Ny bil - hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

NikiFin-vb

Volvo S80 T6 er måske den bedste bil jeg har prøvet at køre i. Volvo er også meget sikker bil. Citroen 4 Grand Picasso har vi nu og den er god, har alle mulige funktioner, men... Volvo-en kørte bedre. Jeg er meget glad for min Honda Jazz. Den er lille, men stadig med en stor bagage rum. Og er billig. Min mand drømmer om BMW og planen er det bliver BMW næste gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

MetteNB-vb

dittelouisea@hotmail.com skrev:
Kunne rigtig god tænke mig en Citroên C4 picasso grande, men synes den er for dyr, i forhold til hvad man får - og har altid hørt citroên er dyre i reservedele.
Sådan en har min mand også lige været inde og studere. Jeg har tidligere snakket om en 7 personers bil, men det har min søster og svoger siden købt, så tænker, at de kan køre, hvis vi alle skal noget fælles :P Så er ikke sikker på, jeg tænker, jeg har brug for en sådan....... - men i hvert fald mener han, det er en, vi skal prøve, når vi skal på bil-tourne......

Anmeld

2. januar 2011

MetteNB-vb

NikiFin skrev:
Min mand drømmer om BMW og planen er det bliver BMW næste gang.
Min mand kørte tidligere BMW og ingen tvivl om, at han gerne vil have sådan en igen. Jeg er nu bare ret sikker på, at hvis han kaster en formue i sådan en, vil han aldrig køre med drengene og han vil sidde som på nåle, når de leger ude af skræk for, at de ville suse gennem garagen på cykler eller andet og ridse den :S

Anmeld

2. januar 2011

Johannamor-vb

Vi har en Skoda Octavia - og planer om at udskifte den med en nyere model men stadig Skoda Octavia. Manden havde en overgang en VW i 'samme udgave' som Skodaen som firmabil - og den var ikke en bid mere lækker, tvært imod kostede den en bondegård uden al ekstraudstyret. Skoda er også meget energieffektiv (= billig i kroner og CO2), og det er vigtigt for os, der kører langt dagligt.

Anmeld

3. januar 2011

als-vb

Jeg så lige en reklame for den nye ford Grande C-max og syntes den så rigtig fin ud.Har pt en ford focus og kan faktisk rigtig godt lige Ford. Kører stabilt og godt og ikke de store problemer der. Har en morris mascot, fin bil men ikke ligefrem en hverdagsbil, (er til salg hvis der er nogen interesserede), og så har vi en peugeot 1,6 rally og den syntes jeg er noget lort.

Anmeld

3. januar 2011

MetteNB-vb

als skrev:
Jeg så lige en reklame for den nye ford Grande C-max og syntes den så rigtig fin ud.Har pt en ford focus og kan faktisk rigtig godt lige Ford. Kører stabilt og godt og ikke de store problemer der. Har en morris mascot, fin bil men ikke ligefrem en hverdagsbil, (er til salg hvis der er nogen interesserede), og så har vi en peugeot 1,6 rally og den syntes jeg er noget lort.
En Morris Mascot er ikke lige, hvad jeg mangler, men kan være, der er andre, der gør. Jeg har ikke lige set den der c-max. Min mand snakker også om en Ford Mondeo - har genboerne, og de taler varmt for den. Jeg synes, det er en jungle. Min mand læser den ene side på nettet efter den anden for at se, hvad der er skrevet om hver enkelt model. Jeg er vist mere sådan tænkende, at der nok er mandags-modeller i alle mærker, så en bil nogen er meget begejstrede for, kan andre synes, er noget lort....... - men derfor synes jeg alligevel, det er fint med input fra andre....... :blink:

Anmeld

3. januar 2011

NikiFin-vb

Da vi skulle købe bil prøvede vi en Ford Gallaxy og vi kunne virkelig meget godt lide den. Men valgte til sidst Citroen fordi den kom med lidt flere ekstraudstyr. Men Fords automat gear er bedre og kører lidt bedre

Anmeld

3. januar 2011

Pikora-vb

Toyota Picnic med 6 sæder. Alle sæder kan justeres individuelt med armlæn og ryglæn, så man sidder rigtig godt i den. De kan også tages ud individuelt efter behov. Den er god og stabil; til gengæld har vi haft en C5, det var noget værre skrammel. Lækker bil, ja; og fint med ekstraudstyr, men kun når det virker! -Var bare SÅ træt af hylende og bippende alarmer, og diverse advarselslamper, som man 'bare skulle ignorere', fordi det var en fejl, at de blev aktiveret hele tiden :S Den er altså bare et nummer for smart mht elektroniken!! Har også hørt om nogen, hvor ruderne rullede NED når det blev regnvejr; og dér blev de så :silly:

Anmeld

3. januar 2011

MetteNB-vb

Pikora skrev:
-Var bare SÅ træt af hylende og bippende alarmer, og diverse advarselslamper, som man 'bare skulle ignorere', fordi det var en fejl, at de blev aktiveret hele tiden :S Den er altså bare et nummer for smart mht elektroniken!! Har også hørt om nogen, hvor ruderne rullede NED når det blev regnvejr; og dér blev de så :silly:
UHA - det vil bestemt heller ikke være noget, jeg var tilfreds med..... Når man læser det, kan jeg godt se det sjove i at de ruller ned i regnvejr, men det er helt klart fordi, det ikke er min egen bil :blink:

Anmeld

4. januar 2011

Titte-vb

Det i også skal kigge efter Mette, er hvad bilen koster i ½årlig ejerafgift/grøn afgift. Jo større motor, jo større afgift... Derudover er det rigtigt, at der tit er bøvl med citroen og deres alarmer, og citroen er jo kendt for at have hydraliske systemer indbygget, og de ryger af og til og skal repareres og skiftes.. Men tror du har rewt, der er altid nogen der kan lide den ene type mere end den anden, og ja, der er mandagsmodeller i alle biler. Næh du, køb du dig en Suzuki Wagon som min, :laugh: den er der ingen problemer med!! Den vi har er snart 10 år, og vi har ikke brugt en krone i reparationer på den, udover almindeligt vedligehold!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.