Nytårsfortsætter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Spunk-vb

Har i nogle? Det har aldrig været en tradition i min familie, men jeg har da lavet et nogle gange. I år foreslår manden at vores fortsæt skal være at invitere familien til søndagsbrunch en gang om måneden. Det er noget vi har talt om i lang tid - at vi meldte ud, at en fast søndag om måneden er der brunch hos os, og så kan man komme hvis man har lyst, og man må gerne medbringe noget. Jeg er nu alligevel lidt tilbageholdende, for det der med at binde mig til noget en fast søndag hver måned er ikke nødvendigvis godt. Hvad nu hvis man bare ikke orker den dag. Har vi plads til alle på én gang - hvad hvis de bliver hængende hele dagen. Ved ikke helt :huh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

MetteNB-vb

Har rigtig mange intentioner om, hvad jeg skal nå i det nye år, men har som sådan ingen nytårsfortsætter. Jeg tror ikke, de holder alligevel...... Har jo efterhånden mange års erfaring med mig selv ;)

Anmeld

26. december 2010

Det er stadig mig-vb

Nope, ingen nytårsforsætter hér!! Det med at stoppe med at ryge kan altid komme - jeg startede jo også først da jeg var nogle og fyrre :laugh:

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Undskyld, men dansklæreren holder ikke helt fri: Det hedder nytårsforsæt - uden t - da det er noget, man sætter sig for. (Selvfølgelig er det dejligt, hvis det også er noget, der forTsætter:)) Jeg er allerede i gang med at skære kraftigt ned på rygningen. Min stedfar døde for knap en måned siden af lungekræft, og min bror og svigerinde havde kort før hans død købt sådan en 'fake', elektronisk cigaret, som er et hit i USA, til ham. Den gav de så mig i stedet, og den ER virkelig genial! Jeg har allerede erstattet hver anden 'rigtige' cigaret med den, og det lover da godt.

Anmeld

26. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Nej ingen nytårsforsætter her....gider dem ikke da jeg aldrig kan holde dem alligevel......

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Undskyld, men dansklæreren holder ikke helt fri: Det hedder nytårsforsæt - uden t - da det er noget, man sætter sig for. (Selvfølgelig er det dejligt, hvis det også er noget, der forTsætter:)) Jeg er allerede i gang med at skære kraftigt ned på rygningen. Min stedfar døde for knap en måned siden af lungekræft, og min bror og svigerinde havde kort før hans død købt sådan en 'fake', elektronisk cigaret, som er et hit i USA, til ham. Den gav de så mig i stedet, og den ER virkelig genial! Jeg har allerede erstattet hver anden 'rigtige' cigaret med den, og det lover da godt.
Flot! Håber, at du kan holde det i længden - det må være en stor forskrækkelse når en tæt på én dør af lungekræft. Håber,at du snart er ok igen.

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Flot! Håber, at du kan holde det i længden - det må være en stor forskrækkelse når en tæt på én dør af lungekræft. Håber,at du snart er ok igen.
Jo, jeg tror, jeg er tæt på ok - det er op og ned, og det sværeste er nok at vide, hvordan jeg kan/skal være der for min mor, som er utroligt stærk og sej, men jo også har brug for nærvær og omsorg og trøst. Jeg har i mange år set risikoen ved rygning i øjnene, synes jeg da selv, og jeg bryder mig ikke særligt meget om at udsætte mig selv og mine kære for risikoen for at dø for tidligt og for smertefuldt - så jeg hører ikke til 'fornægterne' blandt rygere. Jeg må også sige, at det ikke kom bag på mig, at det blev lungekræft, min stedfar døde af - han har været storryger i 60 år, så det var på sin vis forudsigeligt. Der er bare sådan en dobbeltmekanisme - på den ene side VED jeg, at det er idiotisk og tåbeligt at ryge, og på den anden side er jeg meget glad for mine smøger og føler mig måske endda lidt antiautoritær og selvforvaltende, når jeg tænder en cigaret... Åndssvagt.

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

De fleste har vel en last... For mig er det slik og kager og for mange kilo på sidebenene er jo heller ikke for sundt.

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
De fleste har vel en last... For mig er det slik og kager og for mange kilo på sidebenene er jo heller ikke for sundt.
Jo, men... den last har jeg også. Og jeg frygter i den grad at tage på, hvis/når, jeg stopper helt med at ryge. Især, fordi jeg IKKE har den last, der hedder 'trang til motion' :blink:

Anmeld

27. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Mit nytårsforsæt i år må være at redde hår min 1 gang i døgnet. Hader det og ender altid med én stor dreadlock i nakken, som ca 1 gang om md skal reddes ud med masser af babyolie. Det burde ikke være så svært at tage sig sammen til - og så alligevel. Fik det heller ikke gjort til jul, som var planen.. Ellers plejer vi aldrig at have forsætter. Vi plejer at stå på stol kl midnat og hoppe ind i et nyt år sammen, som vi lover hinanden skal være godt, og gerne bedre end forrige (sjovt nok er bagtanken somregel at vinde i lotto eller lign.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.