Er jeres børn i BH idag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Rita-vb

Mine unger er hjemme i dag. De to store fik ferie i fredags og de to små havde sidste dag i går :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Frede-vb

NikiFin skrev:
Matilde skrev:
Undskyld mig, men kan simpelthen ikke forstå at man ikke vil have sit barn hjemme når man endelig selv er det. Den tid man har med dem kommer aldrig tilbage :( Men selvfølgelig er det op til en selv hvad man vil. Matilde er ihvertfald hjemme :)
jeg er hjemme hver dag. Skal mine børn så hænge på mig hele tiden og ikke kommunikere med andre folk ;)
Nej, det er selvfølgelig noget andet, når du går hjemme og har mulighed for at være mere sammen med dine børn, end hvis du havde været på arbejdsmarkedet. Det mest alm. her i DK er vel, at begge forældre har et job, og så er det nok det, man tager udgangspunkt i, når man får stillet et spørgsmål som dit 'Er dit barn i bh i de her dage?'.

Anmeld

23. december 2010

AyLa-vb

Min datter er i børnehave idag. Både mig og farmand skulle på arbejde.. far som skal hente hende sidder så fast i trafikken, så hun blir vist også et af de sidste børn der bliver hentet. Jeg har først fri om en time, og så er det ellers hjem og holde juleferie :)

Anmeld

23. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Både mine børn og jeg selv har haft ferie siden i tirsdags så de har været hjemme både igår og idag. Kunne aldrig finde på at sende dem afsted når jeg selv er hjemme......

Anmeld

23. december 2010

Webredaktøren-vb

Begge børn har været hjemme mandag-onsdag i denne uge, men da der for en sjælden gangs skyld var hjemmedag i børnehaven (normalt skov), så valgte jeg at aflevere knægten nogle timer, så min store datter og jeg kunne tage en tøsetur på Strøget. I dagligdagen får min dreng en del opmærksomhed og han er ekstremt morsyg, så det var skønt at kunne give datteren fuld opmærksomhed... det vil blive gentaget, når chancen byder sig :)

Anmeld

25. december 2010

MetteNB-vb

Her var drengene i bhv til og med tirsdag og holder så juleferie indtil den 3. januar. Jeg har en enkelt døgnvagt her i julen, men der er faderen hjemme. Han har også et par arbejdsdage, men der holder jeg så fri. Alt i alt giver det mange gode dage til hygge og afslapning og leg med gaver.

Anmeld

27. december 2010

als-vb

Som udgangspunkt er tøsen hjemme når vi har fri. Dog er der enkelte dage hvor jeg har taget fri fordi der var ting der skulle ordnes og der er hun blevet afleveret. Så bare lidt senere end normalt. Tøsen havde fri den 23. og så indtil den 3.

Anmeld

27. december 2010

Freja og Tokes mor-vb

Mine unger har været hjemme siden den 18/12 og begge unger vil gerne afsted igen. I sidste uge havde børnehaven lavet en fejl og skrevet vores den store som ferie, trods at hun skulle have været afsted. Vi fandt en løsning som gjorde at vi kunne beholde dem begge hjemme, men jeg synes godt nok det 'trækker tænder' lige pt. Den lille er en rigtig lillebror og gør alt for at drille storesøster, som bare hyler. Ligeså hvis ikke han får sin vilje så hyler han også. Her i huset er man ikke god til at sove længe, så vi prøver på at sende dem i seng som normalt.

Anmeld

27. december 2010

Titte-vb

Freja og Tokes mor skrev:
Mine unger har været hjemme siden den 18/12 og begge unger vil gerne afsted igen. I sidste uge havde børnehaven lavet en fejl og skrevet vores den store som ferie, trods at hun skulle have været afsted. Vi fandt en løsning som gjorde at vi kunne beholde dem begge hjemme, men jeg synes godt nok det 'trækker tænder' lige pt. Den lille er en rigtig lillebror og gør alt for at drille storesøster, som bare hyler. Ligeså hvis ikke han får sin vilje så hyler han også. Her i huset er man ikke god til at sove længe, så vi prøver på at sende dem i seng som normalt.
Som udgangspunkt kan børnehaven ikke nægte at modtage et barn, heller ikke selvom det er meldt til at holde fri, og så får brug for at komme. B) Nedenstående er ikke myntet på dig.... ;) At det så rent planslægningsmæssigt er skide uheldigt, hvis flere forældre kommer i den situation, er en anden side af sagen. Jeg bliver da også irriteret, når børn der er meldt fri kommer alligevel, vi planlægger jo de voksnes frihed udfra hvor mange børn der er meldt til. Men vi finder altid en løsning, omend jeg ikke undlader at fortælle forældrene, at det giver os noget besvær, og at det i sidste konsekvens kan betyde at jeg bliver nødt til at kalde en vikar ind, hvis der kommer for mange af de børn der er meldt fri. Og så er der også det i det, at holde dem op på det de har sagt til os, istedet for at bruge børnehaven som aflastning fordi de ikke orker at have deres børn hjemme... I vores kommune er det sådan, at der hvert år til sommerferie og jul arrangeres nødpasning for de der ikke kan holde ferie når børnehaven er lukket. Af rent strategiske grunde så bliver det først offentliggjort et par uger før nødpasningen skal foregå, i hvilken institution i byen det forergår. Sidst skulle vi spørge personligt hver eneste barns forældre, om de havde brug for pasning i julen, de skulle skrive hvilke dage det drejede sog om, og skrive under på det. (det forlangte de fra forvaltningens side) Flere forældre skrev at de havde et behov, fordi de var sikre på at når vi spurgte sådan, så var det fordi vi havde åbent. Børn, hvor forældrene går hjemme blev meldt til, der var kun et barn der reelt havde behovet... Da vi så gjorde dem opmærksom på, at det ikke var hos os, så havde de ikke brug for det alligevel...... Sådan er det ofte desværre!!

Anmeld

27. december 2010

Freja og Tokes mor-vb

Jeg er så af samme holdning som du. Jeg blev da lidt træls over at de havde lavet en fejl, men når det så er sagt, så skal vi prøve at få det bedste ud af det. Det lykkedes os at finde en løsning. Jeg mener ikke at børn altid død og pine skal i institution, men når det så er sagt, så er begge mine unger mega aktive fra de åbner øjnene til de falder omkuld om aftenen. Selv i institutionerne er det svært at følge med. Altså har vores unger meget brug for at komme ud og blive krudtet af. Jeg mener også, at man selvfølgelig skal respektere, at der er arbejdsplaner der skal laves og følges og at man ikke bare kan sende sit barn afsted, hvis ikke det er planlagt fra starten. Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at høre på den der med at når voksne har fri skal børn også have det. Det er ikke altid at det er det bedste. Nogle gange har børn bare godt af at komme afsted. Rent personligt kan jeg sige, at min søn har en sygdom, som gør at han ikke kan blive passet ude fuldtid. I øjeblikket går min mand hjemme på orlov. Trods det bliver Toke sendt afsted hver dag fra kl. 8-11.30 netop for at bibeholde kontakten til de andre børn og dagplejeren. Børn har lige som os voksne brug for at lade op og at savne hinanden og det mener jeg blandt andet de gør ved at komme afsted. Det skal understreges på det kraftigeste, at jeg ikke sender mine unger afsted hver dag året rundt og vi selvfølgelig holder sommerferie osv., men når det er sagt, ja så er det altså ikke sikkert at det lige er 3 hele uger vi holder sommerferie osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.