Samlere/Hoaders

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Happymummy-vb

Jeg har også en tendens til at samle noget mere, end jeg har behov for, men det er trods alt ting af en eller anden form for brugsværdi eller affektionsværdi - dog ikke mors gamle shampo-flaske!! :laugh: Men f.eks. breve fra venner og familie. Og bunker med papirer, som jeg ikke liiige gider eller kan tage mig af 'lige nu', opstår hist og pist og med jævne mellemrum. Meeeen - SKRALD har jeg heldigvis ingen sentimentale følelser overfor :laugh: Jeg så engang et lignende program m en kvinde, som ikke havde gjort rent i årevis, men som netop brugte handsker og ellers havde ting i lynlåsposer. Hvorfor? Jo, hun var panisk angst for... støv og bakterier. :huh: Så det galdt åbenbart om ikke at hvirvle noget op (som jo sker, når man gør rent), så man kom til at indånde det eller hvad det nu var. Kender et par, hvor faren til den ene bor på sin 3. bopæl pga rod og samlermani - huset og sommerhuset er fyldt op. De lokker ham nogle gange ud, så den ene kan gøre rent i køkkenet, mens den anden er ude m faren. Og han har så vidt jeg ved ingen diagnose - det er vist bare særhed, som har fået mulighed for at udvikle sig i hans enkemandstilværelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har ikke tv3.. Vi købte vores hus af en 'samler' - og da han var gammel og blind og konen ikke kunne gå, fik han lov at efterlade alt rodet, da vi alligvel skulle igang med en større ombygning. Vi fandt aviser fra halvtrederne (som var enormt sjove at læse i), papkasser som havde indeholdt ting de købte i firserne osv osv. Vi bor ikke så langt fra en lille genbrugsplads, og når folk skulle op og aflevere ting, afl de det tit hos ham i stedet,hvor han så beholdt mange ting og gravede resten ned i haven. Har fået fjernet 5-6 store gulvtæpper der lå knap ½ m nede i jorden - og sådan bliver det ved. Helt vanvittigt. Min man renoverer lejl og for noget tid siden var han inde i en lejl hvor der havde boet en far med sin datter, der lå rottelort i barnets badekar og sammen med meget af legetøjet og på terassen stod et køleskab (ej tilsluttet) med madvarer der var flere år gamle. Iss var bestilt til rengøring og de bakkede ud igen da de så lejl, for de skulle i 'dragterne' og have kemiudstyret med inden de måtte træde ind. Synes det er uhyggeligt at nogen kan leve sådan og så oven i købet være bekendt at byde børn det også. Bliver helt dårlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.