Kongehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

als-vb

Jeg er også for kongehuset, om vi skal betale til et kongehus eller en præsident er vel omtrent lige dyrt om end ikke dyere for en præsident for han skiftes jo ud mindst hvert 8. år og så er der en ny der skal på venlighedsrunde i hele verden. Jeg kan godt lide kongehuset for alle deres finurligheder og de er i det mindste et positivt syn udadtil i forhold til f.eks det engelske kongehus som er nogle stivnakker hele bundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

MetteNB-vb

Jeg er for kongehuset og mener, at de er med til at sikre større interesse for vores lille land. Det er en kæmpe udgigtspost, men jeg tror nu ikke, vi ville spare noget som helst, hvis vi havde en præsident. Modsat tror jeg, at vi vil tabe mange turist kroner, hvis vi ikke havde de royale. Jeg ville nødig bytte og være i deres sted. Jeg synes, de generelt gør det godt. Der er svipsere imellem, men det er der jo også med andre. Jeg synes, det er helt ok, at Joakim og Alexandra valgte at blive skilt. Kan godt være, at glansbilledet krakelerede, men sådan er livet. Jeg forstår ikke, at journalisten ikke er klædt bedre på. Det gør det ekstra pinligt i mine øjne. Der er jo selvfølgelig nogen, der mener, de skal være dus med alle, og derfor nægter at tiltale de royale anderledes, men hvis det er tilfældet, var det jo ikke et job at sende journalisten på.

Anmeld

27. december 2010

Spunk-vb

Når vi allerede har en statsminister behøver vi vel ikke en præsident?

Anmeld

27. december 2010

MetteNB-vb

Spunk skrev:
Når vi allerede har en statsminister behøver vi vel ikke en præsident?
Jeg er helt sikker på, at vores statsminister ikke kan høste turist-kroner nogen steder fra!!!

Anmeld

27. december 2010

Spunk-vb

Enig! Men nu er en statsministers fornemste opgave vel også at drive landet - også selvom vi ikke nødvendigvis mener at han gør det godt, så må han koncentrere sig om det.

Anmeld

27. december 2010

MetteNB-vb

Spunk skrev:
Enig! Men nu er en statsministers fornemste opgave vel også at drive landet - også selvom vi ikke nødvendigvis mener at han gør det godt, så må han koncentrere sig om det.
Enig. - og derfor lader vi ham om det, og kongehuset om at repræsentere os udadtil, og sikre at udlændinge ser det som spændende at besøge vores lille kongedømme ;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.