Præcis, det er tanken om det dyr man putter i munden, der kan være svær at 'sluge'....
Min kæreste er jo ikke muslim-muslim, det eneste han er 'muslim' omkring, er svinekødet. Han kan bare ikke spise det med velbehag, præcis som andre ikke kan spise fx frølår eller hunde, fordi de ikke forbinder det med føde.
Hans bror kan godt spise det, men siger at han liiige skulle vænne sig til tanken og forsone sig med den. Men min kæreste kan ikke forsone sig med tanken, selvom han fx elsker franske hotdogs (med svin), og synes det er noget af det bedste han har smagt af den slags fastfood.
Og sikke noget tis (var det Bibi), svinekød er jo ikke noget man finder i de muslimske landes supermarkeder, svinekød er et særsyn, og svinekød i de muslimske lande skal købes præcis som vi køber frølår, hos delikatessen eller i en specialforretning. Ok en sjælden gang kan der komme et parti i den lokale Kvickly.
I Frankrig har alle supermarkeder frølår, kaniner og vildt i montrene, modsat hér.....
I kina kan man købe slange de fleste steder, man kan også købe både hunde og/eller kattekød i flere store forretninger uden for storbyerne.
Jøder må heller ikke blande mælk og kød i samme ret, da man ikke må koget et kid i sin Mors mælk, ligesom man heller ikke må spise det bagerste af dyret - fra der hvor tarmene og afføringen starter, og jøder må heller ikke spise ål, rejer (skalddyr generelt) fisk uden gæller og dyr med kløvede hove osv osv.
Så hvad den ene synes er en ren delikatese, kan den anden simpelthen ikke få over sine læber. Og vi behøver såmænd ikke engang at gå så langt, rigtig mange mennesker bryder sig ikke om lever, hjerter, nyrer osv, hvor andre ikke kan få nok......
Ifølge Koranen er svinekød nu ikke den værste synd, det er langt værre at drikke alkohol, spille og bedrive hor - noget som min kæreste hellere end gerne ville bytte ud for en svinekotelet. :woohoo:
Anmeld