Menu til julefrokost.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. december 2010

MetteNB-vb

Hvordan ser julefrosten eller julefrokosterne ud hos jer - er det af den traditionelle eller den utraditionelle slags? Vi har overhovedet ikke været til en eneste julefrokost i år. Så den første bliver i morgen, hvor vi skal have min familie til relativ traditionel julefrokost, med alt for meget mad garanteret....... men det er jo jul. Hvordan har I det med julefrokoster - er de ved at hænge jer ud af halsen eller er det hyggeligt? - og hvor mange af slagsen har I været til i år? Ja - frem med historierne fra julefrokosterne. Har I nogle sjove oplevelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

NikiFin-vb

1 kvinde (20 kvinder) julefrokost for 2 uger siden på Koh I noor. Ved ikke hvorfor der, med det var OK for mig, fordi jeg aldrig havde været der. Og så fortsættelse i Cirkus. :woohoo:

Anmeld

25. december 2010

MetteNB-vb

NikiFin skrev:
1 kvinde (20 kvinder) julefrokost for 2 uger siden på Koh I noor. Ved ikke hvorfor der, med det var OK for mig, fordi jeg aldrig havde været der. Og så fortsættelse i Cirkus. :woohoo:
- og hvad er Koh I noor? Gætter på spisested, men hvad serveres der? ;)

Anmeld

25. december 2010

Titte-vb

Vi har idag haft traditionel julefrokost hjemme hos min far... Men dog med et reduceret mad program, selvom min far gerne ville have haft meget mere forskelligt! 2 slags sild, æg, rejer, lune fiskefiletter, røget laks med æggestand, lun leverpostejs m bacon og champignon, medister med rødkål og Sdr jysk hvidkål.. Derudover hamburgryg og rullepølse m tilbehør.. Et par timers pause m kaffe i godter, sluttede så af med ost og kiks ved halv syv tiden! Stod det til min far skulle der også have været frikadeller, blodpølse, roastbeef m tilbehør.... Men godt at vi unger fik stoppet i tide for det bliver ikke spist alt det mad! Jeg for mit vedkommende fik 1/2 stk rugbrød, 2 sildebidder, 1 spsk rejer, 1/2 æg og en bid medister, og en skive laks til 1/4 skive nybagt franskbrød :0) Vel og mærke over et par timer :0)

Anmeld

26. december 2010

luj-vb

Jeg har indtil videre været til 2 julefrokoster, den ene med gode venner, hvor menuen bestod af blinis med krebsehaler, lakseroulade, frikadeller, mørbradgryde og salat, derefter ris a lá mande, dadelkonfekt, marcipankonfekt og chokolade. Den 2. var med kollegerne vi startede med nachos, dansede linedance og fik derefter gode ben med bagte kartofler og chili con carne. På tirsdag skal vi til julefrokost med familien, her står menuen på sild, æg, tomater, laks, rejer, fiskefiletter, tarteletter med høns i asparges, frugtsalat og kiks og ost, derefter slik og kaffe

Anmeld

26. december 2010

NikiFin-vb

MetteNB skrev:
denne here http://www.koh-i-noor.dk/

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
MetteNB skrev:
denne here http://www.koh-i-noor.dk/
Uhmmm, det ser spændende ud - var det godt? Jeg kunne godt lige klare en ordentlig omgang eksotisk, anderledes mad oven på det danske julemadorgie...

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Vi var til julefrokost hos min mor i går sammen med to af mine søskende og deres familier. Min mor er god til at skære ned på antallet af madindslag, så der bliver serveret få, men gode ting. Vi fik en slags sild med min mors røde julesalat, den gode juleleverpostej, røget dyrekølle med æggestand, rullepølse og sylte. Til dessert havde min søster medbragt en meget underlig, men egentlig velsmagende sag med revne gulerødder (!), flødeskum, makroner og Daim.

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

Jeg har været til 2 julefrokoster. En hyggelig aften med traditionel dansk julemad sammen med mødregruppen og i går hos min svigerfar. Hans kæreste er svensker, så der var juleskinke og janssons fristelse. Desuden flere af de danske klassikere som sild, leverpostej, laks og frugtsalat. Og så går kærestens søn og svoger op i øl og finsk mad så der var nogle mærkelige finske retter og ølkage. Kærestens specialitet som næsten altid serveres (på alle årstider) er honningmelon, rød grape, advocado, salat og rejer som serveres med en hjemmerørt dressing. I starten syntes jeg at det var mærkeligt, men det er faktisk meget velsmagende. Jeg synes dog at grapen og salaten falder lidt ved siden af.

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

Jeg skal også til to arbejdsrelaterede julefrokoster i januar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.