meget benplads både for og bag. Fire voksne kan fint sidde der i de 12 timer, det tager at køre til Østrig på ski. Hvis man lægger 'bundpladerne' i ved bagsædet, hæves bunden op til underkanten af sædet, og det er nemt for børn selv at kravle op i autostolen. Den har klaret sig udmærket i tests, men kan ikke købes af ny mere. Kig lidt her http://bilmagasinet.dk/article/19076 (vi synes nu ikke, den larmer så meget) http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/bv/frame_start.jsp?id=Heritage_YarisVerso http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=107 http://www.honestjohn.co.uk/road-tests/toyota/toyota-yaris-verso

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.